Hierbij dan mijn tweede indruk, na het ontvangen van de Tetra activatiecode (zat maandagochtend al vroeg in mijn mailbox ;-)
Zonder deze code ontvangt de DV3 de betreffende tetra kanalen heel goed, alleen op drukke netwerken zijn gesprekken dan, zoals bekend, niet goed te volgen. Met het activeren van deze optie wordt Trunking mogelijk gemaakt, maar die functie valt mij eerlijk gezegd tegen als ik het vergelijk met wat ik al had, namelijk een SDR-RTL icm software SDR++ en de Tetra Demodulator plugin, aangepast door Jalu (daarover loopt een andere discussie). Wat werkt die laatste combinatie dan toch fijn, want daar zijn alle groepsgesprekken goed op te volgen/filteren, terwijl, als ik beiden naast elkaar heb lopen op hetzelfde controller kanaal en zonder filtering, de DV3 beduidend minder gesprekken laat horen; voor de kenners, ik heb de GSSI lijst in de DV3 dan op multi staan (niet op Single, niet op favorieten).
Ik weet niet of het aan een bepaalde instelling van de DV3 ligt, die ik mogelijk over het hoofd zie, maar vooralsnog geeft, als het om het Tetra Trunking gebeuren gaat, de combinatie SDR-stick met de door Jalu aangepaste demodulator plugin meer tevredenheid (eigenlijk tot aan bijna perfectie grenzende stabiliteit)! Daarbij kan ik via die Jalu-versie ook verschillende Trunking-netwerken tegelijk monitoren (mits de frequenties binnen de bandbreedte van de SDR-stick liggen), ipv maar 1 controllerfrequentie bij de DV3.
Dus de DV3 is een mooi apparaat, maarde vraag is of het dan nu, in mijn geval/setup, echt een grote meerwaarde heeft ten opzicht van wat ik al had (het ging mij vooral om Tetra-ontvangst); als je het zo bekijkt is die ruim 1500e misschien wel onevenredig veel geld om er aan uit te geven, maar de andere kant, het is mijn hobby en aan experimenteren mag in dat kader best wat geld uitgegeven worden ;-)
Tot zover mijn overwegingen!