Wat beschikbaar is staat op onze website, de Pilot is handprogrammeerbaar, 8 rics, aantrekkelijk geprijst.
Is gewoon een gebruiksvriendelijke handprogrammeerbare pager voor Astrid.
Er zijn wat nieuwe ontwikkelingen, maar dat voegt voor particulieren weinig toe:
Er is sinds augustus een Alpha (Bravo achtige) met 16 ric’s, alleen via PC te programmeren.
Mooie pager, maar met progset is deze duurder dan 2 Pilots. M.i. is de Belgische markt te klein om deze te importeren.
Swissphone komt in november met een nieuwe Nintende achtige, NEO.S. Deze is onlangs op hun roadshow in D getoond.
Is vlg. mij gewoon de Infostream X5, alleen via PC te programmeren, TFT scherm. 64 ric's !
Over de Motorola LX serie hoor ik weinig goeds in België, terwijl men in Duitsland enthousiaster is.
64 Ric's, PC programmeerbaar, relatief klein scherm.
Ook is er een SMS-gateway. Deze ontvangt het pocsag signaal, en forward dit direct als SMS bundel.
Is meer voor bedrijven, en korpsen die in de overgangsfase zitten van analoog naar digitaal.
Zou je ook als particulier kunnen inzetten voor Astrid, maar ivm. wetgeving en kosten op langere termijn
zou ik dan toch voor een pager gaan (is moeilijker op te sporen).
Swissphone semafoons kunnen voor particulieren sinds het voorjaar niet meer op Astrid geleverd worden. De Astrid freq. valt net buiten de standaard freq. bereiken van deze pagers. Geen enkele Swissphone dealer zal je dit meer verkopen. De verkoop is net als bij de Galaxy voortaan 'dicht getimmerd'.