Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 822884 keer)

0 leden (en 9 gasten) bekijken dit topic.

Leen Ansems

• Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #165 Gepost op: 23 september 2005, 10:37:37 »
Het aantal verkeerskanalen is afhankelijk van de hoeveelheid radioverkeer die op die locatie afgewikkeld moet worden. Hoek van Holland zal waarschijnlijk geen drukke site worden, maar Rotterdam/Den Haag of Amsterdam centrum/ havengebied weer wel en dan kan je 2 of meerdere verkeerskanalen per antennemast verwachten.

groeten,
Leen

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #166 Gepost op: 23 september 2005, 11:18:31 »
Leen ik weet dat het afhankelijk is, maar met RWS  had je default 2 verkeerskanalen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #167 Gepost op: 23 september 2005, 11:24:24 »
Citaat van: "Wopper"
Heeft een entropia site 2 verkeers kanalen ?

Ik denk toch zeker wel 3 hoor.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: 23 september 2005, 13:03:40 »
In deze opzet kan met een controller- en 1 verkeerskanaal maar 1 gesprek gevoerd worden. Om 2 mensen  tegelijk en onafhankelijk van elkaar te laten praten heb je dus 2 verkeerskanalen nodig. Bij RWS zal die behoefte aan nog meer verkeerskanalen nooit zijn geweest, maar een van de drukste Traxys sites Rotterdam Waalhaven had er dacht ik 8. Het moeten er net zoveel zijn dat iedere gebruiker denkt dat hij alleengebruiker is. Als men moet wachten op verbinding, dan begint het geklaag. Voor de info: status/(short)- en extended data gaat over de controllerkanalen heen en weer. Spraak en modemverbindingen gaan over de verkeerskanalen.

groeten,
Leen

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #169 Gepost op: 23 september 2005, 14:09:48 »
Ja maar ik bedoel bij RWS dus 1 data en 2 verkeers kanalen.

terinfo: C2000 heeft 3 of 5 BaseRadio's en dan maal 4 (minus 1controle kanaal) Dus 11 of 19 verkeers kanalen per site.

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #170 Gepost op: 23 september 2005, 17:22:25 »
Hallo,

Ik weet niet of het wenselijk is om hier ook de buitenlandse frequenties te plaatsen, maar ik heb in een ander topic 2 belgische Entropia frequenties geplaatst.

Zie: forum/viewtopic.php?p=44589#44589

Groeten,
Robert.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #171 Gepost op: 23 september 2005, 17:28:36 »
Citaat van: "Robert"
Ik weet niet of het wenselijk is om hier ook de buitenlandse frequenties te plaatsen

Ik denk dat het overzichtelijker blijft als we het hier gewoon bij de Nederlandse frequenties houden. Mochten er meer Entropia frequenties in Belgie opduiken dat lijkt het me beter om daar een onderwerp over te starten in het subforum Belgie.

paul19622

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: 23 september 2005, 18:12:27 »
422.3625 is of van Den Haag maar ik denk eerder van Hoek van Holland.

Sorry Rob maar 422.3625 MHz is een Traxys Kanaal Den Haag locatie Marnixstraat.

groet Paul,

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #173 Gepost op: 23 september 2005, 21:03:31 »
Een vraag voor de techneuten: werkt een site met maar 1 antenne voor zowel de controlefreq. als (soms meerdere) spraakfrequenties?
Ik kan me voorstellen dat de data - die continu en met een behoorlijk vermogen zend - een enorme storing veroorzaakt op de spraakfreq. die vlakbij in de band zitten. Ik vraag me af hoe men dit oplost. Dit geldt natuurlijk ook voor Traxys en andere MPT-netwerken.

Verder nog een vraag: Zijn er al nieuwe(voormalige Traxys) gebruikers op Entropia gehoord?
Hier (A'dam) hoor ik tot nu toe alleen Securitas met onderlinge geprekken.
Contact met de meldkamer gaat (nog?) via de gsm.

Groeten
Mark

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #174 Gepost op: 23 september 2005, 21:14:14 »
Moet je maar eens zoeken op "antenna combiner" ding wat je met 2 man moet tillen maar waar je wel gewoon 2 of 3 of 4 of 5 x 40 watt ik kan stoppen. Op één antenne :)

De RX kant in de kast is weer gescheiden door een duplex filter met meerder uitgangen.

Ik met mijn ruime werkervaring in dit gebied, kuch kuch. Zit al 4 dagen Traxys verkeers kanalen te scannen GOED LOMP dus.

Omdat het hier relatief rustig is op Entropia kon ik niet goed horen wat nu de afsluiter deed, maar met de wav files van pagina 2 van dit topic is me alles een stuk duidelijker geworden. Hulde aan Huub :)

Dan rest mij nog te zeggen "wat een enorme giga hoeveelheid Traxys kanalen heeft KPN hier in de randstad (omg Hoek van Holland) ik vis zo 20 data kanalen uit de lucht. En overdag als ik over de band draai heb ik een enorme hoeveelheid gesprekken gelijk tijdig in de 420 tot 425.

Dat maakt het hier zeker niet makkelijker om te zoeken.

rest mij de vraag: Weten jullie zeker dat alle verkeers kanalen uit de lijst echt Entropia zijn ? Niet dat ik aan jullie twijfel maar het "afsluiter" kwartje viel bij mij ook erg laat :?

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #175 Gepost op: 23 september 2005, 21:14:46 »
Citaat van: "paul19622"

Zij mijn spijt betuig hierboven het schaamrood staat op mijn kaken !

paul19622

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: 23 september 2005, 21:50:16 »
Citaat van: "paul19622"

Zij mijn spijt betuig hierboven het schaamrood staat op mijn kaken !

Nou zo erg is het nou ook weer niet hoor :P  Het is heel moeilijk om het verschil te horen tussen Traxys en Entropia en als je er nog nooit iets mee gedaan hebt al helemaal. Overigens denk ik dat er hier in de regio nog steeds sites zijn die nog maar gebruik maken van 1 gesprekskanaal aangezien ik er van o.a. Delft en Rotterdam nog steeds niet meer heb kunnen vinden. Gezien het aantal gebruikers lijkt mij dit ook logisch erg druk is het hier nog steeds niet ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #177 Gepost op: 24 september 2005, 19:48:09 »
Citaat van: "Robert"
Het juiste controllerkanaal voor Heerlen is 423.2375 MHz. De gebruikte kanalen, na een avondje TrunkSnort, zijn:
Ch:276    Freq:423.4500 Mhz
Ch:294    Freq:423.6750 Mhz
Ch:312    Freq:423.9000 Mhz

Indien deze 3 verkeerskanalen vast bij de controler 423.2375 horen, dan zou het zo kunnen zijn dat de zenders Almere, Alphen a/d Rijn en Hoek van Holland ook op deze 3 verkeerskanalen werken. Wellicht dat luisteraars in die omgeving eens kunnen luisteren.

Offline Erik

• Top Lid
« Reactie #178 Gepost op: 25 september 2005, 02:12:39 »
Citaat
Weten jullie zeker dat alle verkeers kanalen uit de lijst echt Entropia zijn ?

Wanneer gaat traxis uit de lucht?

Dan wordt het zoeken makkelijker

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #179 Gepost op: 25 september 2005, 15:09:45 »
Citaat van: "Erik"
Wanneer gaat traxis uit de lucht? Dan wordt het zoeken makkelijker

31 december van dit jaar. Ook dan pas wil ik eigenlijk wat intensiever op zoek gaan naar frequenties.