Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 151317 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Bennieboy

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: Jupiter Pro pager (v9.1)
« Reactie #330 Gepost op: 10 mei 2009, 08:09:00 »
Ik heb de Jupiter Pro (v9.1) nu sinds 20 april en heb er geen programmeerset bij besteld. Aan de ene kant baal ik daar van, maar de pager voldoet mij wel goed. Ik moest alleen in het begin leren: Wat is capcode 1? Wat is capcode 2? Maar die weet je na een paar dagen wel, maar met een programmeerset kan je alles bewerken dus in plaats van capcode 1 wordt het bij mij dan Monitorcode Brandweer Friesland;). Dus een programmeerset is wel handiger maar met de hand werkt het ook prima, alleen het programmeren is niet zo leuk:P...

Gr.
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #331 Gepost op: 16 mei 2009, 17:46:19 »
Citaat van: "IkWilbert"
Argh! Wilde net mijn jup 9.1 even opnieuw programmeren, wat kleine wijzingen. De pager ging niet goed in de programmer en toen ik deze eruit haalde zag ik tot mijn grote schrik dat er twee van de drie pinnetjes zijn afgebroken!  :?
Heb zojuist een mailtje gestuurd naar Anton met de vraag wat nu te doen...

Ik heb de programmer weer terug, voor niets gerepareerd door P2000shop  :)

combofoontje

• Gast
« Reactie #332 Gepost op: 21 mei 2009, 12:17:14 »
Even over het woordfilter,

Ik wil dat de pager reageerd op TRAM dus op de meldingen zoals "tram uit de rails" of "persoon onder de tram"
Nu zijn er in mijn regio ook straten als "de oude trambaan", "tramstraat" en "tramkade".
Filter ik dus op tram waar reageerd de pager dan op ?  het losse woord "tram" of ook b.v. trambaan.

p.s. ik heb de pager nog niet dus kan het helaas niet zelf testen.

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #333 Gepost op: 21 mei 2009, 12:54:50 »
Hij pakt alle woorden waar woordje tram in voorkomt.
Ik filter op woordje brand, maar hij filtert dan ook op Brandstraat, De Brandnetelsingel, etc. etc.
vr.gr.
Mars

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #334 Gepost op: 21 mei 2009, 19:26:24 »
Citaat

Je kunt de "ongewenste meldingen" beperken door woordherkenning te koppelen aan specifieke CAP-codes. Standaard staat woordherkenning gekoppeld aan alle CAP's.

"Brand" bijv. koppelen aan de CAP van de brandweer, dan gaat hij niet op bijv. de GGD en Lifeliner. Met wat creativiteit is er vaak wel iets mogelijk wat goed in de burt komt.

combofoontje

• Gast
« Reactie #335 Gepost op: 22 mei 2009, 18:59:41 »
Citaat van: "Mars"
Ik filter op woordje brand, maar hij filtert dan ook op Brandstraat, De Brandnetelsingel, etc. etc.
vr.gr.
Mars

Ik snap dit helemaal echter kun je geen "harde" spatie's geven zodat je filterd op "brand_" dus MET spatie ?
zo zou je brandstraat of brandnetelsingel kunnen voorkomen omdat er geen spatie achter "brand" staat.

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #336 Gepost op: 22 mei 2009, 19:45:41 »
Citaat van: "combofoontje"
vr.gr.
Mars

Ik snap dit helemaal echter kun je geen "harde" spatie's geven zodat je filterd op "brand_" dus MET spatie ?
zo zou je brandstraat of brandnetelsingel kunnen voorkomen omdat er geen spatie achter "brand" staat.

Ik denk dat dat wel kan. (maar daar kies ik zelf niet voor omdat ik ook melding "brandgerucht" zou willen pakken.  ;) )
vr.gr.
Mars

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #337 Gepost op: 22 mei 2009, 21:38:15 »
Citaat van: "combofoontje"
vr.gr.
Mars

Jeps dit kan

Offline studioups

• Nieuw Lid
  • *
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #338 Gepost op: 23 mei 2009, 15:11:01 »
Heb nu ook de jupiter pro aangeschaft.
Helaas zit ik nu wel met de serial programmer.. en tja daar wil de pro v9.1 dus niet op werken.
Of weet iemand wel of dit moet werken ipv usb programmer een serial programmer.
Zo ja.. welke software moet ik daar voor hebben.. op de site van pagersoftware.tk staat alleen maar een usb versie voor de v9.1...
Help!

Citaat van: "hunter"
Citaat van: "IkWilbert"
Ik neem aan dat de pager zelf hetzelfde formaat heeft als alle andere jupiters?
Ik bedoel, deze nieuwe pager past ook gewoon in het lederen tasje wat ik bij mijn 8.6 hebt gekocht?
En de programmer? Ik heb de originele "wopper" programmer, deze werkt ook gewoon met de jup 9.1?

Ja, ja en nog eens ja :)

Groeten, Peter.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #339 Gepost op: 23 mei 2009, 16:04:54 »
Citaat van: "studioups"
Heb nu ook de jupiter pro aangeschaft.
Helaas zit ik nu wel met de serial programmer.. en tja daar wil de pro v9.1 dus niet op werken.
Of weet iemand wel of dit moet werken ipv usb programmer een serial programmer.
Zo ja.. welke software moet ik daar voor hebben.. op de site van pagersoftware.tk staat alleen maar een usb versie voor de v9.1...
Help!]

Je zal de nieuwe USB programmer aan moeten schaffen.

De oude programmer is trouwens parallel en niet serieel. ;)

• Top Lid
« Reactie #340 Gepost op: 23 mei 2009, 18:07:37 »
Citaat

Wees daar voorzichtig mee, gebruik altijd de juiste software en programmeerunit. Je weet anders nooit wat voor mogelijke problemen je krijgt.
Enne, vul je profiel in (plaats), altijd handig wanneer je hulp nodig hebt en wanneer je weet dat iemand "om de hoek" woont.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #341 Gepost op: 23 mei 2009, 20:03:24 »
Citaat van: "studioups"
Helaas zit ik nu wel met de serial programmer.. en tja daar wil de pro v9.1 dus niet op werken. Of weet iemand wel of dit moet werken ipv usb programmer een serial programmer.

Dat is de vooruitgang in techniek. Voor de Jupiter is er na lang aandringen eindelijk de USB programmmer beschikbaar gekomen. :P . Wat jij heel lastig vindt, ervaart een andere hobbyist als een zegen.

Offline gerrit de Bruin

• Gevorderd Lid
« Reactie #342 Gepost op: 23 mei 2009, 20:30:52 »
Misschien is er een mogelijkheid om naast de nieuwe usb versie alsnog een printerpoort versie programmer op de markt te brengen.
Zodat gebruikers van de v8.6 toch de nieuwste pager kunnen kopen zonder de usb programmer te hoeven aanschaffen indien men dit zou willen uiteraard
Dit scheelt toch weer 45 euro.

Gerrit
Wǒ, wǒ míngbáile, wǒ tīngjiàn chénmò

• Top Lid
« Reactie #343 Gepost op: 24 mei 2009, 07:09:21 »
Citaat
Zodat gebruikers van de v8.6 toch de nieuwse pager kunnen kopen zonder de usb programmer te hoeven aanschaffen indien men dit zou willen uiteraard
Dit scheelt toch weer 45 euro.

Met de USB-versie kun je ook de 8.6 programmeren, dit ter info.
De USB versie is juist zoals Leen aangeeft op groot verzoek ontwikkeld.
Het blijft een hoop geld natuurlijk, heb je helemaal gelijk in, maar wanneer je hem eenmaal hebt wil je niet meer anders. Zeker omdat LPT poorten bijna overal verdwijnen.
Wanneer je de oude progger kunt verkopen (aan Mercurius gebruikers, of andere Jupiter gebruikers) scheelt het alweer.

Offline Rowin

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #344 Gepost op: 25 mei 2009, 20:33:26 »
Hebben jullie ook last van slijtage aan de rubberen knoppen?

Bij mij begint de meest rechterknop nu echte slijtage te vertonen, aan de rechterkant zit er al een scheurtje in, en ook bij de overige knoppen is het profiel van de knop al langere tijd eraf maar dat is nog niet eens zo heel erg.
Als het echt nodig is hoop ik dat het makkelijk te repareren is dmv een simpel nieuw rubberen knopje erin te zetten, maar was eens benieuwd of er meerdere zijn die er last van hebben?