Dank je wel @Loneship voor je het delen van je ervaring. Die kabels met BNC eraan kosten idd maar een paar euro zie ik en ga dat eerst eerste proberen met een zelfbouw dipooltje voor ik +/- €100 geef aan antenne, mast, kabels, pluggen en de niet kinderachtige verzendkosten voor een lang pakket.
Over de duurzaamheid maak ik me ook geen illusie; één keer raam dicht doen en dicht laten. Anders vermoedelijk nieuwe kabel. En werkt het niet dan ben ik geen kapitaal kwijt.
@Noway, dank je! Ik ben niet altijd in de stemming om uit te proberen maar vandaag wel

ik had die site gezien van PA1M en las bij 'de buren' dat PA2WN van getrokken remleidingen een loop antenna had gemaakt. Zelf ben ik helemaal niet technisch en die versterker bouwen gaat boven mijn kunnen en geduld.
De enige SDR die ik nu heb is zo'n goedkope DVB-T ding wat nu dienst doet als ADS-B ontvanger. Zat er wel aan te denken om een V4 SDR-RTL stick te kopen. Alleen ga ik daar ook iets mee doen, is de vraag. Ik loop nu al te hannessen met online SDR's waar ik mee overhoop lig.
Ps de loop antenne die ik heb is best fragiel (twee stukken coax met onder en boven verbinding); kan het wel op een PVC pijpje even fixeren voor de beste plaatsbepaling in huis maar a/ er zitten twee kabels aan voor de stroomvoorziening en coax - wat bewegingsvrijheid beperkt en b/ mevrouw Xenu moet het ook nog leuk vinden waar het terecht komt..