Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336715 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #420 Gepost op: 5 september 2009, 16:24:42 »
Citaat van: "tonka1948"
weet iemand waar ik een black box kan aanschaffen

http://www.vandijkenelektronica.nl/

Offline Kiekeboevdc

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #421 Gepost op: 7 september 2009, 12:57:51 »
Hey, wist ik niet. Inderdaad heel nuttig. Ga direct beginnen sorteren !

AlfA145

• Gast
« Reactie #422 Gepost op: 9 september 2009, 12:12:20 »
Zo zie je maar, 't zit soms in de kleine hoekjes  ;)

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #423 Gepost op: 29 september 2009, 16:15:10 »
De aanstichter is inmiddels van het forum verbannen en ik heb zijn lasterlijke en haatdragende berichten verwijderd.

Dit topic is bij deze weer geopend.

Offline NRG

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #424 Gepost op: 29 september 2009, 17:31:11 »
Citaat van: "Becker"
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Becker"
appolo pilot Model AL-A26e/AF-A26e.
Ik heb wel een astrid test gedaan en die komt wel door.

Mooi. Die instelling staat op RIC positie 1. Kijk naar de fun.bit instelling en maak die op alle RIC posities hetzelfde. (Voorbeeld: AAAA of NTTA). Kijk wat de juiste instelling is en schrijf die desnoods op. Als de rest nu al afwijkt van de positie waar de testcode wel op werkt, dan is dat het probleem. Is de instelling goed, dan blijft alleen over dat je mogelijk niet de juiste RICcode hebt gebruikt voor dat brandweerkorps.

Ok alvast bedankt iedereen. Mijn instelling staat op ATTA en daarop komt de astrid test oproep door. Dan zal ik waarschijnlijk de verkeerde RICcode's hebben. Heeft iemand die van Diksmuide en omstreken?

Diksmuide heeft ric's tussen 0130500 en 0130599 voor individuele oproepen en tussen 1306100 en 1306199 voor algemene of groeps oproepen.
Vraag nu maar eens aan je vriend of je zijn berichten nog eens mag lezen ,dan zie je dadelijk wat de ric is !

Greetz NRG.
[size=150]N[/size][size=150]R[/size][size=150]G[/size]

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #425 Gepost op: 30 september 2009, 18:14:53 »
Hallo,

is het door de aanzienlijke veroudering van de topic geen tijd voor een kleine update? :P
Ik ken er op zich niet zoveel van dus zou het zeer aangenaam zijn opnieuw een overzichtje te kunnen hebben zoals dat van SemafoonWinkel enkele post hierboven.
Heb nu een vakantiejobje gedaan en dus heb ik wel een budget om een ASTRID-pager aan te schaffen.

Grtz, swfjvh ;)
Eigenaar van een Uniden Bearcat USC 230XLT

Grtz,
Jonas

Offline Joost-Brw

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.firecom.nl
« Reactie #426 Gepost op: 30 september 2009, 19:03:07 »
Een klein overzichtje: http://www.firecom.nl/epages/0803193.sf ... s/pagers/5

Moderators, als jullie dit als reclame zien graag mijn bericht verwijderen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #427 Gepost op: 30 september 2009, 20:58:20 »
Wat beschikbaar is staat op onze website, de Pilot is handprogrammeerbaar, 8 rics, aantrekkelijk geprijst.
Is gewoon een gebruiksvriendelijke handprogrammeerbare pager voor Astrid.

Er zijn wat nieuwe ontwikkelingen, maar dat voegt voor particulieren weinig toe:
Er is sinds augustus een Alpha (Bravo achtige) met 16 ric’s, alleen via PC te programmeren.
Mooie pager, maar met progset is deze duurder dan 2 Pilots. M.i. is de Belgische markt te klein om deze te importeren.

Swissphone komt in november met een nieuwe Nintende achtige, NEO.S. Deze is onlangs op hun roadshow in D getoond.
Is  vlg. mij gewoon de Infostream X5, alleen via PC te programmeren, TFT scherm. 64 ric's !

Over de Motorola LX serie hoor ik weinig goeds in België, terwijl men in Duitsland enthousiaster is.
64 Ric's, PC programmeerbaar, relatief klein scherm.

Ook is er een SMS-gateway. Deze ontvangt het pocsag signaal, en forward dit direct als SMS bundel.
Is meer voor bedrijven, en korpsen die in de overgangsfase zitten van analoog naar digitaal.
Zou je ook als particulier kunnen inzetten voor Astrid, maar ivm. wetgeving en kosten op langere termijn
zou ik dan toch voor een pager gaan (is moeilijker op te sporen).

Swissphone semafoons kunnen voor particulieren sinds het voorjaar niet meer op Astrid geleverd worden. De Astrid freq. valt net buiten de standaard freq. bereiken van deze pagers. Geen enkele Swissphone dealer zal je dit meer verkopen. De verkoop is net als bij de Galaxy voortaan 'dicht getimmerd'.

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #428 Gepost op: 30 september 2009, 21:36:08 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
...
Swissphone komt in november met een nieuwe Nintende achtige, NEO.S. Deze is onlangs op hun roadshow in D getoond.
Is  vlg. mij gewoon de Infostream X5, alleen via PC te programmeren, TFT scherm. 64 ric's !

Over de Motorola LX serie hoor ik weinig goeds in België, terwijl men in Duitsland enthousiaster is.
64 Ric's, PC programmeerbaar, relatief klein scherm.
...

Weet je iets meer over de prijzen van deze pagers?

Grtz,
Jonas

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #429 Gepost op: 30 september 2009, 21:52:07 »
Citaat

Prijzen vind ik niet zo boeiend, het gaat ook om service en garantie.
Wat doe je als de pager kapot gaat, of je maakt de holster kapot, verliest je batterij deksel etc.
Je kunt die pagers overal kopen, zolang het werkt is het leuk. Gaat het kapot, dan is de lol er af.
Beter is het om iets niet te ver weg te kopen, met een goede service.
Van een Pilot weet je 1000% zeker dat het goed is, van onderstaande 2 moet je maar afwachten.

Om je toch een idee te geven:
De LX zie ik veel voor 320 excl. progger, progger zal ook 120.- excl. software zijn.
En de NEO.S zal deze bedragen verdubbelen denk ik.

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #430 Gepost op: 1 oktober 2009, 10:14:13 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Citaat

Prijzen vind ik niet zo boeiend, het gaat ook om service en garantie.
Wat doe je als de pager kapot gaat, of je maakt de holster kapot, verliest je batterij deksel etc.
Je kunt die pagers overal kopen, zolang het werkt is het leuk. Gaat het kapot, dan is de lol er af.
Beter is het om iets niet te ver weg te kopen, met een goede service.
Van een Pilot weet je 1000% zeker dat het goed is, van onderstaande 2 moet je maar afwachten.

Om je toch een idee te geven:
De LX zie ik veel voor 320 excl. progger, progger zal ook 120.- excl. software zijn.
En de NEO.S zal deze bedragen verdubbelen denk ik.

Het is dan beter om één/verschillende Pilots te kopen, eventueel met een blackboxje...
Pilots (beperkt aantal korpsen) voor onderweg, blackbox (in principe heel België) gebruiken als je thuiszit.

Grtz, swfjvh

Grtz,
Jonas

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #431 Gepost op: 12 december 2009, 20:44:52 »
Hallo

Weet er iemand waar ik een buitenantenne voor blackbox kan vinden?

mvg
Yves

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #432 Gepost op: 12 december 2009, 22:00:39 »
Waarom heb je die nodig? Normaliter is het signaal sterk genoeg voor de bijgeleverde binnenatenne. Men moet er immers binnenshuis pagers mee kunnen opensturen...
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #433 Gepost op: 13 december 2009, 10:26:50 »
Ik heb hier binnenshuis bijna geen ontvangst, de meter komt nog niet aan het eerste bolletje. Daarom wou ik het eens proberen met een buitenantenne.

gttz
Yves

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #434 Gepost op: 13 december 2009, 11:36:12 »
mm, als je de meter van het programma PDW bedoeld is dit niet meer dan normaal,
echter bij ontvangst van een signaal dient deze volledig naar rechts te slaan, zou zeg maar bijna alle minuten moeten gebeuren bij de heartbeat (test xxxx).

enigste voordeel van een buitenantenne zou je kunnen hebben mocht het stoorniveau van pc en randapparatuur erg hoog liggen.

Grtz, Rik