Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336012 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Jommeke

• Nieuw Lid
  • *
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #630 Gepost op: 11 januari 2012, 19:41:49 »
Heb ook intresse voor die Astrid oplossing. :-\

Offline Alonzo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #631 Gepost op: 12 januari 2012, 15:28:35 »
Bedankt voor de info René.

grt, Alonzo

Offline Kiekeboevdc

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #632 Gepost op: 14 januari 2012, 13:22:57 »
Is me ook opgevallen bij de nieuwe usb-versie.
Anderzijds heb ik nu sneller ééns wat berichten met foutjes in, maar vermoed dat dit de berichten zijn die ik vroeger zou misgelopen zijn door een net te slechte ontvangst ?

Offline mantelsp

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #633 Gepost op: 29 april 2012, 20:18:49 »
hallo
heeft iemand ervaring met de programmatie van de nieuwe HURICANNE padger ,deze geeft een gesproken boodschap ,mijn probleem is dat als er een oproep binnenkomt van de 112 deze me de melding gaat doen door een gepsproken boodschap , hetgeen ik nu wil is dat de gesproken melding ook de hele nr van de vaste post ook allemaal mee gaat zeggen waar ik geen boodschap aan heb, enkel de interventie en de plaats welke nr de vaste post heeft moet ik niet weten op dat ogenblik en is storend daar het gaat over een lange nr en ze die helemaal herhaald met coma's en dergelijke

mvg

Patrick

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #634 Gepost op: 30 april 2012, 10:30:14 »
hallo
heeft iemand ervaring met de programmatie van de nieuwe HURICANNE padger ,deze geeft een gesproken boodschap ,mijn probleem is dat als er een oproep binnenkomt van de 112 deze me de melding gaat doen door een gepsproken boodschap , hetgeen ik nu wil is dat de gesproken melding ook de hele nr van de vaste post ook allemaal mee gaat zeggen waar ik geen boodschap aan heb, enkel de interventie en de plaats welke nr de vaste post heeft moet ik niet weten op dat ogenblik en is storend daar het gaat over een lange nr en ze die helemaal herhaald met coma's en dergelijke

mvg

Patrick

Ik begrijp vrij weinig van je vraag. Erg onduidelijk.

De Hurricane voice heeft een spraakchip met daarin voorgeprogrammeerde woorden. Sinds niet zo heel lang is er een NL versie beschikbaar.
Je kunt geen zinsdelen weglaten. Hij geeft ook de labels weer die voorgeprogrammeerd zijn, en eventueel datum en tijd. Waarschijnlijk heb je hiervan last.
Maar nogmaals, je vraag is te onduidelijk omschreven.

Er zijn korpsen in Duitsland welke de programmering hierop aanpassen om te lange zinnen te voorkomen.
Ik kom weleens bij een bedrijfsbrandweer, daar bestaat de melding uit soort ongeval, prioriteit en gebouw.
Zijn meestal maar 5 tot 10 woorden. De rest gaat over de mob.
Zomaar een tekstalarmering omzetten naar 1 op 1 spraak verduidelijkt het niet altijd.

Offline mantelsp

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #635 Gepost op: 3 mei 2012, 14:55:43 »
Hallo
nee ik bedoel met de laaste melding niet het adres en interventie maar het adres van waar hij verstuurd is ,dit is namelijk onze meldkamer ,de nr van de radio 2735445 deze zegt ze ook en de nr van de padger de ADCI nr word ook uitgesproken en daar hebben we geen boodschap aan .

mvg
Patrick

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #636 Gepost op: 3 mei 2012, 21:09:41 »
Hallo
nee ik bedoel met de laaste melding niet het adres en interventie maar het adres van waar hij verstuurd is ,dit is namelijk onze meldkamer ,de nr van de radio 2735445 deze zegt ze ook en de nr van de padger de ADCI nr word ook uitgesproken en daar hebben we geen boodschap aan .

mvg
Patrick

Oke. Daar zal de alarmering op aangepast moeten worden.

Offline firejames

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #637 Gepost op: 3 juni 2012, 17:15:51 »
gegroet,

ik heb mij een pilot apollo gold pager aangeschaft, maar ik ervaar dat ik soms een aantal oproepen mis.
Meestal gebeurt dit na het instellen van andere capcodes, dat ik niets binnenkrijg. Als ik hem dan weer eens reset
lukt het wel weer. ric codes zijn correct.
Aangezien ik deze pager graag zou gebruiken om eens vlotter van dienst te wisselen, moet die wel 100% betrouwbaar zijn.
Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren of heeft er ieman tips om dit tegen te gaan?

mvg
Firejames

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #638 Gepost op: 3 juni 2012, 19:59:49 »
Het is net als bij een PC: na elke verandering resetten. Dat kan door de batterij los te nemen en even laten weer terug te plaatsen. Dan pas worden ingevoerde gegevens geldig. Midden bovenin het scherm komt de melding Pass te staan.

Offline firejames

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #639 Gepost op: 3 juni 2012, 22:50:06 »
Na het aanpassen komt er ook "pass" op en start hij opnieuw op. Ik dacht dat dit voldoende is .

voorbeeld van laatst: pager werkt, ik krijg alle oproepen binnen, ik toon aan een kennis waar je de ric codes moet aanpassen (zonder iets aan te passen). Pager start opnieuw op, volgende oproep kwam niet binnen.

firejames

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #640 Gepost op: 4 juni 2012, 05:47:08 »
Ik ben bang dat je niet zomaar in die procedure "eruit kan springen". Ik programmeer altijd met een programmeerset en ken dit probleem eerlijk gezegd niet. Er kan altijd nog wat "rommel"in het werkgeheugen staan en dat kan je wissen door de batterij even een paar seconden andersom erin te zetten en dan weer terug te zetten met de juiste polariteit. Bij deze pager kan dat, maar doe het niet met andere toestellen. Die gaan dan echt stuk.

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
« Reactie #641 Gepost op: 4 juni 2012, 09:26:21 »
Het is net als bij een PC: na elke verandering resetten.

Dat is alleen voor Windows, gebruik je b.v. Linux, Unix of BSD, dan hoeft dat alleen, wanneer er een nieuwe kernel is geïnstalleerd.

Offline FireFightersKid

• Nieuw Lid
  • *
    • Brandweer Torhout Filmpjes
« Reactie #642 Gepost op: 20 augustus 2012, 20:26:54 »
Halllo iedereen,
Sedert vandaag heb ik mijn blackbox met pdw.
Nu mijn vraag is hoe ik de filters kan instellen dat hij bijvoorbeeld een geluidje maakt bij oproepen van brandweer Torhout?
En heb dan nog een vraagje, hoe kan ik dan zorgen dat er bij iedere oproep staat van welk korps het is? :)
Dank met voorbaat
Groeten
FFK

Offline FireFightersKid

• Nieuw Lid
  • *
    • Brandweer Torhout Filmpjes
« Reactie #643 Gepost op: 20 augustus 2012, 21:00:04 »
Ik heb een vraag, als ik mijn filters instel, voor bijvoorbeeld brandweer Torhout, dan typ ik de juiste RIC - Code in, zet een geluidje, zet een label, een kleur, maar hij filtert hem niet.. :(
Doe ik dit goed of doe ik het verkeerd?

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #644 Gepost op: 22 augustus 2012, 07:18:26 »
Ik heb een vraag, als ik mijn filters instel, voor bijvoorbeeld brandweer Torhout, dan typ ik de juiste RIC - Code in, zet een geluidje, zet een label, een kleur, maar hij filtert hem niet.. :(
Doe ik dit goed of doe ik het verkeerd?

Kijk HIER eens, of in het algemeen in de PDW-rubriek en natuurlijk ook de handleiding.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)