Auteur Topic: UBC 3500 XLT  (gelezen 63325 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MTH

• Gevorderd Lid
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #45 Gepost op: 30 november 2006, 19:28:01 »
Citaat van: "BlackBox"
Bedankt Marc,

Kan je iets zeggen over de scansnelheid? Zou 90 kanalen per seconden moeten zijn, merk je dat ook?

Heb ik me nog niet in verdiept, absoluut veel sneller dan de Yup7100, maar wel wat trager dan de UBC-785xlt, dus 90 kan/sec zou goed kunnen kloppen.

Gelijk even naar de specs gekeken achterin de gebruiksaanwijzing.

100 kan/sec voor scannen
300 stappen/sec voor search ( 5 kHz ) maximaal !!

Marc !

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #46 Gepost op: 30 november 2006, 19:46:49 »
Ok, thx!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline GB

• Beginnend Lid
  • **
    • BuTel software
« Reactie #47 Gepost op: 30 november 2006, 21:33:33 »
De br330 is een trunk tracker III da's al een major verschil, heeft speciale NAscar race systemen en een groter freq. bereik, MW bar antenne ingebouwd, Wheather alerts. Moet ik nog even doorgaan?

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #48 Gepost op: 1 december 2006, 00:05:08 »
Hallo,

Bij de 330T kan je de system hold time instellen. Dit is de tijd dat de scanner het betreffende system blijft scannen. Het kan dus zijn dat de kanalen in 1 system meerdere keren doorlopen worden voordat de scanner overgaat naar het volgende system.
Zo kan het lijken dat de scansnelheid traag is.
Dit zal ook bij de 3500 XLT zo zijn.

Mbt. de squelch instelling. Als deze zo is als op de 330T dan is ie eigenlijk nutteloos. Squelch helemaal open of helemaal dicht, het maakt nagenoeg geen verschil.

De standaard antenne die bij de 330T werd geleverd is redelijk goed, dus misschien de moeite waard om de originele van de 3500 XLT toch nog eens te proberen.

Heb ik ook nog een paar vraagjes:

1.
Heeft de 3500 XLT ook de functie "temporary lockout"? Dit wil zeggen dat je een kanaal tijdelijk op lockout zet totdat je de scanner weer uit en aan zet. Dit zit op de BCT-15 en vind ik erg makkelijk.

2.
Houdt Close Call zich aan het geactiveerde bandplan mbt. stapgrootte of is er voor Close Call een apart bandplan.

3.
Is 1 van de bandplannen enigzins afgestemd op Nederland?

4.
Is er ergens al een manual te downloaden. Ik kon met Google zo gauw niets vinden.

5.
Als je een kanaal voorziet van een alpha tag, is dan de frequentie ook nog in het display te zien?

Groeten,
Robert.

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #49 Gepost op: 1 december 2006, 07:35:34 »
Citaat van: "GB"
De br330 is een trunk tracker III da's al een major verschil, heeft speciale NAscar race systemen en een groter freq. bereik, MW bar antenne ingebouwd, Wheather alerts. Moet ik nog even doorgaan?

Dat de BR-330t truncking netwerken kan volgen is waar.
Maar in Europa worden geen NASCAR wedstrijden gehouden, middengolf is een leuk extra-tje maar verwacht in dat frequentie-spectrum geen wonderen, waarschijnlijk hoor je alleen de sterke zenders zoals BBC World Service (648 kHz ), Radio 747 ( 747 kHz ) en nog een paar anderen die keihard zijn en 20 a 30 Khz erboven/eronder nog steeds waar kan nemen. Verder zal de BR-330t stapgrootes maken van 10kHz i.p.v. 9kHz dat hier in Europa wordt gebruikt.
Weather Alerts is leuk om uit te proberen, waarschijnlijk zal je er niets horen, het wordt hier nl. niet gebruikt.

Marc !

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #50 Gepost op: 1 december 2006, 07:39:08 »
Gebruiksaanwijzing is te downloaden, helaas alleen Engels !

http://www.servicedocs.com/ARTIKELEN/7200232520001.pdf

Kan iemand even op blz.24 kijken, daar staat onder het stukje ' optionele antenne "
... Always use 50 or 75 Ohm coax kabel ...
Daar snap ik niets van, iemand iets zinnigs hierover te zeggen ??

Marc !

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #51 Gepost op: 1 december 2006, 07:46:38 »
Ik had de ubc 3500 xlt,als een van de eerste en ik vind dat het,bereik met de normale antenne echt ''zwak'' is,zodra ik hem aan een utschuifbare bnc hang doet hij veel meer,ook de close call,had van mij wat gevoeliger mogen wezen,want we hebben hem hier getest met een paar portofoons en na een kilometer of 1 hield de close call ermee op en dan praat ik over porto's met 4 watt outputt op uhf.
verder presteert hij Goed,en het is wel aan te raden software aan te schaffen,maar het kan wel zonder,ik heb er nu al ruim 400 ingezet met de hand,het heeft me denk ik een aantal dagen geduurd,maarja nu is het nog wachten op de software,is er nog iemand anders die deze ervaringen heeft???
Groetjes,Ben :P

Bericht aangepast door moderator. Denk om uw taalgebruik.

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #52 Gepost op: 1 december 2006, 07:56:47 »
Een ander klein nadeel, de uitgang voor de externe luidpreker is 32 Ohm en daarmee speciaal afgestemt voor een hoofdtelefoon.
Een externe luidspreker aansluiten is dus niet optimaal, die zijn meestal 8 Ohm en hebben dus een lagere impendantie.
Gevolg de interne versterker levert te weinig vermogen op een lage impendantie en heeft dus als resultaat een zeer zacht geluid.

Marc !

Scanfreak

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 1 december 2006, 08:21:01 »
Bedankt voor je verslag Marc,
Heb je hier al meer ervaring mee opgedaan:

Citaat van: "MTH"
oa. CloseCall, CTCSS/DCS en wat ik echt helemaal geweldig vind is het zgn. dynamische geheugen.

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #54 Gepost op: 1 december 2006, 08:38:53 »
Citaat van: "Scanfreak"
Bedankt voor je verslag Marc,
Heb je hier al meer ervaring mee opgedaan:

Citaat van: "MTH"
oa. CloseCall, CTCSS/DCS en wat ik echt helemaal geweldig vind is het zgn. dynamische geheugen.

CTCSS/DCS zoekfunctie werkt als een trein, wanneer de 3500 aan het zoeken is in een bepaald frequentiegebied en stopt op een actieve frequentie, vind het vrijwel direct ook de CTCSS tone code. Dus niet zo traag als op een 780xlt.

Met CloseCall heb ik nog niet veel mee geexpirimenteerd, weet wel dat je bepaalde banden ( waarin de 3500 zoekt ) aan en uit kunt schakelen.
Als je de gebruiksaanwijzing download van servicedocs, zie een aantal postings terug,
kijk dan even op blz. 68, dan begrijp je wat ik bedoel.

Het dynamische geheugen levert alleen maar voordelen.
Een normale scanner heeft kanalen waarin frequenties geprogrammeerd kunnen worden, de 3500 heeft dit niet, die maakt gebruik van zgn. ' systems ' hiervan heeft hij er 200 van.
In die ' systems ' kunnen de ' groups ' worden opgeslagen, nl. 20 ' groups ' per ' system '.
Dit allen zou een limiet hebben van zo'n 2500 kanalen.

info op blz: 43 van de PDF file, enkele posts hierboven !!!

Groeten, Marc !

Offline GB

• Beginnend Lid
  • **
    • BuTel software
« Reactie #55 Gepost op: 1 december 2006, 10:16:58 »
Citaat van: "Ben-scan"
maarja nu is het nog wachten op de software

Software is gewoon te koop via racescanner.eu / butel.nl / avera.nl / scanman.nl / thiecom.de

Scanfreak

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 1 december 2006, 10:48:24 »
Marc bedankt weer voor je info.
Lukt het testen van de Close Call optie vandaag nog (morgen moet ik beslissen of ik hem ook ga kopen ;) )

Had je er ook prog software "bijgekregen"?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 1 december 2006, 10:58:45 »
Lukt het testen van de Close Call optie vandaag nog (morgen moet ik beslissen of ik hem ook ga kopen ;) )

Heb jij geen grote schoen waar Sinterklaas hem in kan (laten) deponeren? :P
Mvg,
Leen

Scanfreak

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 1 december 2006, 11:05:32 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Heb jij geen grote schoen waar Sinterklaas hem in kan (laten) deponeren? :P

Wel een (grote) schoen, maar ik moet altijd mijn eigen Sint spelen....

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #59 Gepost op: 1 december 2006, 14:22:06 »
Marc bedankt weer voor je info.
Had je er ook prog software "bijgekregen"?

Hi, Sinterklaas is hier inmiddels langs geweest en ik heb de close call inmiddels uitgetest en werkt perfect, Hilversum in kwam o.a. Sky radio al heel snel door, gelukkig kan je inderdaad VHF low uitzetten en bepaalde frequenties een lock-out geven, Close Call werkt perfect stopte gelijk op 170.570 met CTCSS 118.8. Dit waren 2 voertuigen die enkele honderden meters verderop reden. En d CTCSS werd direct weergegeven. Fantastisch! Voorlopig geen oversturing van de televisietoren hier in Hilversum. Zodra ik wat meer tijd heb, en de handleiding heb doorgespit,  zal ik e.e.a. over de ontvanger vertellen.

Software moet je downloaden staat in de manual....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre