@Remon het is een plat dak met midden op het dak een verhoging van ongeveer een meter hoog, bij 2,5 meter lang bij 2 meter breed, dat is de "liftkoker" en overal liggen zonnepanelen ( gelukkig geen microconvertors ) zelfs op die liftkoker. Ik heb een extra betonvoet van een van de zonnepanelen tegen de originele aangezet en daar zitten stalen klembanden omheen met een stuk pijp met daarop de 2 antennes die ik voor de scanners gebruik, dat stukje pijp is 70 cm lang, een draad naar beneden zou dus gewoon op de rest van het dak liggen.
Een tegelvoet kan ik niet kwijt want er is geen cm ongebruikt dak, de zonnepanelen zijn met elkaar verbonden met "zwevende kabels" zodat die niet op het dak zelf komen ivm water dat er vaak op staat. Bij 2 dv27 antennes zou de onderste dus al na 70 cm het dak raken.
De vereniging van eigenaren eist ook nog eens dat de antennes niet zichtbaar mogen zijn vanaf de openbare weg.
@ACE Dat komt heel erg in de buurt van wat ik zoek ! , misschien weet @semafoonwinkel nog iets ?