Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336678 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline flashy

• Beginnend Lid
  • **
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #405 Gepost op: 15 augustus 2009, 13:17:10 »
Alleen de pagers van de officieren van dienst gaan open, dus als er 6 officieren zijn heb je al 6 caps nodig om 1 korps te coveren. :P
De pagers van  de officieren die geen dienst hebben gaan immers niet open.
En telkens alle codes gaan wisselen is ook geen manier van werken he ;)

Offline Becker

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #406 Gepost op: 23 augustus 2009, 12:07:45 »
Hallo,

Ik heb een vriend die bij de brandweer is. Ik heb de berichten van zijn pager mogen lezen. Welnu er staat voor het bericht een capcode(of is dat geen capcode? Ik ben ook maar een leek :oops: )
mijn probleem is nu dat mijn pager dus de capcode niet aanvaart. mijn pager heeft een error.  Hoe komt dat? Ik heb ook nog een andere capcode geprobeerd van op dit forum, 2354101 oostkamp, en heeft dezelfde fout.
Andere capcodes kan ik wel programmeren maar krijg geen berichten door.(Heb wel mijn pager nog maar van eergisteren ;) ) Kan er mij iemand meer uitleg geven?
Grtz

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #407 Gepost op: 23 augustus 2009, 12:59:37 »
Citaat van: "Becker"
Ik heb een vriend die bij de brandweer is. Ik heb de berichten van zijn pager mogen lezen. Welnu er staat voor het bericht een capcode(of is dat geen capcode? Ik ben ook maar een leek :oops: )
mijn probleem is nu dat mijn pager dus de capcode niet aanvaart. mijn pager heeft een error.  Hoe komt dat? Ik heb ook nog een andere capcode geprobeerd van op dit forum, 2354101 oostkamp, en heeft dezelfde fout.
Andere capcodes kan ik wel programmeren maar krijg geen berichten door.(Heb wel mijn pager nog maar van eergisteren ;) ) Kan er mij iemand meer uitleg geven?

Dat is geen CAPcode, zelfs geen RIC, maar een ISSI. RICs kun je hier vinden.

Offline Becker

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #408 Gepost op: 23 augustus 2009, 20:02:46 »
Ok. Bedankt voor de uitleg. Nu heb ik nog een vraagje. Ik heb 2 ric codes in mijn pager geprogrammeerd die van de brandweer zijn hier waar ik woon. Ik weet van mijn vriend dat ze een test oproep versturen om 18 uur. Die heb ik nu niet ontvangen. De ric codes heb ik hier op het forum gevonden en zijn geplaatst op 14/12/2008. Kan dat zijn dat ze deze codes al terug veranderd hebben of heb ik dat verkeerd?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #409 Gepost op: 23 augustus 2009, 20:22:44 »
Ok. Bedankt voor de uitleg. Nu heb ik nog een vraagje. Ik heb 2 ric codes in mijn pager geprogrammeerd die van de brandweer zijn hier waar ik woon. Ik weet van mijn vriend dat ze een test oproep versturen om 18 uur. Die heb ik nu niet ontvangen. De ric codes heb ik hier op het forum gevonden en zijn geplaatst op 14/12/2008. Kan dat zijn dat ze deze codes al terug veranderd hebben of heb ik dat verkeerd?

Je moet de pager niet alleen programmeren met de juiste RICcode, maar ook met de juiste decoderinstellingen. Baudrate enz zijn ook belangrijk. Geef ons het merk en type van je pager en dan zijn er zeker genoeg Belgische forummers die je zo verder kunnen helpen. Dat er iets niet goed staat is nu wel zeker.

Offline Becker

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #410 Gepost op: 23 augustus 2009, 20:25:40 »
appolo pilot Model AL-A26e/AF-A26e.
Ik heb wel een astrid test gedaan en die komt wel door.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #411 Gepost op: 24 augustus 2009, 05:12:41 »

Mooi. Die instelling staat op RIC positie 1. Kijk naar de fun.bit instelling en maak die op alle RIC posities hetzelfde. (Voorbeeld: AAAA of NTTA). Kijk wat de juiste instelling is en schrijf die desnoods op. Als de rest nu al afwijkt van de positie waar de testcode wel op werkt, dan is dat het probleem. Is de instelling goed, dan blijft alleen over dat je mogelijk niet de juiste RICcode hebt gebruikt voor dat brandweerkorps.

Offline Kiekeboevdc

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #412 Gepost op: 24 augustus 2009, 12:58:48 »
Die testen worden meestal verstuurd onder een aparte ric code. Trouwens niet interessant om te programmeren aangezien er enkel testen op plaatsvinden en geen berichten.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #413 Gepost op: 24 augustus 2009, 16:11:11 »
Op onze website staat een handleiding met de juiste instellingen voor Astrid (met testcode welke iedere 3 min. meekomt).
Ook staat er een TBL file voor Astrid die je kunt laden.

Offline Becker

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #414 Gepost op: 24 augustus 2009, 17:44:34 »
Citaat van: "Leen Ansems"

Mooi. Die instelling staat op RIC positie 1. Kijk naar de fun.bit instelling en maak die op alle RIC posities hetzelfde. (Voorbeeld: AAAA of NTTA). Kijk wat de juiste instelling is en schrijf die desnoods op. Als de rest nu al afwijkt van de positie waar de testcode wel op werkt, dan is dat het probleem. Is de instelling goed, dan blijft alleen over dat je mogelijk niet de juiste RICcode hebt gebruikt voor dat brandweerkorps.

Ok alvast bedankt iedereen. Mijn instelling staat op ATTA en daarop komt de astrid test oproep door. Dan zal ik waarschijnlijk de verkeerde RICcode's hebben. Heeft iemand die van Diksmuide en omstreken?

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #415 Gepost op: 31 augustus 2009, 19:56:07 »
zit met een vraag ,
kan je in de pdw hele riccodes in geven bv 1303421 brandweer 1

1303422brandweer 2
1303423brandweer 3

ik heb da zo gedaan voor een heel korps , maar maar ze komen niet door , al de rest komt door ook in me filter , maar al de codes dat ik zonder (  ? )  krijg ik niet
kan er iemand me helpen

AlfA145

• Gast
« Reactie #416 Gepost op: 1 september 2009, 22:10:47 »
de eerste regel uit de filter die overeen komt, neemt ie, en dan wordt de rest van de filters niet meer bekeken.
waarschijnlijk heb je VOOR jou individuele regels een regel met wildcards staan, zoals :

13034?? branweer x

1303422brandweer 2
1303423brandweer 3

op dat moment gaat hij de onderste 2 NIET meer zien.
je kan die met de wildcard onder de anderen zetten, dan werkt het wel. alle codes uit die reeks die NIET herkend worden in de individuele reeks, worden dan met die wildcard toch genomen.

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #417 Gepost op: 2 september 2009, 00:08:00 »
Citaat van: "AlfA145"
de eerste regel uit de filter die overeen komt, neemt ie, en dan wordt de rest van de filters niet meer bekeken.
waarschijnlijk heb je VOOR jou individuele regels een regel met wildcards staan, zoals :

13034?? branweer x

1303422brandweer 2
1303423brandweer 3

op dat moment gaat hij de onderste 2 NIET meer zien.
je kan die met de wildcard onder de anderen zetten, dan werkt het wel. alle codes uit die reeks die NIET herkend worden in de individuele reeks, worden dan met die wildcard toch genomen.

ja heb het gevonden , het werkt , heb nu de namen er bij ,
200 riccodes in voeren is nie niet om te lachen  :)

Offline sjef48

• chauffeur int.
  • Beginnend Lid
  • **
  • ben een hollandsebelg
    • welkom bij Sjef
« Reactie #418 Gepost op: 5 september 2009, 15:43:38 »
hallo allen,
weet iemand waar ik een black box kan aanschaffen,
alle reacties zijn welkom,
m.v.g.