Auteur Topic: Uniden SDS200E "over zijn nek"?  (gelezen 2927 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline NL14207

• Senior WIFI Engineer
  • Beginnend Lid
  • **
  • Pura Vida
Uniden SDS200E "over zijn nek"?
« Gepost op: 4 mei 2025, 09:53:32 »
Hallo,

Ik heb 3 weken geleden maar weer een nieuwe SDS200E gekocht. Heb er heel wat frequenties ingezet en werkt opzich top. Echter heb ik , met name op de civiele airband het idee dat de SDS over zijn nek gaat.
Wanneer ik bv op 121.900 luister of 121.200 hoor ik regelmatig 2 stations door elkaar. Heeft dit te maken met oversturen of filtering?
Icom IC-R8600 / Icom IC-R30 / Uniden UBCD3600XLT / Yupiteru MVT7100 / Diamond D-303 / D-777N / RF Systems DX one Pr MK2 / Rf Systems NAVTEX GMDSS / AOR LA400 / Wellbrook LN1530 / Comet GP93 / Icom IC-7300

Offline Hennie

• Gevorderd Lid
  • PC5L
Re: Uniden SDS200E "over zijn nek"?
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2025, 09:56:54 »
Koop een key voor de waterfall optie. Dan kan je die gebruiken en heb je er veel minder last van

Offline Corleone

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2025, 16:30:21 »
Hallo allen, Ik heb een vraag over de Uniden SDS200E:

Vraag 1

Nu staat er op de verkoop site, Ik citeer: De Scanner beschikt over een HomePatrol-database. Wanneer u uw locatie instelt, selecteert de scanner kanalen in de buurt van die locatie. Als u uw postcode invoert, zoekt de scanner binnen een straal van 10 mijl rond het midden van die postcode. Als u de functie 'Auto Locate' gebruikt, neemt dat bereik toe tot 30 mijl. Als u uw locatie handmatig invoert of een optionele GPS-ontvanger aansluit, selecteert uw scanner kanalen die van toepassing zijn op uw precieze locatie. U kunt het selectiebereik van 0 tot 50 mijlen aanpassen. Einde Citaat. Geld dit ook voor Nederland.

Vraag 2

Wat kan ik met die netwerk aansluiting doen met de Scanner.

Vraag 3

Als ik die waterval erop wil hebben, moet ik dan weer een extra sleutel kopen en wat kost die sleutel dan.

Ik hoor graag Grt

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2025, 17:28:25 »
Omdat wij Uniden dealer zijn, kan ik de Uniden SDS200E DMR + NXDN + ProVoice+dPMR ook leveren voor een scherpe prijs, maar zonder support, € 910.- incl. opsturen.
Doen we normaliter niet, maar voor forumleden maken we een uitzondering omdat er hier voldoende support kennis aanwezig is van deze scanner.
Ik kan geen intensieve support geven, omdat we simpelweg niet van alle producten alles kunnen weten. De SDS serie heft een zeer steile leercurve.
(Daarom hebben wij als basis model gekozen voor de UBCD260DN. Voorgeprogrammeerd met 900 kanalen (in bank 10 eigen woonplaats en omgeving), gebruiksklaar).

Offline Corleone

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2025, 18:11:31 »
PS. bedankt voor de snelle reactie. Graag reageer ik even op uw voorstel. Ik ben zeer serieus aan het overwegen om een Uniden SDS200e aan te schaffen maar ik ben op dit moment heel druk bezig om het één en ander uit te pluizen van dit apparaat. Terug te komen op uw voorstel, (Ik citeer) u kan de Uniden SDS200E DMR + NXDN + ProVoice+dPMR leveren voor € 910.- incl. opsturen. (Eind Citaat), Begrijp ik dat u hem kan leveren met de juiste toebehoren erop zoals bijvoorbeeld onder anderen de waterval sleutel.

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2025, 18:23:22 »
Citaat
Verder schrijft u levering zonder support, wat bedoeld u daar precies mee?

Wij staan er om bekend dat we alles voorgeprogrammeerd leveren klaar voor gebruik. Dat kunnen we bij de SDS200 helaas niet.
Altijd laatste versie firmware en software erbij. Dat kunnen we bij de SDS200 helaas niet.
De Waterfall sleutel moet jezelf installeren. Dat kunnen we bij de SDS200 helaas niet.
Eventuele tussentijdse updates ook. Dat kunnen we bij de SDS200 helaas niet.
De SDS200 pakken we in het magazijn en wordt opgestuurd of afgehaald door de klant.
Wel de verplichte garantie uiteraard.

Nogmaals, de reden is dat de SDS200 een complex apparaat is, moeilijk te programmeren. We kunnen niet ieder product 100% kennen.
Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van de SDS200 i.v.m. de UBCD260DN. Vandaar de keuze om het zo te doen.
We zijn 7 dagen/week online van 08.00 - 22.00 uur.
Ook afhaal mogelijkheid.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2025, 18:35:41 »
De SDS200 is ook meer gericht op de Amerikaanse markt en heeft functies die wij hier niet gebruiken.
Ik gebruik dan ook niet alle velden waar je tekst in kan zetten.
Met Sentinel kan je velden in- of uitschakelen.

Mijn exemplaar gaat ook over zijn nek als de Nederlandse Kustwacht hier aan het zenden is.
Ik kan de antennes bijna vastpakken dus misschien ook niet zo gek.
Maar met BCT15 en mijn UBCD3600 heb ik dit probleem niet.

Offline Corleone

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2025, 18:50:17 »
Goede avond, en u ook bedankt voor de snelle reactie. Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar deze scanner en hij komt mij heel erg solide over, maar hoe meer ik hier mee bezig ben om er achter te komen of deze scanner het EI van COLUMBUS is stuit ik weer net als de AOR DV10 op onverwachte dingen. Op dit moment heb ik onder anderen al de AOR DV10 en de UNIDEN UBCD3600XLT, maar voor de uitbreiding dacht ik aan de UNIDEN SDS200E. Ik moet er dus even goed over nadenken heb ik begrepen want bij de AOR DV10 heb ik dus ook de GSSI sleutel extra moeten kopen in JAPAN wat ik heel erg bijzonder heb gevonden bij zo`n dure aanschaf en eigenlijk de scanner niet geeft wat ik ervan verwacht had. Wat ik met de UNIDEN UBCD3600XLT ontvang, ontvang ik niet met de AOR DV10, deze is heel erg DOOF.

• Top Lid
« Reactie #8 Gepost op: 18 december 2025, 18:56:17 »
Je moet even kijken wat je precies wilt en kunt ontvangen.
En daarop je scanners en antenne's nemen.
- Mobiel of basis?
- Alleen analoog?
- DMR, dPMR en NXDN?
- Tetra?

Geen enkele scanner kan alles optimaal.
In de regel werkt een basisscanner meestal fijner (meer knoppen) en beter (intern optimalere opbouw) dan een portable.

Wanneer je Tetra wil, zou je ook een portofoon kunnen overwegen, zijn gebruikt veel voordeliger, en ontvangen perfect.
Nadeel is dat een portofoon maar 1 TMO netwerk kan ontvangen, en een meerdere.

Offline Corleone

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 18 december 2025, 19:07:08 »
Ik heb al van alles geprobeerd op die DV10 zelfs de AOR SA-7000 erop gezet, deze antenne kost al € 329,95 dus niet een van de minste, op dit moment werk ik met 2 stuks JIM 75 met 2x DIAMOND 711. en dat werk goed op de UNIDEN. Maar nu even kijken wat mijn volgende stap kan worden.

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #10 Gepost op: 19 december 2025, 19:36:09 »
Ik denk er over na om mijn 2 stuks SDS200E te vervangen voor 2 stuks 260N. probleem is dat niemand ze in wil ruilen.
Overigens gaan de sds200e hier niet over hun nek.
Uiteindelijk worden het 2 stuks AOR DV-3 en gaan de DV-1 weer de deur uit.
Ik zal de uitgebreide displays van de sds200e wel gaan missen maar in de praktijk gebruik ik de waterfall en dergelijke totaal niet.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 2 X SDS200E.
Antennes: 2X Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

• Top Lid
« Reactie #11 Gepost op: 19 december 2025, 20:35:43 »
Waterfall zit in ARC260 mocht je het alsnog gaan missen.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #12 Gepost op: 19 december 2025, 22:52:12 »
Ik denk er over na om mijn 2 stuks SDS200E te vervangen voor 2 stuks 260N.

Hi Nick1964, misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar waarom zou je dat overwegen?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #13 Gepost op: 20 december 2025, 06:01:03 »
Ik zal de uitgebreide displays van de sds200e wel gaan missen maar in de praktijk gebruik ik de waterfall en dergelijke totaal niet.

Ik zit over die Waterfall te twijfelen met de meeste kans op niet doen.
Als ik het zo eens lees wordt het door velen bijna niet gebruikt.

Offline Wassenaar

• Gevorderd Lid
« Reactie #14 Gepost op: 20 december 2025, 07:38:53 »
Goedemorgen Johan,

Ik heb het er ook opzitten, maar gebruik het eigenlijk nooit.
Een zoekbankje in combinatie met het opnemen, werkt prima.

Overigens herken ik mij ook niet, in het over zijn nek gaan van de SDS200.

Wassenaar.