Auteur Topic: Nieuwe Informer 2.0  (gelezen 6487 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
Re: Nieuwe Informer 2.0
« Reactie #30 Gepost op: 30 maart 2025, 21:01:50 »
Dus de pager laat het juiste zien.
De software laat nu het juiste zien wanneer je de pager uitleest.

File => Open  In de installatie directory: "C:\Program Files (X86)\Gold Apollo" staat een bestand default.tbl, deze openen.
Dan kun nu 16 codes met 16 labels ingeven.
Verder even niks veranderen.
Pager => Write.

Alleen invoer van de 16 codes? Keuze naar drop mail en alert niet, of kan dit nu ook?
Batterij in de pager, kijken of alles naar wens is, zijn CAP code labels allemaal aanwezig etc?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #31 Gepost op: 30 maart 2025, 21:21:25 »

Dus GEEN maildrop en alert. Die lopen niet helemaal lekker in de software (staat ook op de website, komt update voor).

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #32 Gepost op: 30 maart 2025, 22:37:08 »

Dus GEEN maildrop en alert. Die lopen niet helemaal lekker in de software (staat ook op de website, komt update voor).

Ik heb de 16 capcodes en labels ingevoerd en pager=write gedaan.
Pager uit de unit en batterij in de Pager.
Gekeken bij capcode menu, geeft 1, 2 en 3 aan met labels eronder, de rest zie ik streepjes, maar wel labels eronder.

Lijkt me toch allemaal niet goed.

In ieder geval bedankt tot zover en wacht met spanning op de software update dan.

Offline paolo

• Gevorderd Lid
« Reactie #33 Gepost op: 31 maart 2025, 08:26:57 »
Heb je wel de capcodes actief gezet dan in de software? want als ze niet actief zijn staat er een streepje. probeer eens in de pager zelf door een capcode met streepje pijltje omhoog/omlaag te doen

• Top Lid
« Reactie #34 Gepost op: 31 maart 2025, 09:39:30 »
Heb je wel de capcodes actief gezet dan in de software? want als ze niet actief zijn staat er een streepje. probeer eens in de pager zelf door een capcode met streepje pijltje omhoog/omlaag te doen

Dit klopt wel, is de standaard instelling van een nieuwe pager die niet door ons geprogrammeerd is.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #35 Gepost op: 31 maart 2025, 11:30:50 »

Zal vanavond even kijken.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #36 Gepost op: 31 maart 2025, 19:13:54 »

Klopt ik had idd capcode 4 t/m 16 op niet actief staan, vandaar die streepjes. Nu staan ze actief.

• Top Lid
« Reactie #37 Gepost op: 31 maart 2025, 19:39:19 »
Citaat
Klopt ik had idd capcode 4 t/m 16 op niet actief staan, vandaar die streepjes. Nu staan ze actief.

Thx. Paul voor de input ;-)

Roald, nu zie je in de pager de labels die je geprogrammeerd hebt?

Offline paolo

• Gevorderd Lid
« Reactie #38 Gepost op: 31 maart 2025, 21:30:45 »

mooi dat het nu in orde is !

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2025, 21:36:18 »
Citaat

Thx. Paul voor de input ;-)

Roald, nu zie je in de pager de labels die je geprogrammeerd hebt?

Ja de labels zie ik nu. Alleen jammer dat maildrop niet goed werkt met alert. Maar even wachten op een software update.

• Top Lid
« Reactie #40 Gepost op: 1 april 2025, 08:04:12 »
Citaat
Ja de labels zie ik nu. Alleen jammer dat maildrop niet goed werkt met alert. Maar even wachten op een software update.

Ik heb vanochtend de bevestiging gehad dat mijn maildrop probleem geverifieerd en reproduceerbaar is, en dat de oplossing eraan komt.
Dit gaat altijd behoorlijk snel.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #41 Gepost op: 1 april 2025, 11:22:19 »
Citaat

Ik heb vanochtend de bevestiging gehad dat mijn maildrop probleem geverifieerd en reproduceerbaar is, en dat de oplossing eraan komt.
Dit gaat altijd behoorlijk snel.

Top!! :)

Offline cappie

• Gevorderd Lid
« Reactie #42 Gepost op: 1 april 2025, 14:11:24 »
Is het wellicht een idee om van de oude Informer Pro de (oude) bestaande software in de nieuw pager te installeren?
het is een mooie pager om te zien, maar wat ik lees en uit het veld hoor, zijn er diverse zaken waar men tegen aan loopt.
( een goede kennis heeft er 1 aangeschaft, maar wat ik van -em hoor loopt ie tegen een hoop rare problemen aan)

En nee het is niet om de Semafoonwinkel in een kwaad daglicht te zetten zeer zeker niet,
maar ik betwijfel of de nieuwe Informer Pro 2.0 wel eerst goed getest is voordat deze in de verkoop is in gegaan.

Al met al hou ik het voor nu lekker mij me huidige pager, die doet wat  tenminste wat -ie doen moet '' piepen bij alarm ''
En wie weet als alle kinderziektes er uit zijn, dat er dan heel misschien een Informer Pro 2.0 aangeschaft gaat worden.

Met vriendelijk groet, Henk

• Top Lid
« Reactie #43 Gepost op: 1 april 2025, 15:42:06 »
Is het wellicht een idee om van de oude Informer Pro de (oude) bestaande software in de nieuw pager te installeren?

Programmeerset van de "oude" Informer Pro kan de nieuwe Informer Pro 2.0 NIET programmeren.
Bestanden oude Informer NIET in de nieuwe Informer 2.0 zetten, dan crashed de pager!

• Top Lid
« Reactie #44 Gepost op: 1 april 2025, 15:56:35 »
maar ik betwijfel of de nieuwe Informer Pro 2.0 wel eerst goed getest is voordat deze in de verkoop is in gegaan.
Al met al hou ik het voor nu lekker mij me huidige pager, die doet wat  tenminste wat -ie doen moet '' piepen bij alarm ''
En wie weet als alle kinderziektes er uit zijn, dat er dan heel misschien een Informer Pro 2.0 aangeschaft gaat worden.

De nieuwe Informer Pro 2.0 is zeker niet goed getest door de fabrikant/importeur.
Wij haalden er binnen 1 dag al meer dan 10 bugs uit in firm -en software.
Erg jammer, want het heeft ons bijna een week frustratie gegeven, een grote doos vol niet werkende pagers, progsets en orders is niet fijn.

Wij wilden er zeker van zijn dat pager en software betrouwbaar werkten vóór levering.
Dus we hebben van alle pagers na bijna een week eerst een firmware update gedaan, kostte bijzonder veel tijd.
Handprogrammeren werkte daarna helemaal goed.
Software draaide toen ook goed.
Daarna zijn we pas gaan leveren.

De importeur pikt het gelukkig snel en goed op.
Grootste bug is nu maildrop, maar ik verwacht dat dit deze week wordt opgelost, fout is reproduceerbaar en erkend.
Dit is een kwestie van software update verwacht ik.
Daarna nog wat kleinere zaken, die hebben we nog in onderzoek.
Punt is ook dat we ze zoveel verkopen dat we onvoldoende eigen test pagers en programmers hebben.

Het lijkt meer een trend, sneller nieuwe producten, sneller op de markt, niet goed testen (net zoals bij elektrische auto's, GSM's etc).
We hadden dat dit jaar al met de Uniden UBCD160DN, GApollo met de AP700, Pilot 2.0 werkte gewoon helemaal niet, en nu de Informer 2.0.
Uiteindelijk komt het goed.
Al deze pagers zijn beter geworden dan hun voorgangers.

Ik zou liever zien dat we vooraf test modellen krijgen, maar dat gebeurt helaas zelden.
De testen die wij doen met fout opsporen worden ook niet vergoed, zelfs geen bedankje, allemaal eigen tijd.

Denk nu niet dat deze pager slecht is, zeker niet. Hij wordt zelfs zeer goed. Is ook enorm gevoelig.
Uiteindelijk wordt hij beter dan de oude Informer en Jupiter, daar zitten nl. ook wat bugs in die nooit zijn opgelost en nog erger waren.
Voordeel van de 2.0 is dat je de firmware zelf heel eenvoudig kunt updaten.
De Informer vult een groot gat in de markt, zeker omdat ze sinds midden november niet meer leverbaar waren.
Ik vind het inmiddels een zeer fijne pager, en we hebben enorm veel goede reacties van klanten gehad.