Auteur Topic: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026  (gelezen 51513 keer)

patrick.moll.14 (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Offline flopper

• Gevorderd Lid
Re: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026
« Reactie #225 Gepost op: Gisteren om 21:37:34 »
Als ik een capcode copieer en plak, aanpas en via apply op sla gaat het ook niet goed.

In eerste instantie lukte het wel om dan de capcode op te slaan maar nu crasht de boel ook meteen weer.

Alleen komt er dan voor de gekopieerde capcode in de filterlijst unused te staan waar normaal FLEX staat voor de capcode in de filterlijst. Dat is me ook nog niet eerder opgevallen.

Heb je de windows foutmeldingen uit de evenviewer al die hexadecimale codes die bij dat ene crash moment horen? Ik kan dit zelf niet reproduceren, heb je het gedrag ook bij een verse/lege filters.ini wil je dat eens testen?

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #226 Gepost op: Gisteren om 21:48:27 »
In deze nieuwe release 3.6.3 zijn een aantal zaken aangepast:

-scroll balk, in het filter menu, voor gebruikers met hele lange tekst filters
-tekst filters kennen nu ook het | OR commando, waardoor er meer variaties mogelijk om te filteren in één filter regel.
-doordat er naar verwachting meer tekst bij één capcode wordt geplaatst is dit veld opgehoogd van 120 naar 256 karakters.

Willen jullie testen of het conflicteert met je huidige instellingen en of het naar behoren werkt? Het is zo gebouwd dat bij een geavanceerd filter met | of & de de checkbox voor EXACT grijs wordt.

Arnhem|Oosterbeek|Renkum kunnen nu allemaal in één filter en op de persalarm code kan je dan een push bericht koppelen

Of & AND en | OR gecombineerd P 1&Ongeval|P 1&BR

https://www.dropbox.com/scl/fi/08tkkumj1urblb90wzd41/pdw3.6.3.exe?rlkey=it6hiip0zplkvz8i7d2lh31ft&st=dtz048h1&dl=0

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #227 Gepost op: Vandaag om 07:26:05 »
Crashes bij het toevoegen of aanpassen van codes heb ik nog nooit ervaren hier.

Wat betreft de nieuwe functionaliteit (OR):
Welke krijgt voorrang of in welke volgorde worden deze afgehandeld?
Jouw voorbeeld kan op verschillende manieren verwerkt/geïnterpreteerd worden.
P 1&Ongeval|P 1&BR

(P 1&Ongeval)|(P 1&BR)
P 1&(Ongeval|P 1)&BR
((P 1&Ongeval)|P 1)&BR)
(P 1&(Ongeval|P 1&BR))
...

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #228 Gepost op: Vandaag om 07:36:43 »
Link van WeTransfer via PB naar jou gezonden.

Je kunt afbeeldingen ook gewoon hier plaatsen, dan kunnen anderen ook zien wat je ervaart :)

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #229 Gepost op: Vandaag om 07:47:23 »
Moesten afbeeldingen rechtstreeks op het forum geüpload kunnen worden, zou ik dat zeker doen.
Maar nog ergens een account aanmaken om de afbeelding daar te zetten en dan hier de link te zetten is voor mij een brug te ver.
Ik snap uiteraard wel dat het voor de webruimte voordeliger is om deze niet vol te duwen met afbeeldingen.  :)

Wat ik intussen al een paar (nieuwe) PDW- versies ervaar:

Wanneer je gebruik maakt van de command file (zoals meld2mysql), kon deze in versie 3.12 perfect in een andere map staan.
In die andere map staat dan de exe en het config-bestand.
Na herstart van PDW werd deze command file (exe) ook opnieuw aangeroepen en werkte perfect.
Bij de nieuwere versies lijkt dit niet meer goed te werken.
Na een herstart van PDW lijkt de command file wel aangeroepen te worden, maar deze kan de config-file niet vinden.
De logbestanden die ik wegschrijf vanuit mijn command file komen normaalgezien ook in de afzonderlijke map terecht.
Na een herstart van PDW komen deze logbestanden plots in de pdw-map terecht en staan deze vol met de melding dat het config-bestand niet kan gevonden worden.
Het is precies alsof PDW het command bestand na een herstart gaat draaien vanuit zijn eigen PDW-map en niet meer vanuit de andere map.
Terwijl de command file (exe) niet aanwezig is in de PDW-map.

Hopelijk is mijn bovenstaande verhaal wat duidelijk?

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #230 Gepost op: Vandaag om 07:53:39 »
Ik zou ook heel graag mensen willen taggen dat lijkt geblokkeerd Peter?

Dajero: Nee eigenlijk niet omdat geheel onbekend ben met command line. Kan je weer een setje screenshots aanleveren? Ik heb geen uitgangspunt hoe het zou moeten werken/werkte omdat ik deze optie niet gebruik. Geef maar met pijltjes ik het screenshot aan hoe het was en hoe het nu reageert?

Ik zal op basis van je omschrijving alvast wel een bugscrub laten draaien. Misschien vist hij de bug er al uit.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #231 Gepost op: Vandaag om 08:02:35 »
Moesten afbeeldingen rechtstreeks op het forum geüpload kunnen worden, zou ik dat zeker doen.

Je hebt nergens een account nodig? Google op "image upload" en je krijgt een aantal opties. Meestal kies ik imgBB. Kost niets, geen account nodig.
Gratis tipje :)

Ik zou ook heel graag mensen willen taggen dat lijkt geblokkeerd Peter?

Dat is niet geblokkeerd, dat wordt simpelweg niet ondersteund op het forum.

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #232 Gepost op: Vandaag om 09:02:12 »
Wat ik intussen al een paar (nieuwe) PDW- versies ervaar:

Wanneer je gebruik maakt van de command file (zoals meld2mysql), kon deze in versie 3.12 perfect in een andere map staan.
In die andere map staat dan de exe en het config-bestand.
Na herstart van PDW werd deze command file (exe) ook opnieuw aangeroepen en werkte perfect.
Bij de nieuwere versies lijkt dit niet meer goed te werken.
Na een herstart van PDW lijkt de command file wel aangeroepen te worden, maar deze kan de config-file niet vinden.
De logbestanden die ik wegschrijf vanuit mijn command file komen normaalgezien ook in de afzonderlijke map terecht.
Na een herstart van PDW komen deze logbestanden plots in de pdw-map terecht en staan deze vol met de melding dat het config-bestand niet kan gevonden worden.
Het is precies alsof PDW het command bestand na een herstart gaat draaien vanuit zijn eigen PDW-map en niet meer vanuit de andere map.
Terwijl de command file (exe) niet aanwezig is in de PDW-map.

Hopelijk is mijn bovenstaande verhaal wat duidelijk?

Heb je de bug analyse gedeeld, korte samenvatting is dat het in de oude release ook bestond en het relatief is tov waar je start en waar je voor het laatst een folder hebt geopend.

Hier zit een betere afbakening in wil je deze eens proberen: https://www.dropbox.com/scl/fi/1mkezswxio9e265so8y3a/pdw3.6.4.exe?rlkey=5ni5djirdk6skdjdak5my7nx5&st=1km6kk6w&dl=0

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #233 Gepost op: Vandaag om 12:57:55 »

P 1&Ongeval|P 1&BR

(P 1&Ongeval)|(P 1&BR)
P 1&(Ongeval|P 1)&BR
((P 1&Ongeval)|P 1)&BR)
(P 1&(Ongeval|P 1&BR))
...

Deze nog aan onze goede vriend Claude kunnen voorleggen?

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #234 Gepost op: Vandaag om 13:05:26 »

P 1&Ongeval|P 1&BR

(P 1&Ongeval)|(P 1&BR)
P 1&(Ongeval|P 1)&BR
((P 1&Ongeval)|P 1)&BR)
(P 1&(Ongeval|P 1&BR))
...

Deze nog aan onze goede vriend Claude kunnen voorleggen?

Nee want ik had hem als mens gemist ;) maar hij stond al wel in de handleiding! 9.3 https://github.com/spiralshapeturtle/PDW/blob/master/docs/manual.md#91-filter-fields

& binds tighter than |, so A&B|C&D reads as (A AND B) OR (C AND D), just like normal arithmetic precedence. An OR list such as Zeist|Bunnik|Huis ter Heide matches if any of the three terms appears. Empty terms are ignored, so |alpha and alpha| both behave like plain alpha.

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #235 Gepost op: Vandaag om 13:17:07 »
Oke, die handleiding had ik deze keer dus ook gemist  ;)
Dus altijd eerst AND, daarna OR.