Auteur Topic: UBC 3500 XLT  (gelezen 63312 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Scanfreak

• Gast
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #60 Gepost op: 1 december 2006, 14:59:53 »
Ok mooie info!
Ben ik morgen mijn eigen Siterklaas :P

Scanfreak

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 2 december 2006, 23:31:38 »
Citaat van: "BlackBox"
ik heb de close call inmiddels uitgetest en werkt perfect,

Zover ik het nu heb bekeken is ie in Close Call wel wat minder dan de UBC72,
wat mij wel een klein beetje tegenviel, maar hij gaat wel minder vaak "naast" de freq gaat staan.
Verder staan er natuurlijk wel een aantal mooie items tegenover zoals direct opslaan, doorlopend freq bereik etc etc :)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 2 december 2006, 23:33:56 »
Citaat van: "Scanfreak"
ik heb de close call inmiddels uitgetest en werkt perfect,

Zover ik het nu heb bekeken is ie in Close Call wel wat minderng dan de UBC72,
wat mij wel een klein beetje tegenviel, maar hij gaat wel minder vaak "naast" de freq gaat staan.
Verder staan er natuurlijk wel een aantal mooie items tegenover zoals direct opslaan, doorlopend freq bereik etc etc :)

We kunnen hem wel een keer meetesten als we de "grote Close Call test" gaan doen, helaas is die dag al een aantal malen in het water gevallen en niet doorgagaan...

Scanfreak

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 2 december 2006, 23:47:51 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
We kunnen hem wel een keer meetesten als we de "grote Close Call test" gaan doen, helaas is die dag al een aantal malen in het water gevallen en niet doorgagaan...

Als dat niet ergens in de komende drie weken is wil ik mijn "boeltje" wel inbrengen.

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #64 Gepost op: 3 december 2006, 10:13:48 »
Zover ik het nu heb bekeken is ie in Close Call wel wat minder dan de UBC72,wat mij wel een klein beetje tegenviel, maar hij gaat wel minder vaak "naast" de freq gaat staan.

Als de 3500 naast de frequentie afstemt hangt af van het gekozen bandplan.
Je kan namelijk voordat je de 3500 aanzet kiezen uit 3 verschillende bandplannen.

Doorlopend frequentiebereik is niet van toepassing op de 3500.

25 mHz - 512 mHz
806 mHz - 960 mHz
1240 mHz - 1300 mHz

Marc !

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #65 Gepost op: 3 december 2006, 10:17:40 »
Wie kan mij overigens uitleggen wat het verschil is tussen WFM & WFM ( broadcast ) ?
Volgens mij is er geen verschil, maar dat kan ik natuurlijk verkeerd zien !

Marc !

Scanfreak

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 4 december 2006, 08:44:45 »
Met doorlopend frequentiebereik bedoelde ik eigenlijk dat de 3500 ook de mil air band heeft die ik op de 72 mis.

Ik merkte ondanks het goede bandplan dat de 72 nog wel eens een step hoger of lager dan de echte freq ging staan en dat heb ik in de (korte) test tijd met de 3500 nog niet meegemaakt.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #67 Gepost op: 4 december 2006, 13:51:02 »
Zover ik het nu heb bekeken is ie in Close Call wel wat minder dan de UBC72,wat mij wel een klein beetje tegenviel, maar hij gaat wel minder vaak "naast" de freq gaat staan.

Hoe bedoel je dit? Dat deze minder gevoelig is als de 72XLT? En met de 72XLT kan je toch geen Autostore uitvoeren? Met de 3500XLT namelijk wel  :)
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Scanfreak

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 4 december 2006, 16:30:57 »
Ik heb nog niet heel veel kunnen testen, maar mij leek dat de 72 signalen verderweg pakt dan de 3500, misschien heb jij andere ervaringen?

Verder geeft de 72 de freq nog wel eens onjuist weer: bijv 169.7400 ipv 169.7500 en dat heb ik bij de 3500 nog niet gezien.

Autostore is idd een mooie aanvullende optie ivm de 72 :)

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #69 Gepost op: 4 december 2006, 19:28:47 »
Nog even een vraagje Paul,

Als ik de Auto Store optie gebruik, slaat hij netjes inderdaad van alles op, maar ik hoor niets als er ontvangst is en zie alleen C C found in het display. Althans de ene keer hoor ik de speaker wel opengaan en de andere keer niet, dacht ik. Het lijkt wel of ik de ene keer iets aan heb gezet en de andere keer niet, maar ik heb geen idee waar deze optie zou moeten zitten.

Ik heb al met Japan hierover gemaild, maar die slapen nu :x Vreemde jongens daar want de 3500 XLT staat nergens op de site, echt een EU model dus, maar welke fabriek/land produceert ze?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #70 Gepost op: 4 december 2006, 20:35:02 »
Ik heb al met Japan hierover gemaild, maar die slapen nu :x Vreemde jongens daar want de 3500 XLT staat nergens op de site, echt een EU model dus, maar welke fabriek/land produceert ze?

Misschien kun je die vraag op dit forum plaatsen BlackBox, daar heb ik ook al aardig wat info vandaan over de BR103.
Ik hoop mijn exemplaar deze week te bekomen en ga er zeker een testverslagje van maken voor op de site

Scanfreak

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 4 december 2006, 22:17:31 »
maar welke fabriek/land produceert ze?

Op mijn doos staat China (P.R.C.)

Autostore heb ik nog niet geprobeerd, kom ik op terug.

EDIT; idd lijkt hij in autostore alles op te slaan maar als je niet op het scherm let valt het totaal niet op: geen signalen (in te stellen) :?
Eens goed de beschrijving door gaan lezen.....

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #72 Gepost op: 5 december 2006, 07:49:48 »
Citaat van: "MarkSchutte"

Misschien kun je die vraag op dit forum plaatsen BlackBox, daar heb ik ook al aardig wat info vandaan over de BR103.
Ik hoop mijn exemplaar deze week te bekomen en ga er zeker een testverslagje van maken voor op de site

Dank je Mark, ik ben er alleen nog niet achter wat de échte US tegenhanger van de 3500 XLT is. De eerste ervaringen heb ik inmiddels al gepubliceerd http://fmc.dotnet-services.nl/news.htm
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #73 Gepost op: 5 december 2006, 12:35:23 »
ik ben er alleen nog niet achter wat de échte US tegenhanger van de 3500 XLT is.

Is dat niet gewoon de BR330t ???

Marc !

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #74 Gepost op: 5 december 2006, 12:43:26 »

Ben ook trouwens nog nooit een officiele webstite tegengekomen voor Europese UBC modellen !!!

Worden in China gemaakt, PRC .. People's Republic of China !!!
Misschien kunnen de bezitters van een 3500 hier de barcode op hun doos vermelden en serienummer om te zien of er eventueel nog andere landen zijn de 3500 produceren!!

Marc !