Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336310 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #195 Gepost op: 3 april 2008, 03:29:17 »
Citaat van: "sutter"
hey flipke,
bij mij hier ook hetzelfde probleem.
ik denk dat onze pagers niet op de juiste frequentie staan. ik kan ze eveneens ook niet wijzigen.
voor astrid moeten we op 169.625 staan en op de achterkant van mijne pilot staat         freq:460.91875 mhz

is je probleem al van de baan? zo ja ,wat heb er er aan gedaan?

met vriendelijke groet

Heb je deze pager nieuw gekocht en gevraagd voor gebruik op astrid???
Of heb je deze tweedehands gekocht.

Het lijkt namelijk erop dat jij een UHF versie van de pilot hebt, die ingesteld staat op de Nederlandse Callmax frequentie.
Terwijl je voor Astrid een VHF hoog versie moet hebben.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #196 Gepost op: 3 april 2008, 06:01:50 »
Citaat van: "ikkuh"
Citaat van: "sutter"
hey flipke,
bij mij hier ook hetzelfde probleem.
ik denk dat onze pagers niet op de juiste frequentie staan. ik kan ze eveneens ook niet wijzigen.
voor astrid moeten we op 169.625 staan en op de achterkant van mijne pilot staat         freq:460.91875 mhz

is je probleem al van de baan? zo ja ,wat heb er er aan gedaan?

met vriendelijke groet

Heb je deze pager nieuw gekocht en gevraagd voor gebruik op astrid???
Of heb je deze tweedehands gekocht.

Het lijkt namelijk erop dat jij een UHF versie van de pilot hebt, die ingesteld staat op de Nederlandse Callmax frequentie.
Terwijl je voor Astrid een VHF hoog versie moet hebben.

Ik denk dat ik het al weet. De Pilots zijn waarschijnlijk ingekocht met een ontvanger op Callmax en die werkt op 460.91875 MHz. Voor Astrid met er een VHF ontvangerprint in op 169.625 MHz en dat zal waarschijnlijk ook gebeurd zijn, maar de label achterop het toestel is niet aangepast. Belangrijk is ook dat elke RIC code op PPPP en het func.bit c op alpha is ingesteld. Op dit bit worden n.l. de berichten uitgezonden. Als je de RIC code van de testberichten van Astrid ingevoerd hebt, moet je die zeker kunnen ontvangen. Heb je na vergeefse pogingen twijfel of je pager in orde is, stuur dan de P2000shop even een mailtje. Ze helpen je graag verder en kunnen de pager voor je testen en in orde brengen. Zij zijn n.l. de importeur en bekend met Astrid.
Mvg,
Leen

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #197 Gepost op: 3 april 2008, 06:26:30 »
Ja dat betwijfel ik Leen.

Heb zelf in totaal 2 pilot pagers gekocht.
En de ene stond gewoon 169.6250MHz achterop en de andere 168-174MHz.
Maar dus zeker niet 460.91875MHz.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #198 Gepost op: 3 april 2008, 07:33:51 »

Er is geen enkele reden waarom de pager niet zou werken. Ik heb best wat pagers van dat type werken op KPN3 of callmax en er nooit problemen mee. Het moet een instelling zijn die verkeerd staat. Ik zit zelf net iets te ver van Belgie vandaan om het Astrid netwerk te kunnen monitoren. Ik zou toch maar eens bellen of mailen met de P2000shop, want zo kom je ook niet verder. Je zou ook je pager met de programmer en de pc uit kunnen uitlezen en het tbl bestand naar hun kunnen mailen als bijlage. Kunnen ze daar alvast eens naar kijken of er iets raars in voorkomt. Ik wil ook wel eens kijken, maar dan moet je wel de file mailen.
Groet,
Leen

astridboy

• Gast
« Reactie #199 Gepost op: 3 april 2008, 09:17:41 »
Leen heeft helemaal gelijk ...

ik heb m'n Pilot sinds begin van de week. Aangekocht bij p2000shop, met de vermelding dat het voor het belgische A.S.T.R.I.D. netwerk is. Ik heb dan m'n pager afgehaald bij een collega van hun, hier in België (niet in NL, omdat daar geen Pilot voor A.S.T.R.I.D. beschikbaar was).

Ik heb alleen de RIC codes moeten instellen en hij werkt. Toch staat er ook bij mij freq 460.91875. Ik had alleen problemen met de alarmering: ipv de tekstberichten krijg ik een boel cijfers en nummers. Maar dat ligt dan blijkbaar weer aan de instelling NTTA. Volgens p2000 moet dit op AAAA staan, omdat A.S.T.R.I.D. enkel alfanumeriek alarmeert.

Maw: mail of bel eens naar p2000. Heb ik ook gedaan en ze hebben me (nog) niet gebeten!  :P:P:P

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #200 Gepost op: 3 april 2008, 17:12:55 »
Citaat van: "Leen Ansems"

Er is geen enkele reden waarom de pager niet zou werken. Ik heb best wat pagers van dat type werken op KPN3 of callmax en er nooit problemen mee. Het moet een instelling zijn die verkeerd staat. Ik zit zelf net iets te ver van Belgie vandaan om het Astrid netwerk te kunnen monitoren. Ik zou toch maar eens bellen of mailen met de P2000shop, want zo kom je ook niet verder. Je zou ook je pager met de programmer en de pc uit kunnen uitlezen en het tbl bestand naar hun kunnen mailen als bijlage. Kunnen ze daar alvast eens naar kijken of er iets raars in voorkomt. Ik wil ook wel eens kijken, maar dan moet je wel de file mailen.
Groet,
Leen

Uhm, ik zelf heb géén problemen met mijn pilot pagers.
Je gegreep me geloof ik niet.

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #201 Gepost op: 3 april 2008, 17:18:59 »
Citaat van: "astridboy"
Leen heeft helemaal gelijk ...

ik heb m'n Pilot sinds begin van de week. Aangekocht bij p2000shop, met de vermelding dat het voor het belgische A.S.T.R.I.D. netwerk is. Ik heb dan m'n pager afgehaald bij een collega van hun, hier in België (niet in NL, omdat daar geen Pilot voor A.S.T.R.I.D. beschikbaar was).

Ik heb alleen de RIC codes moeten instellen en hij werkt. Toch staat er ook bij mij freq 460.91875. Ik had alleen problemen met de alarmering: ipv de tekstberichten krijg ik een boel cijfers en nummers. Maar dat ligt dan blijkbaar weer aan de instelling NTTA. Volgens p2000 moet dit op AAAA staan, omdat A.S.T.R.I.D. enkel alfanumeriek alarmeert.

Maw: mail of bel eens naar p2000. Heb ik ook gedaan en ze hebben me (nog) niet gebeten!  :P:P:P

Dan is het prima dan maakt het niet uit dat er 460.91875 op de achterkant staat.(dacht misschien heeft Flipke een verkeerde gekocht)
Die van mij hebben dat dus niet maar 168-174Mhz erop staan maar dat zijn datails.

Dat van dat NTTA en AAAA heb ik dus al eerder gepost zoals je kunt terug lezen.
Ik heb dat namelijk indertijd uitgeprobeerd in samenwerking van met Anton van P2000shop.
Omdat we in eerste instantie niet wisten waarom we alleen rare cijfers kregen en geen tekst.

stefaan

• Gast
« Reactie #202 Gepost op: 11 april 2008, 17:40:05 »
Kan er mij iemand zeggen hoe het komt dat men de ene dag kan ontvangen met de black box, en de andere dag weer niets, en toch gaat beweegd het wijzertje in de rechterbovenhoek.

Bedankt,

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
« Reactie #203 Gepost op: 11 april 2008, 21:20:19 »
Tja, ik ken het fenomeen. Ik heb daar ook een tijd last van gehad. Eerst dacht ik dat ik een slechte ontvangst had. Daarom verplaatste ik de Blackbox en kreeg ik de indruk dat het beter ging. Tot dan enkele dagen later de blackbox opnieuw alle dienst weigerde. Af en toe kwam er eens een bericht binnen met tussenpozen van bijna een uur of zo. Naderhand ben ik beginnen denken dat het aan PDW ligt  maar ik ken er niks van om daar iets zinnigs over te zeggen. De laatste tijd heb ik er geen last meer van gehad en werkt het toestel steeds korrekt.
Ik probeerde vroeger de blackbox een betere ontvangst te bezorgen door zelf de antenne vast te nemen en zo zelf wat voor ontvanger te spelen. Als ik het toestel zo kon "opstarten" en er een eerste ontvangst was geweest, was er soms voor de rest van de dag geen probleem meer. Het leek alsof het toestel dan "wakker" werd.
Er werd hier in het verleden al dikwijls over gepraat en meerdere mensen hadden er mee te maken, maar er is niemand die een juiste diagnose kon stellen. Tenzij dat er nu wel iemand is die iets zinnigs daarover kan vertellen????? Dan hoor ik het ook graag. :)
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Offline tonybenita

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #204 Gepost op: 11 april 2008, 23:45:38 »
ik heb bijna twee maanden geen problemen gehad met de ontvangst en sinds gisteren ontvang ik niets meer ook al staat mijn blackbox nog op de zelfde plaats!! :x en toch beweegd het wijzertje in de rechter bovenhoek, ik ben er al heel mijn kamer mee rond gelopen met het bakje ik ontvang gewoon niets meer.!! :x
Motorola LX4 pager
Gold Apollo (Pilot) AL-A26
USB BLACKBOX ASTRID

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #205 Gepost op: 12 april 2008, 14:44:08 »
Citaat van: "tonybenita"
ik heb bijna twee maanden geen problemen gehad met de ontvangst en sinds gisteren ontvang ik niets meer ook al staat mijn blackbox nog op de zelfde plaats!! :x en toch beweegd het wijzertje in de rechter bovenhoek, ik ben er al heel mijn kamer mee rond gelopen met het bakje ik ontvang gewoon niets meer.!! :x

Ik heb ook dat probleem gehad en soms nog.
Zo heb ik al een viertal verschillende antennes en als blackbox uitvalt verwissel ik de antenne.
Wat ik mij nu stilaan begin af te vragen is of het niet aan blackbox zelf ligt. Ik stel immers vast dat wanneer de zon binnen valt in mijn bureau en de temperatuur gaat stijgen op een bepaald moment de ontvangst wegvalt. Zou het niet aan de gevoeligheid van het toestel kunnen liggen???? Met ontvangst via mijn scanner (AOR8000) heb ik minder problemen.

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #206 Gepost op: 12 april 2008, 17:20:10 »
Ik heb dat ook regelmatig, gebruik echter geen blackbox maar scanner met discriminatoruitgang.

Ligt misschien aan PDW?

Offline Jos

• Gevorderd Lid
« Reactie #207 Gepost op: 13 april 2008, 10:10:07 »
Ik juist hetzelfde probleem gehad! Maar bij mij kan PDW niet met verschillende pagina's "samenwerken". Het is echter als ik msn , internet pagina, windows media player ... opstart dat ik geen meldingen meer binnenkrijg. Nu nog altijd dit probleem maar ik open dus geen enkel programma samen met PDW.

Jos

Offline tonybenita

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #208 Gepost op: 13 april 2008, 23:21:44 »
ik heb enkel mijn pdw opgestart en op twee uur tijd heb ik vijf berichten ontvangen,dat is nogal de moeite he zeg!! het is om het ...... van te krijgen.
Motorola LX4 pager
Gold Apollo (Pilot) AL-A26
USB BLACKBOX ASTRID

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #209 Gepost op: 14 april 2008, 07:13:33 »
Citaat van: "tonybenita"
ik heb enkel mijn pdw opgestart en op twee uur tijd heb ik vijf berichten ontvangen,dat is nogal de moeite he zeg!! het is om het ...... van te krijgen.

Probeer eens zoals Jos hierboven zegt. Sluit alle programma's op uw PC af en bekijk het dan eens.