Hallo,
tja...wat is de meerwaarde van een programmeerset....
Ik ben niet bekend met het handmatig programmeren van mijn Jupiter Pro versie 9.1 omdat ik zelf wel een
USB programmeerstation heb.
Wat ik me voor kan stellen is dat het met het programmeerstation behoorlijk makkelijker gaat.
Een pager heeft 4 knoppen, en vanuit eerdere versies van de Jupiter heb ik deze ook wel handmatig voorzien van capcodes.
Hierbij gebruik je de pijltjes toetsen om te scrollen, de menutoets om te veranderen, en de readtoets om te bevestigen.
Dat lijkt mij dus ook op te gaan voor de Jupiter Pro versie 9.1, wanneer je dus teksten wilt invoeren moet je elke letter appart scrollend te voorschijn halen, bij het programmeerstation werk je in programma met een venster waar je de teksten gewoon kunt typen. Het programma bestaat daarnaast uit een aantal handige tabbladen, waarmee je snel en overzichtelijk jouw wensen kunt aanpassen. Tussen deze tabbladen kan je onafhankelijk en onbeperkt heen en weer klikken, bij het programmeren met de hand lijkt me dit niet of veel minder makkelijk mogelijk. Vaak is het bij het handmatig programmeren een kwestie van een keten volgen en aanpassen wat je wilt aanpassen.
Voor mij zit de meerwaarde dus duidelijk in het gemak, gebruiksvriendelijkheid en daarmee denk ik ook snelheid.
Vriendelijke groet,
Henri Zomer