Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336013 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline aboudein

• Beginnend Lid
  • **
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #600 Gepost op: 18 augustus 2011, 19:43:44 »
Is vreemd dat ik hier geen bereik heb. Ben brandweerman en in bezit van een pager van de brandweer en heb daar nooit problemen mee. kan het misschien zijn dat er instellingen moeten aangepast worden???  of de frequentie???

Offline aboudein

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #601 Gepost op: 18 augustus 2011, 21:08:00 »
Ik ben in bezit van een pager apollo pilot AL-A26 GP.Ik heb daar al verschillende ric codes in gestoken waaronder ook die ric code die elke 2min een test doorstuurt maar mijn pager werkt niet. Zie wel dat er een mastje zichtbaar is in de linkerbovenhoek Moeten er meerdere anpassingen gedaan worden dan enkel die ric codes handmatig in te stellen daar ik mijn pager in nederland  heb aangekocht??

Dus  nog eens concreet: Ik haalde mijn batterij eruit en stak die er terug in terwijl ik mijn middelste toets in gedrukt hou. Dan verander ik van off naar on en voeg ik de ric code in. . Die letters verander ik in AAAA en laat de 0000 staan.

Zijn er nog andere dingen die iok moet aanpassen???

Wie kan mij helpen,, desnoods alles eens stap voor stap uit tikken.

vriendelijk bedankt alvast

Offline aboudein

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #602 Gepost op: 19 augustus 2011, 07:21:33 »
hallo

Is er iemand die mijn pilot via pc wil programmeren   model is Al-A26 Gp
GOLD APOLLO
freq  168-174 MHZ

Heb al handmatig ric codes erin gestoken maar niets werkt. mast van geen ontvangst is hele tijd zichtbaar.

Dus moet volgens mij eens geprogrammeerd worden via pc omdat je handmatig de frequentie niet kan veranderen.

wie kan mij helpen. Ik woon in Ieper ( west vlaanderen) maar ben bereid een eiindje te rijden.
  groeten

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #603 Gepost op: 19 augustus 2011, 11:41:46 »
Ik zou mij om te beginnen als eens verplaatsen met de pager en kijken of het bereik terugkomt. Zo weet je meteen of het weldegelijke een probleem inzake bereik is.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #604 Gepost op: 19 augustus 2011, 13:15:25 »
Als het goed is , zal de frequentie 169.625 MHz moeten zijn. Als er in Ieper op andere pagers wel signaal is, moet deze het ook gewoon doen. Het zijn geen slechte toestellen. Ik ken gebruikers die ze al jaren hebben en ja er valt er wel eens ene, maar spontaan stuk is nog nooit gebeurd.

Offline aboudein

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #605 Gepost op: 19 augustus 2011, 14:26:29 »
ben vandaag naar Kortrijk geweest en de hele tijd geen bereik. Heb contact gehad met p2000 shop en ze raden me aan hem eens uit te lezen op pc om te zien of alles klopt.

Weten jullie iemand in de buurt van west vlaanderen die bereid is om dat te doen????

Andere mogelijkheid is hem terug sturen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #606 Gepost op: 19 augustus 2011, 20:03:22 »
Via emial handleidingen gestuurd.
Indien het niet lukt, ben je welkom.

• Top Lid
« Reactie #607 Gepost op: 19 augustus 2011, 20:06:41 »
Koffie staat klaar.

Offline joverschueren

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #608 Gepost op: 28 november 2011, 22:43:59 »
Beste,

Heeft er iemand ervaring met het zelf pogrammeren van de swissphone DE925 voor POCSAG? De toestellen zijn wel vrij te koop, de software-kit ook, maar de softwarekit alleen kost toch snel 500 euro :s.

In Duitsland wordt de programmer hardware ook los verkocht, maar dan blijft er nog de kwestie van de software. Kan een actuele versie van PSW900 ergens op het internet gevonden worden? Ik wil gerust originele Swissphone items kopen, maar 500 EURO, waarvan 400 voor de software lijkt me toch net iets teveel van het goede ;). De pagers zelf kosten al aardig wat.

Antwoorden mag eventueel via PM.

Groeten,

Jonathan

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #609 Gepost op: 29 november 2011, 05:24:44 »
Met antwoorden via PM schieten we het doel van een forum voorbij: het stellen van een vraag en daar komen antwoorden en zienswijzes op als reactie van andere forumleden.
Software wordt nooit je eigendom. Je krijgt het recht tot gebruik ervan als je daarvoor betaald. 500 euro is inderdaad een aardig bedrag, maar meestal is het een kit: de programmer, kabel en een CD.
Ik weet niet of bij deze versie software dat ook zo is, maar de meeste Swissphone software kan je installeren en dan krijg je een pop-up met een code. Die code moet je naar Swissphone mailen en dan krijg je een vrijgavecode ervoor terug (als je er voor betaald hebt). Installeren kan dus maar op 1 PC en een ander die niet betaald heeft, heeft er echt niks aan. De vrijgavecode is uniek voor elke PC.
Elke handelaar waar je die pager koopt, kan de pager voor je programmeren en instellen.

• Top Lid
« Reactie #610 Gepost op: 29 november 2011, 16:15:46 »
Beste,

Heeft er iemand ervaring met het zelf pogrammeren van de swissphone DE925 voor POCSAG? De toestellen zijn wel vrij te koop, de software-kit ook, maar de softwarekit alleen kost toch snel 500 euro :s.

In Duitsland wordt de programmer hardware ook los verkocht, maar dan blijft er nog de kwestie van de software. Kan een actuele versie van PSW900 ergens op het internet gevonden worden? Ik wil gerust originele Swissphone items kopen, maar 500 EURO, waarvan 400 voor de software lijkt me toch net iets teveel van het goede ;). De pagers zelf kosten al aardig wat.

Antwoorden mag eventueel via PM.

Groeten,

Jonathan

Jonathan, je hebt mij eerder deze week gemaild. Wat Leen zegt klopt gewoon.
M.i. ben je beter en goedkoper af met onze DE516Ex met programmer en software. Scheelt een hoop geld, en er kunnen 128 codes in.
Ik kan eventueel wel de DE925 voor je programmeren.

Offline Dobbelyou

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #611 Gepost op: 19 december 2011, 18:29:45 »
Sinds vandaag ben ik dr trotse bezitter van dergelijk toestel, doch veel heb ik er nog niet op waar kunnen nemen...

Het PDW-programma is geïnstalleerd en krijg ik ook open, maar het gaat over het binnenkomen van de data en het instellen van de "COM"-poort, daar gaat het volgens mij mis. Ik heb de blackbox achteraan de pc ingestoken, maar hoe kan ik uitvinden welke "COM"-poort dit is? Kan iemand mij via hier of eventueel op msn uit de nood helpen?

Alvast bedankt!

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #612 Gepost op: 22 december 2011, 00:36:02 »
En als je ze nu gewoon eens één voor één in pdw kiest tot ie reageert?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #613 Gepost op: 22 december 2011, 08:41:23 »
En als je ze nu gewoon eens één voor één in pdw kiest tot ie reageert?

Of zonder Blackbox opschrijven welke poorten in het rijtje bij PDW (of: configuratiescherm/ systeem / apparaatbeheer /poorten)
zichtbaar zijn en dan de Blackbox aansluiten. De poort die erbij komt is de Blackbox....   ;)
René van Zon

Offline Dobbelyou

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #614 Gepost op: 22 december 2011, 10:33:17 »
Beste,

Dank voor uw reactie(s) en ondertussen is alles geïnstalleerd zoals het hoort denk ik want ik ontvang berichten.

Wat mij wel opvalt is dat sommige berichten volgens mij niet volledig doorkomen.
Is dat normaal of is er nog een instelling aan te passen om dat wél zo te krijgen?

Zoniet, hoe komt het dan dat die berichten niet volledig doorkomen?

Nogmaals dank en vriendelijke groeten.