Auteur Topic: Interesse in nieuwe PDW (3.2b01) versie?  (gelezen 35512 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
Re: Interesse in nieuwe PDW (3.2b01) versie?
« Reactie #165 Gepost op: Vandaag om 13:19:33 »
Het klin kt wellicht een beetje gek, maar is het ook mogelijk een soort vertraging in de mail-functie te maken waarin PDW meerdere berichten verzameld en in 1 keer verzend. Ik zal uitleggen waarom;
Ik gebruik PDW voor NAT 3 en dan met name voor Prorail. Deze versturen een bericht naar meerdere RIC's, maar met dezelfde tekst. Nu krijg ik bij elke RIC een mail, maar van mij zou dat ook in één keer mogen mits het bericht hetzelfde is. Zeker als je een RIC in je filter ??????? aanmaakt met als filter tekst "ICB Zwolle" dan krijg je voor 1 bericht soms wel 10 mailtjes.  Een fijne (maar niet broodnodige) optie zou zijn om een vertraging in te bouwen en dan één mail met 1 tekst en meerdere RIC's.

De uitdaging zit hem hier in wat is "hetzelfde" als er 1 spatie of komma tussen zit dan matched de logica niet en heb je netto hetzelfde resultaat. Heb je een 3 tal verschillende voorbeeld meldingen?

Mijn eerste ingeving zou zijn laat mail los en maak een stap met MQTT of Webhook export naar homeassistent + node-red daar heb je zeker weten "blokkeer bericht als het niet gewijzigd is". Die koppel je weer aan push berichten naar mobiel of een mail functie en je bent volledig in control.

• Block Duplicate: AAN, optie 2 "Message is the same as previous"   Tweede RIC met zelfde tekst → compleet geblokkeerd (geen scherm, geen mail)
  • Filter: 1 entry, capcode *, tekst ICB Zwolle -> Één filter matcht alles, eerste bericht telt

Dit geeft 1 mail in plaats van 10, maar je ziet ook maar 1 regel op scherm, de andere 9 RICs verdwijnen compleet. Optie 2 vergelijkt met het vorige bericht in de monitor-pane. Als er één ander bericht tussendoor komt (van een andere groep), wordt het volgende "ICB Zwolle" weer als nieuw gezien en triggert opnieuw een mail.

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #166 Gepost op: Vandaag om 13:36:40 »
Er is iets mis met MQTT in deze laatste versie (3.5).
In 3.4.3a was het nog in orde.
Er worden namelijk heel vaak lege labels doorgestuurd in de JSON.

{"message":"bericht weggehaald","address":"0753158","label":"","time":"14:28:48","date":"30-05-26","timestamp":1780144128}

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #167 Gepost op: Vandaag om 13:39:03 »
Er is iets mis met MQTT in deze laatste versie (3.5).
In 3.4.3a was het nog in orde.
Er worden namelijk heel vaak lege labels doorgestuurd in de JSON.

{"message":"bericht weggehaald","address":"0753158","label":"","time":"14:28:48","date":"30-05-26","timestamp":1780144128}

Tnx en welke instellingen gebruik je in MQTT?

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #168 Gepost op: Vandaag om 13:43:33 »
[MQTT]
Enabled=1
Broker=hier staat een ip-adres :-)
Port=1883
ClientId=PDW-01
User=
Password=
Topic=pdw/messages
QoS=0
Retain=0
LogToFile=0
PadCapcodes=0
FlatJson=1
TopicSuffix=0
SendIn=0
Fields=142

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #169 Gepost op: Vandaag om 17:33:00 »
Intussen uitgeklaard.
Duplicate messages worden nu ook verzonden via MQTT, ook al zie je ze niet op je scherm doordat 'block duplicates' aan staat.
Het eerste bericht krijgt een label via MQTT, het volgende/de volgende berichten krijgen geen label mee via MQTT.
Deze laatste zag ik dus plots verschijnen.
Is aan te passen door 'Filtered + monitor only messages' aan te zetten in het MQTT-menu.