Qua vragen over de SDS200e zijn de antwoorden daarop al meerdere malen op dit forum gegeven. Met de zoekfunctie en zoekargument SDS200e krijg je een berg aan info. Ik zal die dus niet gaan herhalen. Met mijn SDS200e heb ik overigens geen last met over zijn nek gaan. De waterfall functie heb ik niet.
Ik heb zelf een sds200e en ik zou, ondanks zijn mooie kleurenbeeldscherm, eigenlijk niemand adviseren om deze scanner in Nederland te kopen. Te duur voor wat je er in Nederland mee kan en de filterinstellingen zijn een klein drama in gebruik. Hij is echt voor de Amerikaanse markt ontworpen. Daar zenden steeds meer overheidsdiensten nl in simulcast uit. De Uniden SDS100/150/200 zijn de enige scanners die dat echt goed kunnen moduleren. Een voordeel dat je met een UBCD3600XLT en SDS-serie scanner hebt is dat je de favorietlijsten één op één onderling kan uitwisselen. Mocht je echt een SDS200e willen uitproberen dan zou ik er één via Marktplaats proberen te kopen. Daar zie je ze regelmatig voor €500,= a €550,= voorbij komen. Wel zelf ophalen en bij de verkoper werkend bekijken.
Voor gebruik in Nederland zou ik voor de Uniden 260DN gaan. Die is door zijn bankensysteem makkelijker te programmeren, sneller met digitaal scannen en hij is volgens mij de helft goedkoper dan een SDS200e.