maar ik betwijfel of de nieuwe Informer Pro 2.0 wel eerst goed getest is voordat deze in de verkoop is in gegaan.
Al met al hou ik het voor nu lekker mij me huidige pager, die doet wat tenminste wat -ie doen moet '' piepen bij alarm ''
En wie weet als alle kinderziektes er uit zijn, dat er dan heel misschien een Informer Pro 2.0 aangeschaft gaat worden.
De nieuwe Informer Pro 2.0 is zeker niet goed getest door de fabrikant/importeur.
Wij haalden er binnen 1 dag al meer dan 10 bugs uit in firm -en software.
Erg jammer, want het heeft ons bijna een week frustratie gegeven, een grote doos vol niet werkende pagers, progsets en orders is niet fijn.
Wij wilden er zeker van zijn dat pager en software betrouwbaar werkten vóór levering.
Dus we hebben van alle pagers na bijna een week eerst een firmware update gedaan, kostte bijzonder veel tijd.
Handprogrammeren werkte daarna helemaal goed.
Software draaide toen ook goed.
Daarna zijn we pas gaan leveren.
De importeur pikt het gelukkig snel en goed op.
Grootste bug is nu maildrop, maar ik verwacht dat dit deze week wordt opgelost, fout is reproduceerbaar en erkend.
Dit is een kwestie van software update verwacht ik.
Daarna nog wat kleinere zaken, die hebben we nog in onderzoek.
Punt is ook dat we ze zoveel verkopen dat we onvoldoende eigen test pagers en programmers hebben.
Het lijkt meer een trend, sneller nieuwe producten, sneller op de markt, niet goed testen (net zoals bij elektrische auto's, GSM's etc).
We hadden dat dit jaar al met de Uniden UBCD160DN, GApollo met de AP700, Pilot 2.0 werkte gewoon helemaal niet, en nu de Informer 2.0.
Uiteindelijk komt het goed.
Al deze pagers zijn beter geworden dan hun voorgangers.
Ik zou liever zien dat we vooraf test modellen krijgen, maar dat gebeurt helaas zelden.
De testen die wij doen met fout opsporen worden ook niet vergoed, zelfs geen bedankje, allemaal eigen tijd.
Denk nu niet dat deze pager slecht is, zeker niet. Hij wordt zelfs zeer goed. Is ook enorm gevoelig.
Uiteindelijk wordt hij beter dan de oude Informer en Jupiter, daar zitten nl. ook wat bugs in die nooit zijn opgelost en nog erger waren.
Voordeel van de 2.0 is dat je de firmware zelf heel eenvoudig kunt updaten.
De Informer vult een groot gat in de markt, zeker omdat ze sinds midden november niet meer leverbaar waren.
Ik vind het inmiddels een zeer fijne pager, en we hebben enorm veel goede reacties van klanten gehad.