Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 823388 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

• Top Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #180 Gepost op: 25 september 2005, 19:11:39 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Robert"
Het juiste controllerkanaal voor Heerlen is 423.2375 MHz. De gebruikte kanalen, na een avondje TrunkSnort, zijn:
Ch:276    Freq:423.4500 Mhz
Ch:294    Freq:423.6750 Mhz
Ch:312    Freq:423.9000 Mhz

Indien deze 3 verkeerskanalen vast bij de controler 423.2375 horen, dan zou het zo kunnen zijn dat de zenders Almere, Alphen a/d Rijn en Hoek van Holland ook op deze 3 verkeerskanalen werken. Wellicht dat luisteraars in die omgeving eens kunnen luisteren.

Blijft allemaal erg dicht bij elkaar.... Johan ik hoor hier

423.450 Verkeerskanaal Amserfoort (Securitas)
423.675 Verkeerskanaal Zeist/Utrecht (Securitas)
423.900 Verkeerskanaal TRAXYS!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

• Gast
« Reactie #181 Gepost op: 25 september 2005, 21:16:51 »
Citaat van: "Huub Roem"

Nou Huub, het zal misschien best zijn dat je op 423.900 een Traxyszender hoort maar je mag van mij aannemen dat er in de regio Utrecht toch echt ook een Entropiapaal zit ;)

Bovendien heb ik 423.4500 alleen vermoedelijk Amersfoort, is wat mij betreft nog niet 100% gecheckt.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #182 Gepost op: 25 september 2005, 21:20:45 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Huub Roem"

Nou Huub, het zal misschien best zijn dat je op 423.900 een Traxyszender hoort maar je mag van mij aannemen dat er in de regio Utrecht toch echt ook een Entropiapaal zit ;)

Je hoort het gauw genoeg aan het signaal aan het eind van het gesprek, dat verschil is echt duidelijk. Bij Entropia is het "prrrrrt" . Bij Traxys is het "tsjak tsjak tsjak even stilte tsjak".

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #183 Gepost op: 26 september 2005, 07:37:44 »
Ik ga het vanavond weer even monitoren... wordt vervolgd, maar waar het mij om gaat is dat Utrecht en Almere mijn inziens te dicht bij elkaar liggen voor een herhalingsfrequentie.....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #184 Gepost op: 26 september 2005, 08:34:18 »
Het zit net op de grens, alex90 Dordrecht en DenHaag zaten ook op 482 met dx was het niet om aan te horen. Doert hebben we toen op 491 gezet en toen klonk het prima.

Gisteren een (?) beveiligings bedrijf op VK van Rotterdam gehoord dus hier zitten ook gebruikers.

Ga binnenkort x peilen naar 422.1125data.

Offline Marcel-Almere

• Gevorderd Lid
« Reactie #185 Gepost op: 27 september 2005, 17:36:14 »
Citaat
Robert schreef:
Het juiste controllerkanaal voor Heerlen is 423.2375 MHz. De gebruikte kanalen, na een avondje TrunkSnort, zijn:
Ch:276 Freq:423.4500 Mhz
Ch:294 Freq:423.6750 Mhz
Ch:312 Freq:423.9000 Mhz

Indien deze 3 verkeerskanalen vast bij de controler 423.2375 horen, dan zou het zo kunnen zijn dat de zenders Almere, Alphen a/d Rijn en Hoek van Holland ook op deze 3 verkeerskanalen werken. Wellicht dat luisteraars in die omgeving eens kunnen luisteren.

Ik heb vandaag mijn winradio met trunking option hier in Almere de hele dag op dit controle kanaal laten staan en slecht 1 maal heeft hij een gesprek gededecteerd op kanaal 306 => 423.825. Deze komt dus niet overeen met een van de verkeerskanalen in Heerlen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #186 Gepost op: 27 september 2005, 17:42:11 »
Citaat van: "mvanlith"
Ik heb vandaag mijn winradio met trunking option hier in Almere de hele dag op dit controle kanaal laten staan en slecht 1 maal heeft khij een gesprek gededecteerd op kanaal 306 => 423.825. Deze komt dus niet overeen met een van de verkeerskanalen in Heerlen.

Zou je die frequentie eens mee kunnen laten lopen in de scanner? Wellicht wordt het vanavond nog wat drukker als de beveiligingsbedrijven beginnen te werken.

paul19622

• Gast
« Reactie #187 Gepost op: 27 september 2005, 20:35:04 »
Citaat van: "mvanlith"
Citaat
Robert schreef:
Ch:276 Freq:423.4500 Mhz
Ch:294 Freq:423.6750 Mhz
Ch:312 Freq:423.9000 Mhz

Ik heb vandaag mijn winradio met trunking option hier in Almere de hele dag op dit controle kanaal laten staan en slecht 1 maal heeft hij een gesprek gededecteerd op kanaal 306 => 423.825. Deze komt dus niet overeen met een van de verkeerskanalen in Heerlen.

423.8250 had ik gister ook en gezien het signaal hier in Delft denk ik zelf aan Hoek van Holland maar echt zeker ben ik hier nog niet van. Zodra ik wat meer weet dan horen jullie het van me en misschien dat Rob dit kanaal ook eens mee kan laten draaien? ;)

groetjes,

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #188 Gepost op: 27 september 2005, 21:13:32 »
Staat bij in de scanlijst !

Hoe kom jij aan die kanalen joh ? Ik scan me de pokken :) Ik heb nu de lage band erin staat tot 422- 422.675 maar dat was al zo'n getik en hij is nu vol :s

Maar ik denk dat er in de laatste maand veel gebruikers bijkomen die niet zonder een MPT netwerk kunnen, die laten dan als het abo van KPN afloopt de porto overprogrammeren naar Entropia en blijven dan daarop draaien.

Daarom verbaas ik me dat er nog relatief zo weinig site's draaien nu.

paul19622

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: 27 september 2005, 21:41:58 »
Citaat van: "Wopper"
Staat bij in de scanlijst !

Hoe kom jij aan die kanalen joh ? Ik scan me de pokken :) Ik heb nu de lage band erin staat tot 422- 422.675 maar dat was al zo'n getik en hij is nu vol :s

Maar ik denk dat er in de laatste maand veel gebruikers bijkomen die niet zonder een MPT netwerk kunnen, die laten dan als het abo van KPN afloopt de porto overprogrammeren naar Entropia en blijven dan daarop draaien.

Ik heb een searchbank ingesteld tussen 422/425 MHz en alle Traxys kanalen etc op lockout gezet zodat de scanner daar niet meer op stopt als hij er de volgende keer weer langs komt. De entropia kanalen die ik vervolgens ontvang zet ik over in een andere scanner en laat ze daar gewoon scannen. Overigens gaan ook de gevonden entropia frequenties in de zoekscanner op lockout. Zo kan je lekker blijven zoeken en zodra er dan weer een nieuw kanaal bij komt merk ik dat gelijk op :P  

Verder is en blijft het nog steeds erg rustig hier in de regio op entropia. s'avonds hoor ik wat beveiliging (securitas?) maar verder ook niets :(  En wat ik eerder al vermelde er zijn nog steeds sites met maar 1 gesprekskanaal dus... Nu maar hopen op wat leuke gebruikers zodat er misschien wat meer kanalen o.a. rotterdam bijgezet gaan worden.

Overigens heb ik over Rotterdam mijn bedenkingen dit zou weleens Schiedam Kethel kunnen zijn mits Johan hem gemeten heeft in Rotterdam dan gaat deze vlieger niet op Johan??...

paul19622

• Gast
« Reactie #190 Gepost op: 27 september 2005, 21:44:24 »
Whahahhhhhhhhhhhha het lijkt erop alsof ik me eerste entropiatje heb gevonden :)

422.3625 was erg hard hier ! Maar ik moet nog even goed luisteren naar de afsluiter... maar denk zet hem er even bij kunnen jullie (paul) me ondersteunen.

Even terug lezen Rob ik vermelde al eerder dat dit een Traxys kanaal is ;)

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #191 Gepost op: 27 september 2005, 21:45:50 »
Een site in een stad heeft altijd meerdere gespreks kanalen hoor, of hun netwerk planner is gek. Maar een 2e VK wordt in 99% van de gevallen pas aangesproken als het eerste bezet is.

Maar Amsterdam 424.500 en 424.725 zij hier lekker te beluisteren en die draaien random. Of we missen kanaal 1 van amsterdam en luisteren naar 2 en 3 :)  Dus Amsterdammers doe je best!

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #192 Gepost op: 27 september 2005, 21:52:50 »
Citaat
Even terug lezen Rob ik vermelde al eerder dat dit een Traxys kanaal is Knipoog/Wink

Jajaja ik hoor het net nu ook ! Hmmmm ik wil er te graag één vinden maar ik zit volgens mij te laag in de band.

paul19622

• Gast
« Reactie #193 Gepost op: 27 september 2005, 21:53:53 »
Een site in een stad heeft altijd meerdere gespreks kanalen hoor, of hun netwerk planner is gek. Maar een 2e VK wordt in 99% van de gevallen pas aangesproken als het eerste bezet is.

Daar ben ik het niet mee eens Rob, entropia Den Haag draait met twee kanalen en deze komen onafhankelijk van elkaar in de lucht ook als de ene niet in gebruik is.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #194 Gepost op: 27 september 2005, 23:48:45 »

Woppie, het is mogelijk om zowel Traxys als Entropia tegelijkertijd in één apparaat te programmeren, er kan echter maar in één netwerk tegelijk ingelogt worden.
Een optie zou kunnen zijn dat sommige Traxys gebruikers alvast een contract met Entropia hebben afgesloten maar pas in gaan/kunnen loggen als het contract met Traxys afgelopen is..