Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 151709 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Dazzling

• Beginnend Lid
  • **
Re: Jupiter Pro pager (v9.1)
« Reactie #315 Gepost op: 14 april 2009, 15:36:01 »
moh :)

ik kwam er vandaag achter dat als je de leestoets ingedrukt houdt en dan de batterij erin doet en dan +/- 10 sec de knop vast houdt dat hij dan een ram en display en tril en geluid check gaat doen en daarna komt er te staan "RD_key be press !   Batterij = 082" en SEL_key be press ! en nog wat dingen (toetsen check zegmaar denk ik)
kan je daar nog wat bijzonders mee ??

en nog een vraagje is de woordfilter nog hoofdletter gevoelig ??

Gr Martijn
hatsekiedeeee

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #316 Gepost op: 14 april 2009, 20:03:33 »
Citaat van: "Dazzling"
moh :)

ik kwam er vandaag achter dat als je de leestoets ingedrukt houdt en dan de batterij erin doet en dan +/- 10 sec de knop vast houdt dat hij dan een ram en display en tril en geluid check gaat doen en daarna komt er te staan "RD_key be press !   Batterij = 082" en SEL_key be press ! en nog wat dingen (toetsen check zegmaar denk ik)
kan je daar nog wat bijzonders mee ??

en nog een vraagje is de woordfilter nog hoofdletter gevoelig ??

Gr Martijn

Wat betreft die leestoets ingedrukt houden, dat is meer ter info, kan je verder niets mee.

Wat betreft die hoofdlettergevoeligheid, je kunt zowel kleine als grote letters gebruiken voor je filterwoord, hij gaat altijd af. Niet hoofdlettergevoelig dus.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline Bennieboy

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.112-dokkum.tk
« Reactie #317 Gepost op: 21 april 2009, 15:29:46 »
Hier was ik weer met mijn gezeur...
Ik heb nu sinds 3 dagen de Jupiter Pro (v9.1).
Hij werkt perfect, alleen er komen nu al krassen op mijn beeldscherm.
Heeft iemand daar een oplossing voor een paar dagen?
Bijvoorbeeld: Moet ik hem gewoon in mijn broekzak doen?
Trouwens een nieuw hoesje is besteld(de leren).
Ik hoor graag tips enzo!

Ben
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #318 Gepost op: 21 april 2009, 16:39:20 »
Wat je kan doen is een screen protector voor een Nintendo DS spelcomputer kopen. Je krijgt dan twee velletjes van ongeveer 6 cm x 5 cm. Je legt dan zo'n velletje op het display, trekt de contouren over met een dunne viltstift of pen en vervolgens snij je dit uit met een hobbymesje.

Ik kan ze van Hori adviseren, kosten ongeveer 10 euro. Deze bezitten geen lijm, maar hechten toch zeer goed! Zit er een vuil achter bij het aanbrengen, dan kan je hem weer makkelijk loshalen. Het vuil verwijder je dan met een stukje Scotch tape.

Offline Bennieboy

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.112-dokkum.tk
« Reactie #319 Gepost op: 21 april 2009, 17:12:04 »
Okeee!
Bedankt!
Ik zal het proberen!

Groetjess!
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #320 Gepost op: 26 april 2009, 08:25:17 »
Citaat van: "Bennieboy"
Verder nog goeie tips voor mij? Ik hoor het graag! :)

Zet die vreselijke achtergrondmuziek op je site per direct uit!

Offline ZwarteZee

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #321 Gepost op: 26 april 2009, 20:03:00 »
Een dag geen techniek, is een dag niet geleefd.....

Jupiter Pro V8.6
Nikon D80
18-70mm ED-IF AF-S DX Zoom
70-300mm AF-S VR Zoom
Speedlight SB-600

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #322 Gepost op: 6 mei 2009, 19:36:33 »
Argh! Wilde net mijn jup 9.1 even opnieuw programmeren, wat kleine wijzingen. De pager ging niet goed in de programmer en toen ik deze eruit haalde zag ik tot mijn grote schrik dat er twee van de drie pinnetjes zijn afgebroken!  :?
Heb zojuist een mailtje gestuurd naar Anton met de vraag wat nu te doen...

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #323 Gepost op: 6 mei 2009, 21:44:14 »
Citaat van: "IkWilbert"
Argh! Wilde net mijn jup 9.1 even opnieuw programmeren, wat kleine wijzingen. De pager ging niet goed in de programmer en toen ik deze eruit haalde zag ik tot mijn grote schrik dat er twee van de drie pinnetjes zijn afgebroken!  :?

Moeten we je voortaan LEO (Lomp En Onbenullig) gaan noemen  :)
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #324 Gepost op: 7 mei 2009, 05:51:16 »

Die pennetjes zijn vervangbaar. In het gemakkelijkste geval zitten ze in een busje gemonteerd en is daarin de complete pen geschoven en in het slechtste geval zit het penhuis direkt vastgesoldeerd op een printje. Net even gekeken, maar zo op het zicht is niet te zien welke methode is toegepast. De pennetjes zijn zo duur niet, maar ze hebben wel werk aan het monteren. Kom je er niet uit, laat het me dan weten. Ik heb ze liggen. Komt vaker voor :oops:

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #325 Gepost op: 7 mei 2009, 07:57:19 »
Citaat van: "vuurvreter63"

Moeten we je voortaan LEO (Lomp En Onbenullig) gaan noemen  :)

Abosoluut niet! Ik ben echt heel er zuinig op mijn apparatuur, baal als een stekker  :(

Offline RAD Hollands-midden

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #326 Gepost op: 9 mei 2009, 13:13:47 »
Beste forumleden,

Heb even een vraag over de Jupiter Pro v9.1:

Als ik het goed begrepen heb kan je alles in deze pager progameren zonder progameerset?
Dus ook tekst-labels/geluid tonen enzv.

Mensen die ervaringen hebben,wat is de meerwaarde van een progameerset?

Al  graag bedankt voor de aandacht voor de vraag

Offline henri_zomer

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.hvdrenthe.nl
« Reactie #327 Gepost op: 9 mei 2009, 16:51:25 »
Hallo,

tja...wat is de meerwaarde van een programmeerset....

Ik ben niet bekend met het handmatig programmeren van mijn Jupiter Pro versie 9.1 omdat ik zelf wel een
USB programmeerstation heb.

Wat ik me voor kan stellen is dat het met het programmeerstation behoorlijk makkelijker gaat.
Een pager heeft 4 knoppen, en vanuit eerdere versies van de Jupiter heb ik deze ook wel handmatig voorzien van capcodes.
Hierbij gebruik je de pijltjes toetsen om te scrollen, de menutoets om te veranderen, en de readtoets om te bevestigen.
Dat lijkt mij dus ook op te gaan voor de Jupiter Pro versie 9.1, wanneer je dus teksten wilt invoeren moet je elke letter appart scrollend te voorschijn halen, bij het programmeerstation werk je in programma met een venster waar je de teksten gewoon kunt typen. Het programma bestaat daarnaast uit een aantal handige tabbladen, waarmee je snel en overzichtelijk jouw wensen kunt aanpassen. Tussen deze tabbladen kan je onafhankelijk en onbeperkt heen en weer klikken, bij het programmeren met de hand lijkt me dit niet of veel minder makkelijk mogelijk. Vaak is het bij het handmatig programmeren een kwestie van een keten volgen en aanpassen wat je wilt aanpassen.

Voor mij zit de meerwaarde dus duidelijk in het gemak, gebruiksvriendelijkheid en daarmee denk ik ook snelheid.

Vriendelijke groet,

Henri Zomer

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #328 Gepost op: 9 mei 2009, 16:57:28 »
Citaat van: "RAD Hollands-midden"
Beste forumleden,

Heb even een vraag over de Jupiter Pro v9.1:

Als ik het goed begrepen heb kan je alles in deze pager progameren zonder progameerset?
Dus ook tekst-labels/geluid tonen enzv.

Mensen die ervaringen hebben,wat is de meerwaarde van een progameerset?

Al  graag bedankt voor de aandacht voor de vraag

Met handprogrammering kan je geschat 60% van alle gegevens veranderen. Voor de overige gegevens zoals b.v. de indeling van het gebruikersmenu heb je echt de software nodig. Zo staat het scrollen en een alarmwekker standaard op aan. 99% van de gebruikers wil dat niet en zo ruim je het scherm op en wordt het wat overzichtelijker. Verder kan je gegevens opslaan en gemakkelijker bewerken. Gaat gewoon stukken vlugger dan met handprogramming.

Offline RAD Hollands-midden

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #329 Gepost op: 9 mei 2009, 19:36:41 »
Oke bedankt voor alle antwoorden,ik ben weer wat wijzer geworden.