Auteur Topic: P2000 tafelontvanger (TP-100)  (gelezen 83861 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline HOFD798

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweerheemstede.nl
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #105 Gepost op: 10 maart 2009, 23:36:40 »
Vandaag binnen gekomen en wat een wereld ding! En dan het geluid,jemig wat een herrie!

Helaas komt de USB kabel weer wat later dus heb hem voor laten programmeren en af laten sturen, kon niet meer wachten...
Jan Kol Jr.
Officiële Korps Fotograaf en Logistiek medewerker van de Brandweer Heemstede & Bennebroek
Tevens webmaster http://www.brandweerheemstede.nl & http://www.brandweerbennebroek.nl

pieterschuijn

• Gast
Re: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #106 Gepost op: 13 maart 2009, 09:40:20 »
deze zijn v.a volgende week leverbaar
prijs 35.00 euro

pieterschuijn

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 17 maart 2009, 10:38:53 »
deze zijn NU  leverbaar.
prijs 35.00 euro.

Offline Plokje

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #108 Gepost op: 10 april 2009, 18:32:33 »
Is er bij iemand bekend wat de status is van de software die ontwikkeld wordt om de TP-100 pro via de seriele port uit te lezen. ik las iets op de site van Firecom.

Citaat : Momenteel is er software in ontwikkeling om de TP-100 PRO aan te sluiten op de PC en zo alle alarmeringen te administreren en te monitoren. Tevens zijn handige opties zoals bij bepaalde alarmeringen automatisch te versturen via e-mail en exporteren naar databestanden mogelijk.

Groet

Plokje

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 10 april 2009, 18:45:58 »
Citaat van: "Plokje"
Is er bij iemand bekend wat de status is van de software die ontwikkeld wordt om de TP-100 pro via de seriele port uit te lezen. ik las iets op de site van Firecom.

Citaat : Momenteel is er software in ontwikkeling om de TP-100 PRO aan te sluiten op de PC en zo alle alarmeringen te administreren en te monitoren. Tevens zijn handige opties zoals bij bepaalde alarmeringen automatisch te versturen via e-mail en exporteren naar databestanden mogelijk.

Groet

Plokje

Die ontwikkeling is nog steeds gaande. Je kan overigens dan alleen data bewerken die ontvangen wordt op de maximaal 16 geprogrammeerde capcodes.

markelo

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: 17 april 2009, 14:15:10 »
Ik heb mijn ontvanger al vanaf eind december 2008 en een paar weken terug kreeg ik plotseling een probleem met mijn ontvangst.
Ieder keer kwam het antennetje naar voren en de piep dat die geen signaal had. Op verschillende plaatsen in huis gezet maar overal het zelfde probleem. Met mijn Galaxy had ik nergens last van.
Ik woon ongeveer 2 km van de eerste mast af dus dat moet volgens mij het probleem niet zijn.

Gisteren heb ik er weer alles nieuw opgezet en tot nu toe geen problemen meer.

Hoe kan zo iets ontstaan?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: 17 april 2009, 14:46:34 »
Het zou kunnen dat er wat bitjes zijn omgevallen van de ontvangstfrequentie en met herprogrammeren zet je alles weer op een rijtje. Geen tik gevoeld van statische electriciteit of zo? Dat zou de boosdoener kunnen zijn.

markelo

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 17 april 2009, 15:30:58 »
Nee?

Maar hij doet het weer en hou het wel in de gaten.

Ik dacht laat ik het toch maar even melden want misschien hadden al meer mensen dit probleem gehad?

markelo

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 24 april 2009, 12:09:21 »
En nu heeft die het wel weer?

Ik kom vanmorgen bij mijn ontvanger en toen had die verschillende meldingen gemist en stond ook weer het antennetje in beeld. Niet altijd maar wel regelmatig.
Het was vanmorgen half negen en toen stond die ook nog in de stilstand terwijl ik dit heb ingeschalkeld van 's avonds 11 uur tot 's morgens 7 uur en de tijd van de ontvanger stond vanmorgen om half 9 op half 2.
Ontvangst heb ik zeker op de plek waar ik hem heb staan want met de pagers heb ik er volop ontvangst.

Ik zal hem vanmiddag eens opnieuw aan de laptop hangen en anders moet ik maar even contact op nemen met de P200shop.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #114 Gepost op: 24 april 2009, 12:42:30 »
Citaat van: "markelo"

Ik kom vanmorgen bij mijn ontvanger en toen had die verschillende meldingen gemist en stond ook weer het antennetje in beeld. Niet altijd maar wel regelmatig.
Het was vanmorgen half negen en toen stond die ook nog in de stilstand terwijl ik dit heb ingeschalkeld van 's avonds 11 uur tot 's morgens 7 uur en de tijd van de ontvanger stond vanmorgen om half 9 op half 2.
Ontvangst heb ik zeker op de plek waar ik hem heb staan want met de pagers heb ik er volop ontvangst.

Ik zal hem vanmiddag eens opnieuw aan de laptop hangen en anders moet ik maar even contact op nemen met de P200shop.

Ik heb het vaker gehoord en ook zelf wel eens gehad in de auto, moet de ontvanger opnieuw afgeregeld worden met de laptop kan je hier niets aan doen.

Offline Kabelventje

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #115 Gepost op: 3 mei 2009, 15:46:38 »
Hallo allemaal,

Tijdens het programmeren van de TP100, stuitte ik op de accu en serieele instellingen.
Dit zou alleen voor de Pro versie zijn ,maar toch had ik hierover mijn twijfels. :?
Ik heb toen de TP100 geopend en zag dat hierin een "gewone"pager op een moederprint
gesoldeerd zat.  :oops: (daar gaat mun garantie !!)
Ook zag ik  dat er een keurig plaatsje voor drie AAA accu's aanwezig was.
Alleen de contactveertjes ontbraken,ik heb toen een 3,6V NiMH accu in het vakje gedrukt en de
draadjes netjes op de plus en min eilandjes van het moederprintje gesoldeerd, (net echt).
Tot mijn verbazing bleek er ook al een 9polige serieele connector aanwezig te zijn ,maar was deze
afgeplakt door de zwarte sticker op de achterzijde. Ik heb d.m.v. een pijpje een mooi rond gaatje in de
sticker gestanst.  :) (alsof het er voor was gemaakt!)
Het instellen van de batterij meter is even wat uitgezoek maar werkt nu perfect. Als de accu vol is stopt de
lader netjes en zie af en toe een druppelading voorbij komen. Ik heb hem nu drie dagen op accu draaien en
werkt prima. Alleen weet ik niet zeker of de serieele poort ook intern fysiek is aangesloten, misschien weet iemand anders dit ?
Zou wel grappig zijn, van Basic naar Pro.

Groeten @ndré
Alles wat ik doe is toch wel leuk !

Offline Kabelventje

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #116 Gepost op: 4 mei 2009, 20:27:54 »
Hier nog even twee foto,s van de voor en achterkant van Basic naar bijna Pro
Achterkant

Voorkant
Alles wat ik doe is toch wel leuk !

markelo

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 16 mei 2009, 09:55:49 »
Ik heb hem deze week maar opgestuurd naar de P2000shop. Hij bleef het probleem houden.

Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "markelo"

Ik heb het vaker gehoord en ook zelf wel eens gehad in de auto, moet de ontvanger opnieuw afgeregeld worden met de laptop kan je hier niets aan doen.

markelo

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 23 mei 2009, 09:59:09 »
Zo, mijn ontvanger weer terug.
Probleem lijkt mij opgelost na een goede service van de P2000 shop.

Offline RAD Hollands-midden

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #119 Gepost op: 27 mei 2009, 19:56:41 »
Weet iemand toevallig of er nog uitbreidingsplannen zijn voor de P2000 tafelontvanger?
Ik heb in de wandelganger iets horen vallen van het uitbreiddings mogelijkheden qau invoering capcodens.
Dus inplaats van 16 plaatsen dat je dan 20 of misschien wel meer capcodens er kan inzetten.
Is dit mogelijk of is het totaal onzin? Iemand die hier mogelijk meer over kan zeggen?