Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336418 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #240 Gepost op: 12 augustus 2008, 19:52:56 »
Dag Trudo,
Staat er in het bovenste vakje "POCSAG Adress". Zo nee, klik dat aan en zorg dat daar POCSAG Adress staat.
Maar automatisch twee nullen vooraan bijvoegen? Dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik weet niet wat daar de oorzaak van is. Heb je alles ingevuld zoals gevraagd?
Als je de berichten, met de omschrijving die je er aan gegeven hebt,  in het bovenste gedeelte wil zien, dan vink je beide vermeldingen aan nl "Display/log Filter Description en ook "Monitor Only".
Wil je ze ook onderaan zien verschijnen, dan vink je enkel het eerste aan.
Misschien dat iemand anders iets kan bijdragen hieromtrent?

Ik slaag er niet in om hier een schermafdruk te plaatsen. Heb je ook een gewoon mailadres? Stuur eens een PB (privaat bericht) naar mij met je normaal mailadres. Dan stuur ik je een schermafdruk van mij zodat je kan zien wat er op staat.
Vrgr
L.
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

trudo

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: 12 augustus 2008, 21:11:14 »
bedankt het werkt nu.
had het zelf nooit gevonden.

groeten

Offline Pat19645

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #242 Gepost op: 18 september 2008, 09:43:50 »
Branbo,
Weet je intussen de oplossing hiervoor?

mvg,
Pat
Realistic Pro 50
Alinco DJ-X7

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #243 Gepost op: 18 september 2008, 21:20:07 »
Citaat
zo ja, zet dan eens de Astrid TBL file terug van deze site.
http://www.semafoonwinkel.nl/Download.htm

Wel de juiste versie software gebruiken.
De laatste versie Pilot voldoet voortaan aan RoHS (milieubeperking voor o.a. loodhouders).
Hiervoor is de software aangepast.

RoHS Pilot = versie 5.02.
(Voor de oudere versie semafoon was software versie 3.7 nodig)

Ik heb het meegemaakt dat een nieuwe semafoon niks ontving met de oude versie software.
Herproggen met de nieuwe versie, en het werkte.
Met de nieuwe versie software kun je wel de oude versie proggen (kies dan 130-180MHz ipv. 130-180MHz GP RoHS).

De nieuwe versie Pilot kun je niet meer handmatig op een andere freq. zetten.
Om de een of andere reden is deze optie eruit gehaald.
Kan alleen via de PC.

branbo

• Gast
« Reactie #244 Gepost op: 19 september 2008, 02:49:56 »
Citaat van: "Pat19645"
Branbo,
Weet je intussen de oplossing hiervoor?

mvg,
Pat

WAs een foutje bij de verzending gebeurt.
De mijne ( geprogrammeerd op ASTRID ) lag nog in de winkel. had een geprogrameerd op KPN3 gekregen.
Ze hebben de juiste opgestuurd en vannaf dan werkt hij perfect.

Mvg,
Branbo

Offline Pat19645

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #245 Gepost op: 19 september 2008, 07:22:10 »
Citaat
WAs een foutje bij de verzending gebeurt.
De mijne ( geprogrammeerd op ASTRID ) lag nog in de winkel. had een geprogrameerd op KPN3 gekregen.
Ze hebben de juiste opgestuurd en vannaf dan werkt hij perfect.

Ah ok,
Ik heb er namelijk ook eentje besteld, jammer dat je de frequentie niet meer kan instellen, enkel via pc, maar daar heb je dan een programmer voor nodig ofzo?

mvg,
Pat
Realistic Pro 50
Alinco DJ-X7

Offline Dobbelyou

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #246 Gepost op: 1 oktober 2008, 10:37:36 »
Hallo,

Ik ben sinds enige gagen de trotse bezitter van een Apollo Pilot-pager en ik probeer deze een beetje af te richting op het gebied Bree-Maaseik. Nu is het zo dat ik reeds een paar codes heb ingegeven maar dat er op zich niks gebeurt.
Mijn vraag hierbij is dan ook dat wanneer je je pager instelt, de 4 nullen rechts op het scherm omgevormd moeten worden tot de ISSI-code, in dit geval 2711, of dat deze getallen gewoon op nul blijven staan?

Verder zou het ook interessant zijn om te weten welke code's het best worden ingegeven: De groepscodes of de individuele codes.

Allemaal heel mooi natuurlijk, maar volgens mij wordt het vissen en testen tussen de 100 toegewezen mogelijkheden aan de 2711. En dan nog zie ik andere getallen opduiken buiten de 0121....

Is er iemand die mij van gepaste uitleg en informatie kan voorzien?

Ik dank u hierbij van harte!

Vriendelijke groeten.

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
« Reactie #247 Gepost op: 1 oktober 2008, 18:10:26 »
Dag,
Je moet de RIC codes ingeven en niet de ISSI code. Helaas heb ik niet de individuele codes voor U van de verschillende personen. Die houd ik niet bij. Misschien dat "Jos" je verder kan helpen hiermee.

Vrgr
Brbds
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #248 Gepost op: 2 oktober 2008, 19:24:29 »
Citaat van: "Dobbelyou"
Verder zou het ook interessant zijn om te weten welke code's het best worden ingegeven: De groepscodes of de individuele codes.

Allemaal heel mooi natuurlijk, maar volgens mij wordt het vissen en testen tussen de 100 toegewezen mogelijkheden aan de 2711. En dan nog zie ik andere getallen opduiken buiten de 0121....

Is er iemand die mij van gepaste uitleg en informatie kan voorzien?

Wat betreft de codes van Brandweer Bree: het is uiteraard veel interessanter om de groepsoproepen te monitoren omdat men doorgaans bij interventie een groep opbeept in plaats van alle individuele leden apart. Nu is het zo dat Brandweer Bree wél individuele oproepen verstuurt omdat alle leden in hun oproep ook een functie krijgen toegewezen. De individuele code 0121069 blijkt echter steevast terug te komen. Programmeren dus (vermoedelijk lichtkrant?)

Vanwege de beperkte RIC-codecapaciteit in je Pilot, zou ik mij voor het overige beperken tot de groepsoproepen. Voor Bree zijn dit 13041xx en 13042xx. In concreto (afgaande op de meldingen die ik binnenkrijg) zou ik zeker 1304201, 1304202 en 1304203 programmeren. Haast zeker staan deze voor de oproepen voor ploeg 1, 2 en 3 en deze worden ook gebruikt om piepertesten rond te sturen. Misschien dat je dan ook 1304101, 1304102 en 1304103, analoog aan de eerste serie, kan programmeren? Met die kom je er denk ik wel.  ;)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

david

• Gast
« Reactie #249 Gepost op: 9 oktober 2008, 18:31:29 »
hallo ik ben een leek wat scanners betreft maar ben ambulancier in belgie en wij werken nu met astrid
en vroeg mij af wat je kan doen met zo´n blackbox kan je het al gebruiken als een scanner van vroeger
dus bevoorbeeld de 100 centrale van antwerpen

gr david

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #250 Gepost op: 9 oktober 2008, 23:29:45 »
Dag David,

neen, met een blackbox kan je niet de gesproken communicatie beluisteren, noch de non-verbale data die wordt verstuurd via de radio (vb. statusmeldingen HC 100) meelezen. Met een blackbox kan je wél de pagingberichten meelezen die worden verstuurd via 169.625 MHz. In praktijk betreft het overgrote deel paging voor vrijwillige brandweerlieden, CB en nutsbedrijven.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline vliegertje

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #251 Gepost op: 15 oktober 2008, 18:10:39 »
ik heb de nieuwe pagers gezien in de streek van ieper de brw werk daar mee mooi toestel
de vraag is waar of hoe zou ik dat kunnen kopen en programmeren weet er iemand een winkel zijn of een site waar ik die kan bestellen

PD1EU

• Gast
« Reactie #252 Gepost op: 15 oktober 2008, 18:17:42 »
Volgens mij vliegertje was dit een vluggertje. ( LOL )

Ed.

Offline vliegertje

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #253 Gepost op: 15 oktober 2008, 18:24:00 »
Citaat van: "vliegertje"
ik heb de nieuwe pagers gezien in de streek van ieper de brw werk daar mee mooi toestel
de vraag is waar of hoe zou ik dat kunnen kopen en programmeren weet er iemand een winkel zijn of een site waar ik die kan bestellen

Motorola LX 4 plus

Offline pilot

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #254 Gepost op: 16 oktober 2008, 06:18:10 »

Motorola LX 4 plus

eventjes informeren bij semafoonwinkel.nl als het te krijgen is kan hij daar zeker aan geraken , groetjes