Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 335958 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

AlfA145

• Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #105 Gepost op: 15 mei 2006, 21:10:19 »
Citaat van: "Ronnymax"
Ondertussen werd mijn buitenantenne afgewerkt en de ontvangst is veel beter. Heb nu wel een ander probleem. Met de instellingen van voorheen ontvang ik nu telkens de berichten driedubbel met een tussenpauze van een viertal seconden. Na heel wat regelwerkben ik nu zover gekomen dat ik ze dubbel ontvang met tussenpauze van vier seconden. Deze dubbele berciten zijn nu wel zuiver en vrijwel zonder fouten.
Wat kan ik daar nog aan doen?

Ik denk dus dat je nu de berichten ontvangt van 2 verschillende basisstations...

Heb je in je opties in PDW (CTRL-O)
het item aangevinkt met "block duplicate messages" ?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #106 Gepost op: 15 mei 2006, 21:46:29 »
Citaat
Dit zijn dus al 2 pagers die leverbaar zijn voor ASTRID

Om het compleet  te maken:
De 6120 is ook een voordelige Astrid pager, wordt al behoorlijk veel in Belgie gebruikt. Mede omdat deze goed te verbergen is. Handprogrammeerbaar.
Deze 6120 is de opvolger / verbeterde versie van de CP6000.
Display / verlichting zijn perfect, piept en trilt enorm hard.

De DE516 kan op verzoek op Astrid geleverd worden.
Tenslotte is de Bravo800 nog heel beperkt beschikbaar voor Astrid.

Voor deze laatste 2 zijn een speciale interface en software leverbaar.

Dus volop keuze, 5 versies minimaal.
RIC Codes voor Astrid staan ook op de site.

http://www.TechnoPager.be

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #107 Gepost op: 16 mei 2006, 17:48:24 »
Citaat van: "TechnoPager"
Citaat
Dit zijn dus al 2 pagers die leverbaar zijn voor ASTRID

Om het compleet  te maken:
De 6120 is ook een voordelige Astrid pager, wordt al behoorlijk veel in Belgie gebruikt. Mede omdat deze goed te verbergen is. Handprogrammeerbaar.
Deze 6120 is de opvolger / verbeterde versie van de CP6000.
Display / verlichting zijn perfect, piept en trilt enorm hard.

De DE516 kan op verzoek op Astrid geleverd worden.
Tenslotte is de Bravo800 nog heel beperkt beschikbaar voor Astrid.

Voor deze laatste 2 zijn een speciale interface en software leverbaar.

Dus volop keuze, 5 versies minimaal.
RIC Codes voor Astrid staan ook op de site.

http://www.TechnoPager.be

Nou geef mij maar een pilot hoor.
Alleen als voor de betere verlichting en er kunnen ook nog eens 8 ric codes in plaats van 6.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: 16 mei 2006, 20:02:21 »
Ben het helemaal met je eens Ikkuh. De pilot met z`n mooi goed verlicht scherm en grote karakters zijn een aanwinst voor veel gebruikers. Ik heb samen met Anton deze pager ook voor het UHF net van Callmax in orde gemaakt (460.918750 MHz) en een aantal pagers draaien tot volle tevredenheid. De gebruikers hadden een Motorola LX4 en moesten met een zaklantaarn in de nacht de storingsmelding met piepkleine karakters lezen. Dan is de Pilot een verademing. De VHF pagers zijn primair voor Astrid bedoeld, maar kunnen ook op KPN3 werken.
mvg,
Leen

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #109 Gepost op: 16 mei 2006, 22:37:49 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ben het helemaal met je eens Ikkuh. De pilot met z`n mooi goed verlicht scherm en grote karakters zijn een aanwinst voor veel gebruikers. Ik heb samen met Anton deze pager ook voor het UHF net van Callmax in orde gemaakt (460.918750 MHz) en een aantal pagers draaien tot volle tevredenheid. De gebruikers hadden een Motorola LX4 en moesten met een zaklantaarn in de nacht de storingsmelding met piepkleine karakters lezen. Dan is de Pilot een verademing. De VHF pagers zijn primair voor Astrid bedoeld, maar kunnen ook op KPN3 werken.
mvg,
Leen

ja met die LX4 heb ik ook nog rond gelopen van callmax,
de verlichting was niet echt heel perfect nee, maar verder wel een goede pager hoor.
Echter de lx4 wordt  al een tijdje niet meer gemaakt, zou mooi zijn als callmax de pilot zelf ging aanbieden voor z'n klanten, want wat ik zo op hun site zie kunnen ze wel een goede betaalbare pager gebruiken in hun assortiment!

Offline com306

• Gevorderd Lid
« Reactie #110 Gepost op: 11 augustus 2006, 16:44:05 »
Citaat
vosken9752 schreef:
vandaag kreeg bij toeval een frequentie 164.3500 waar een signaal zoals bij astrid bv te horen is.  

Dat is (was) het Benelux Semafonie-netwerk, dat werkte met POCSAG512. Het Nederlandse en Luxemburgse deel is al een tijdje geleden uitgeschakeld, maar in België werkt het blijkbaar nog. Volgens deze site zou het netwerk in België op 30 juni uitgeschakeld zijn..

Rene

Een zeer late reactie van mij maar is dit ook niet het netwerk waar die Scottie-Beepers op zaten? Ik heb die van mij terug gevonden en daar staat een 6-cijferige RIC-code op en de freq.
Met die Scottie's is ook niets meer te doen zeker?  :oops:
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #111 Gepost op: 30 september 2006, 15:08:02 »
Ik heb een vraagje. Wanneer mij black box lang opstaat stel ik vast dat op bepaalde ogenblikken mijn pc  zonder enige tussenkomst opnieuw opstart.
Heeft iemand daar een zinnige uitleg voor? of zijn er nog mensen die dat hebben ondervonden.

AlfA145

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 2 oktober 2006, 13:40:21 »
En gebeurt dit niet wanneer je box uistaat, of niet is aangesloten?
Ik heb hier de PC meestal meerdere weken na mekaar opstaan zonder te herstarten, ook samen met PDW en de blackbox, en dit geeft hier geen enkel probleem.

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #113 Gepost op: 2 oktober 2006, 14:52:09 »
dti gebeurt enkel wanneer mijn blackbox op staan en pdw open gedurende een paar dagen

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #114 Gepost op: 9 oktober 2006, 21:36:57 »
Krijgen jullie al veel 'zinnigs' binnen?

Hoe zit het eigenlijk met die RS232-interface? Op de nieuwste computers wordt dit toch niet meer gebruikt?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #115 Gepost op: 9 oktober 2006, 21:50:19 »
Citaat van: "Asterix900"
Hoe zit het eigenlijk met die RS232-interface? Op de nieuwste computers wordt dit toch niet meer gebruikt?

Op de meeste laptops niet, maar op een fatsoenlijk desktop-moederbord zit nog steeds een seri ële poort.

Rene

cdwally

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: 5 januari 2007, 18:17:21 »
Kun je al de tekst berichten via astrid verstuurd afscannen of enkel de deze in de buurt ,
en ten tweede kun je alle teksten scannen met zo'n black box

fireman1

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 6 januari 2007, 17:28:43 »
De frequentie trachten te veranderen

Offline com306

• Gevorderd Lid
« Reactie #118 Gepost op: 6 januari 2007, 17:30:32 »
Citaat
De frequentie trachten te veranderen

Hoe moet ik daar aan beginnen?  :?
Om er dan nog iets aan te hebben moet ik ook de RIC kunnen veranderen? Denk dat dit met mijn basiskennis electronica toch wat hoog gegrepen is  :oops:
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
« Reactie #119 Gepost op: 7 januari 2007, 18:29:45 »
Met de oude beepers kan je niks meer aanvangen. Het semafoonnetwerk van Belgacom bestaat niet meer. De (weinige) gebruikers hiervan zijn overgestapt op GSM of op ASTRID. (bvb Electrabel)
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum