Auteur Topic: P2000 tafelontvanger (TP-100)  (gelezen 83800 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline RAD Hollands-midden

• Beginnend Lid
  • **
Re: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #135 Gepost op: 18 januari 2010, 12:01:58 »
Heeft iemand al ervaring met de uitgebreide TP110,daarbij zo het mogelijk zijn om 48 capcode's in het ding te zetten?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: 18 januari 2010, 12:27:07 »
Citaat van: "RAD Hollands-midden"
Heeft iemand al ervaring met de uitgebreide TP110,daarbij zo het mogelijk zijn om 48 capcode's in het ding te zetten?

De eerste moet nog binnen komen. Ervaring is er dus niet.

Offline RAD Hollands-midden

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #137 Gepost op: 18 januari 2010, 13:07:38 »
Oke, bedankt voor het antwoord

Offline G.Mans

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #138 Gepost op: 18 januari 2010, 15:54:19 »
Citaat van: "G.Mans"
hallo,

op een of andere manier is mijn TP100 Pro gereset.

Het lukt me echter niet om de standaard file er op de zetten. De software geeft dan aan: "This is not TP100F"

Heeft iemand een oplossing?

Beste mensen,

het is me gelukt de TP100 weer te programmeren! Bedankt voor al het meedenken!

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #139 Gepost op: 18 januari 2010, 16:16:59 »
hallo,

op een of andere manier is mijn TP100 Pro gereset.

Het lukt me echter niet om de standaard file er op de zetten. De software geeft dan aan: "This is not TP100F"

Heeft iemand een oplossing?

Beste mensen,

het is me gelukt de TP100 weer te programmeren! Bedankt voor al het meedenken!

Misschien handig om te vermelden hoe je dit hebt opgelost, daar doe je een ander de volgende keer een groot plezier mee  ;)
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
P2000 tafelontvanger (TP-110 Multicapcode)
« Reactie #140 Gepost op: 19 januari 2010, 15:12:20 »
De nieuwe tafelontvanger met 48 capcodes staat nu op de site van p2000shop.nl

zie link:
http://www.p2000shop.nl/?p=41

Citaat
De TP-110 is een speciale uitvoering van de TP-100 lijn P2000 alarmontvangers. De TP-110 heeft uniek in zijn soort 48 beschikbare capcodes. Verder is deze ook uitgevoerd met een groot overzichtelijk beeldscherm.

Verder is software beschikbaar om de TP-110 aan te sluiten op de PC en zo alle alarmeringen te administreren en te monitoren. Tevens zijn handige opties zoals bij bepaalde alarmeringen automatisch te versturen via e-mail en exporteren naar databestanden mogelijk.

De TP-110 biedt u de laatste techniek op het gebied van de pager technologie
voor een zeer goede prijs.

• Multicapcode tot 48 capcodes
• Seri ële data uitgang (te koppelen aan P2000 Monitor pakket)
• Schakelcontact uitgang
• Flextijd, de tijd wordt automatisch ingesteld door het netwerk
• Opmerkelijk contrastvol display met blauwe achtergrond verlichting
• Out of range alarm
• Alarm niveau en lengte via het menu in te regelen
• Overbodige menu opties kunnen uitgeschakeld worden voor eenvoudig gebruik

http://www.p2000shop.nl/TP100Specs.pdf (folder)
De prijs is 299 euro (251,26 exc BTW)

Meld hier je ervaringen.

Offline G.Mans

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #141 Gepost op: 28 januari 2010, 20:09:35 »
[Misschien handig om te vermelden hoe je dit hebt opgelost, daar doe je een ander de volgende keer een groot plezier mee  ;)[/quote]
Ik heb alle software die ik had van de computer gegooid en de door P2000shop gemailde software geinstalleerd en hun file in de pager geprogrammeerd. Dit lukte in 1 keer! :)

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: P2000 tafelontvanger (TP-110 Multicapcode)
« Reactie #142 Gepost op: 28 januari 2010, 20:37:48 »
Citaat van: "IkWilbert"
De nieuwe tafelontvanger met 48 capcodes, Meld hier je ervaringen.

Sinds ruim een week in gebruik. Geen eerdere ervaringen met tafelontvangers. Wel met de Officer en PDW.

Ik gebruik ook de programmeerinterface.
Software installatie is voor een leek iets lastiger, je moet diverse drivers installeren.
Apart is dat je eerst moet "linken" om de programmeer verbinding tot stand te krijgen.
Netadapter mag niet aangesloten zijn.
Maar dit staat allemaal duidelijk beschreven in de handleiding.
Pull-down menu's voor CAP 1-16, 17-32, 33-48 etc. Werkt prima.
Met name voor de seri ële output zijn er erg veel instelmogelijkheden.

Bij handprogrammeren moet de netadapter aangesloten zijn.
Staat ook duidelijk beschreven in de handleiding.

Verpakking is goed en degelijk (vind ik altijd belangrijk, geeft een indicatie van kwaliteit en zorg).

Geluid is keihard. Stand 2 of 3 van 5 is ruim voldoende in een woning. Geen trilfunctie.
Display is mega. Gewoon perfect.
Ik vervang er vooral PDW mee. Scheelt extra PC opstarten, scanner aanzetten etc.
Lekkere rustige piepjes ingesteld, woordherkenning en priority voor directe omgeving.
Kan inmiddels niet meer zonder, staat leuk op een burau.

Volgende stap is de wekker op de slaapkamer vervangen door een TP-110.
Kortom, een mooie aanvulling op een semafoon.

Offline 112regioutrecht

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #143 Gepost op: 21 februari 2010, 14:57:47 »
Beste lezers,

Ik heb twee vragen te weten de volgende:

1. Ik ben sinds kort in het bezit van de TP100Pro. Ik wil hier een 12 volt relais mee gaan schakelen. Wat voor din-stekker betreft het hier? Ik heb het vermoeden een mini-din 8 pins, maar zie dat daarin ook nog eens verschil is.

2. Kan ik met een Galaxy-programmeerset de TP100 ook programmeren? De Galaxy programeerset heeft ook een snoeruitgang. Is het mogelijk om deze daarmee te verbinden met de TP100?

Alvast bedankt!

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 21 februari 2010, 15:19:22 »
Citaat van: "112regioutrecht"
Beste lezers,

Ik heb twee vragen te weten de volgende:

1. Ik ben sinds kort in het bezit van de TP100Pro. Ik wil hier een 12 volt relais mee gaan schakelen. Wat voor din-stekker betreft het hier? Ik heb het vermoeden een mini-din 8 pins, maar zie dat daarin ook nog eens verschil is.

2. Kan ik met een Galaxy-programmeerset de TP100 ook programmeren? De Galaxy programeerset heeft ook een snoeruitgang. Is het mogelijk om deze daarmee te verbinden met de TP100?

Alvast bedankt!

Het is inderdaad een mini-Din en het aantal polen weet ik zo niet uit mijn hoofd. Wordt nu toch wel regelmatiger aangeboden o.a. bij Farnell. Je moet wel goed kunnen solderen aan de kleine pennen. Per capcode kan je het relais wel of niet mee laten schakelen. Je mag er alleen een 12 Volt relais mee schakelen. 230 V van het energienet regelrecht op je toestel is levensgevaarlijk. Je kan niet met dezelfde software als van de Galaxy dit toestel programmeren.
Van de software, de programmer en kabel is een pakket gemaakt en kost als ik me goed herinner 45 euro. Kan het zo niet nakijken, want ik tik nu thuis dit in.

Offline 112regioutrecht

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #145 Gepost op: 21 februari 2010, 15:20:34 »
Bedankt voor je antwoord! Ik ga er is mee stoeien...

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 21 februari 2010, 15:29:12 »
Je kan ook de tijd opgeven in het programma voor hoelang het relais aangestuurd moet worden. Er zijn jammer genoeg nog geen kant en klare kabeltjes met de juiste dinplug beschikbaar. Eigenlijk ben je de eerste die echt daarmee aan de gang gaat.
Kom je capcodes te kort, denk dan aan de TP110. Voor nog geen 50 euro meer heb je er 3 keer zoveel.

Offline 112regioutrecht

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #147 Gepost op: 21 februari 2010, 15:32:11 »
Eentje vindt mijn portemonnee voorlopig genoeg :) Ik denk dat ik inderdaad maar een programmeerset ga aanschaffen hiervoor. Mijn doel voor het relais is namelijk het schakelen van 230 volt verlichting (met een 12 Volt relaisschakeling)

Offline 112regioutrecht

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #148 Gepost op: 21 februari 2010, 15:35:53 »
Ik kom nu ook het volgende tegen bij de p2000-shop. Heeft hier iemand ervaring mee?

P2000 Monitor Software (TP-100 Pro)

Registratie van alarmeringen en nog veel meer:

Alarmering versturen naar:
- Printer
- E-mail adres(sen)
- GSM-SMS groepen (optioneel)
- Omroep centrale: uitspraak (optioneel)

Prijs 45 euro (37,80 exc BTW) (inclusief datakabel voor TP100)

Is dit de moeite waard? De uitspraak lijkt mij ook interessant. Netzoals gsm-sms oproepen, is hiervoor nog meer software nodig of is dit doormiddel van gratis-software van het net te koppelen?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #149 Gepost op: 21 februari 2010, 15:56:00 »
Het monitorprogramma is een soort database waarin alle meldingen van je TP100 gedumpt kunnen worden. Dat zijn alleen meldingen op de capcodes die in de TP100 of TP110 aanwezig zijn. In de database krijgen de meldingen de labels die je in de TP100/110 gezet hebt.
Je kan op de melding verschillende kleurtjes en filters op los laten. Het is zelfs mogelijk om aan te geven of de melding dan doorgestuurd moet worden naar een GSM o.i.d. Voor de goede orde: je moet een PC met dit programma dus mee laten lopen. Ik heb zelf het experiment gedaan met het Engelstalig uitspreken van de melding. Dat klonk er blikachtig. Er is een Nederlandstalig programma, maar dat is peperduur. Het werkt dus wel om een melding in een stem om te zetten. Je kan zelfs een toevoeging maken aan het begin en einde van het bericht. Ik heb nog niet verder kunnen experimenteren wegens andere projecten.
O ja tip: wil je met het programma zoeken op een capcode als getal, zet dan de labels van je ontvanger op autocap. Dan worden de labels weer de getalwaarde van de capcode en als zodanig gedumpt in de monitor. Je kan gaan zoeken met verschillende criteria in de database, net zoals je bij PDW gewend bent. Bij uitschakelen blijven je meldingen erin staan.