Auteur Topic: P2000 tafelontvanger (TP-100)  (gelezen 83863 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Leen Ansems

• Gast
Re: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #120 Gepost op: 28 mei 2009, 06:24:59 »
Citaat van: "RAD Hollands-midden"
Weet iemand toevallig of er nog uitbreidingsplannen zijn voor de P2000 tafelontvanger?
Ik heb in de wandelganger iets horen vallen van het uitbreiddings mogelijkheden qau invoering capcodens.
Dus inplaats van 16 plaatsen dat je dan 20 of misschien wel meer capcodens er kan inzetten.
Is dit mogelijk of is het totaal onzin? Iemand die hier mogelijk meer over kan zeggen?

Er is ooit gevraagd of dat dit ook in pagers gerealiseerd zou kunnen worden. De begrenzing zit in een algemeen gebruikte decoderchip. Daar zit het hele protocol ingebakken. Wel wordt er gewerkt aan software om meldingen op de 16 ingevoerde capcodes te kunnen bewerken en te bewaren zoals het programma PDW dat doet. Invoeren van wildcards kent het protocol niet, dus die mogelijkheid gaat niet komen.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #121 Gepost op: 28 mei 2009, 08:50:44 »
Weet iemand toevallig of er nog uitbreidingsplannen zijn voor de P2000 tafelontvanger?
Ik heb in de wandelganger iets horen vallen van het uitbreiddings mogelijkheden qau invoering capcodens.
Dus inplaats van 16 plaatsen dat je dan 20 of misschien wel meer capcodens er kan inzetten.
Is dit mogelijk of is het totaal onzin? Iemand die hier mogelijk meer over kan zeggen?

Er zit exact dezelfde chip in als in de Jupiter en Galaxy. DIe chip kan maar 16 adressen aan (capcodes) en ik vrees dat dat niet snel zal veranderen...

Groeten, Peter.

Offline lifty

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweervoertuigen.com
« Reactie #122 Gepost op: 30 mei 2009, 09:43:20 »
Citaat van: "hunter"

Er zit exact dezelfde chip in als in de Jupiter en Galaxy. DIe chip kan maar 16 adressen aan (capcodes) en ik vrees dat dat niet snel zal veranderen...

Groeten, Peter.

Op de beurs met de grote baas staan praten en men wil kijken of men met 32 of 48 codes kan komen, dit aantal lijkt niet vreemd, omdat het een veelvoud van 16 is.
Ik neem dan ook aan dat met meerdere chips naast elkaar wil werken.
Hij zag nog wel wat problemen die opgelost moeten worden.
Hij wil het eerst in een tp 100 proberen, omdat daar voldoende inbouwruimte is.
Ook even naar de testversie van de software voor de TP100 staan kijken, is een leuke aanvulling.
Je kan filteren en de resultaten per mail of SMS laten versturen.

Offline RS

• Top Lid
« Reactie #123 Gepost op: 30 mei 2009, 10:21:35 »
Citaat van: "lifty"
Op de beurs met de grote baas staan praten en men wil kijken of men met 32 of 48 codes kan komen, dit aantal lijkt niet vreemd, omdat het een veelvoud van 16 is.

Ik vraag me af of dat rendabel te doen is. Professioneel hebben 24 regio's meer dan genoeg aan een ruimte van 16 caps. Het lijkt me alleen voor sommige hobbyisten een interessante optie.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: 30 mei 2009, 11:15:09 »
Citaat van: "RS"
Citaat van: "lifty"

Ik vraag me af of dat rendabel te doen is. Profesioneel hebben 24 regio's meer dan genoeg aan een ruimte van 16 caps. Het lijkt me alleen voor sommige hobbyisten een interessante optie.

Dat is ook het grote criterium. Voor wie moet die applicatie er dan komen? Het ontwikkelen kost best wat geld en dat zal toch terug verdiend moeten worden. In de praktijk komt het zelden voor dat beroepsmatig iemand met 2 pagers moet gaan lopen omdat het aantal van 16 codes niet toereikend is. Ook binnen de groep hobbyisten zijn de meningen verdeeld. De ene heeft aan 8 codes genoeg en de andere zou er liefst 3000 of meer nog in willen hebben.
Bij gebruikers zoals journalisten kiest men vaak voor de belangrijkste codes uit de eigen regio. Moet men filmen o.i.d. voor een omroep dan moet je redelijk snel ter plekke kunnen gaan om daar nog wat van te registreren. De enige zinvolle beroepstoepassing die ik van een TP100 met tig capcodeplaatsen kan verzinnen is de toepassing als monitor om te kunnen registreren wat een regio zoal heeft uitgezonden, naar wie en wanneer. Dan zou je zeggen; ja maar daar is PDW al voor. Dat mag beroepsmatig officieel niet gebruikt worden i.v.m. rechten op het protocol. Persoonlijk gebruik in de hobbysfeer mag wel.

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #125 Gepost op: 14 juni 2009, 14:15:17 »
Goede dag, is het ook mogelijk om een spieker aan de TP100 of 100pro te hangen, zo dat je bv de  ontvanger in de gang zet een een spieker in de slaapkamer?

mvg Hans Peter

Offline Bert

• Gevorderd Lid
« Reactie #126 Gepost op: 14 juni 2009, 17:12:20 »
Citaat van: "Hans Peter"
Goede dag, is het ook mogelijk om een spieker aan de TP100 of 100pro te hangen, zo dat je bv de  ontvanger in de gang zet een een spieker in de slaapkamer?

mvg Hans Peter

Hans,
Waarom zou je dat willen? Als er een melding komt wil je toch ook de tekst zien! Moet je speciaal uit je bed komen om de melding te lezen op de gang ;)

De pro heeft een ingebouwde accu en kun je overal zonder netsnoer plaatsen als de accu vol is.

Gr.Bert
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #127 Gepost op: 18 juni 2009, 09:27:43 »
Citaat van: "Kabelventje"
Tot mijn verbazing bleek er ook al een 9polige serieele connector aanwezig te zijn ,maar was deze
afgeplakt door de zwarte sticker op de achterzijde. Ik heb d.m.v. een pijpje een mooi rond gaatje in de
sticker gestanst.  :) (alsof het er voor was gemaakt!)
Het instellen van de batterij meter is even wat uitgezoek maar werkt nu perfect. Als de accu vol is stopt de
lader netjes en zie af en toe een druppelading voorbij komen. Ik heb hem nu drie dagen op accu draaien en
werkt prima. Alleen weet ik niet zeker of de serieele poort ook intern fysiek is aangesloten, misschien weet iemand anders dit ?
Zou wel grappig zijn, van Basic naar Pro.

Groeten @ndré

Hoi, ben je er toevallig al achter of de schakeling die via de afgeplakte uitgang zou kunnen lopen bij de TP100 daadwerkelijk ook bij de TP100 basis werkt?(Die dus officieel niet hoord te werken als hij afgeplakt is)

Mvg Hans Peter

Offline Kabelventje

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #128 Gepost op: 19 juni 2009, 23:57:55 »
Citaat
Hoi, ben je er toevallig al achter of de schakeling die via de afgeplakte uitgang zou kunnen lopen bij de TP100 daadwerkelijk ook bij de TP100 basis werkt?(Die dus officieel niet hoord te werken als hij afgeplakt is)

Mvg Hans Peter

Dag hans, Nee ik ben er nog niet meer mee bezig geweest. Wat ik wel weet dat de omgebouwde pager
dik meer dan een week op de accu draait. Dit deel van het forum word waarschijnlijk niet zo vaak bekeken,
want er komen bijna geen reacties.

Grote nadeel van de pager vind ik het amateuristisch gepruts met dat kleine breekbare
4 polige 2,5 mm stekkertje. Connectoren zát in de wereld maar zij kiezen juist voor zoiets onnozels.
En dan als RS232 connector een ronde DIN uitvoering.....wat is er mis met de 9pens D connector ?.
Waarom dat USB converter chipje(prolific) niet ín de pager zelf ????  :|
Het lijkt erop dat er niet erg nagedacht is, meer van ....laten we gewoon snel de "oude pogsac TP100 behuizing"
voorzien van een los FLEX PAGER printje en doe vooral niks aan de buitenkant.
En maar net doen of er een
heel ontwikkelproces aan voorafgegaan is....toe even.  :x
                                                                                     Leuk apparaat, dat wel. maar met veel vraagtekens.   ???????????????
Alles wat ik doe is toch wel leuk !

Offline RAD Hollands-midden

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #129 Gepost op: 20 juni 2009, 14:44:26 »
Zit de woordherkening bij de TP100 gekoppeld aan een capcode?
Dus dat je bijvoorbeeld capcode 1523116 heb en dat je daarachter een herkeningswoord moet in vullen?
Of is het zo dat het woord wat je heb ingevuld bij alle capcodes dan geld?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: 22 juni 2009, 05:56:45 »
Zit de woordherkening bij de TP100 gekoppeld aan een capcode?
Dus dat je bijvoorbeeld capcode 1523116 heb en dat je daarachter een herkeningswoord moet in vullen?
Of is het zo dat het woord wat je heb ingevuld bij alle capcodes dan geld?

Je kan 3 verschillende filterwoordjes opgeven en per capcode aangeven of het filter daar wel/niet op moet werken. Die 3 woordjes gelden dan voor elke capcode waarop je het filter aan zet.

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #131 Gepost op: 18 november 2009, 20:46:55 »
Citaat van: "Kabelventje"
Citaat

Mvg Hans Peter

Dag hans, Nee ik ben er nog niet meer mee bezig geweest. Wat ik wel weet dat de omgebouwde pager
dik meer dan een week op de accu draait. Dit deel van het forum word waarschijnlijk niet zo vaak bekeken,
want er komen bijna geen reacties.

Grote nadeel van de pager vind ik het amateuristisch gepruts met dat kleine breekbare
4 polige 2,5 mm stekkertje. Connectoren zát in de wereld maar zij kiezen juist voor zoiets onnozels.
En dan als RS232 connector een ronde DIN uitvoering.....wat is er mis met de 9pens D connector ?.
Waarom dat USB converter chipje(prolific) niet ín de pager zelf ????  :|
Het lijkt erop dat er niet erg nagedacht is, meer van ....laten we gewoon snel de "oude pogsac TP100 behuizing"
voorzien van een los FLEX PAGER printje en doe vooral niks aan de buitenkant.
En maar net doen of er een
heel ontwikkelproces aan voorafgegaan is....toe even.  :x
                                                                                     Leuk apparaat, dat wel. maar met veel vraagtekens.   ???????????????

Hoi, heb je het in tussen kunnen testen?

DonaldDuck

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: 6 december 2009, 17:50:08 »
Het volgende probleem.

Als de TP-100 Pro op de backup accu draait, dan reset hij zichzelf soms. Alle meldingen zijn dan ook uit het scherm gewist. Het lijkt dat hij volledig wordt gereset. Iemand een idee of dit meer voorkomt? De accu's zitten vol (geeft vol aan in display).
Ook bij een melding op een geprogrammeerde capcode wil hij soms zichzelf resetten.
Aangesloten op de netadapter geeft geen problemen.
Geeft niet echt een vertrouwd gevoel als de TP-100 Pro op de accu draait. Ik weet niet of het de bedoeling is dat de TP100-Pro voor langere tijd op een accu kan draaien?

Offline G.Mans

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #133 Gepost op: 13 januari 2010, 19:26:09 »
hallo,

op een of andere manier is mijn TP100 Pro gereset.

Het lukt me echter niet om de standaard file er op de zetten. De software geeft dan aan: "This is not TP100F"

Heeft iemand een oplossing?

Offline Bert

• Gevorderd Lid
« Reactie #134 Gepost op: 14 januari 2010, 07:56:02 »
Citaat van: "G.Mans"
hallo,

op een of andere manier is mijn TP100 Pro gereset.

Het lukt me echter niet om de standaard file er op de zetten. De software geeft dan aan: "This is not TP100F"

Heeft iemand een oplossing?

Als je je e-mail geeft dan kan ik je mogelijk helpen.

Gr.Bert
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden