Auteur Topic: Nieuwe Informer 2.0  (gelezen 6574 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
Re: Nieuwe Informer 2.0
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2025, 12:05:12 »
Goed dat je het zegt.
Het zou natuurlijk ook een "te strenge" virusscanner kunnen zijn die een deel van de software installatie beperkt.
Die uitschakelen kan ook helpen.
Heb ik ook wel eens gehad met andere software, bijv. bij de Jupiter.

Op mijn laptop zit de ingebakken Windows Defender. Is die zo streng? Zal eens kijken of je die uit kunt zetten. Met andere programma’s heb ik géén problemen.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2025, 22:20:26 »
Afgelopen uren nog geprobeerd om mijn Pager Informer 2.0 met de Prog unit de gewijzigde bestanden met name de alert van de capcodes 2 t/m 7 op te slaan.

Bij het Save as en writen doet hij wat ie moet doen, krijg verder geen foutmelden. Dan Pager uit de Prog unit, kabel er uit en opnieuw opstarten en dan read krijg ik iedere keer bij alert van de capcodes 2 t/m 7 dat de wijziging weer op beep staat.

Andere instellingen blijven wel goed die ik heb aangepast.

Ik heb diverse taken op mijn laptop uitgevoerd van verwijderen software programmeerset en terugzetten Windows 11 en uitschakelen van Windows Defender, maar het blijft hetzelfde bij alert van de capcodes 2 t/m 7 blijven niet bewaard.

Er moet toch iets in de software van de programmeer unit zitten wat niet goed is.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft.
Helaas heb ik alleen een laptop met windows 11 en verder geen andere pc's of laptops met een oudere versie van windows.
Maar dat hoeft toch ook niet? Het moet gewoon werken vind ik.
Heb nog nooit software problemen gehad met windows, dus zeg het maar.......

Iemand een gouden tip?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2025, 07:07:13 »
Bij het Save as en writen doet hij wat ie moet doen, krijg verder geen foutmelden. Dan Pager uit de Prog unit, kabel er uit en opnieuw opstarten en dan read krijg ik iedere keer bij alert van de capcodes 2 t/m 7 dat de wijziging weer op beep staat.

Ik heb diverse taken op mijn laptop uitgevoerd van verwijderen software programmeerset en terugzetten Windows 11 en uitschakelen van Windows Defender, maar het blijft hetzelfde bij alert van de capcodes 2 t/m 7 blijven niet bewaard.

Helaas heb ik alleen een laptop met windows 11 en verder geen andere pc's of laptops met een oudere versie van windows.

Je bent toch echt de enige die dit heeft. Dat maakt het ook zo lastig op te lossen.

Ik zie 2 opties:
1) Originele bestand wat in de software directory staat direct in je pager schrijven.
Dus niet eerst je pager uitlezen.
Deze wijzigen.
Dan deze wijzigingen in je pager schrijven.

2) En het dringende advies ook een andere PC te proberen.
Dan heb je een schone software installatie, en de juiste versie.
Originele bestand wat in de software directory staat direct in je pager schrijven.
Deze wijzigen.
Dan je pager schrijven.

Ik heb vrijdagavond nog 1 bug in de software aangemeld.
Die heeft betrekking op maildrop, zal binnenkort ook opgelost worden.
Die info komt dan weer op de website, met link naar de nieuwste versie.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: 29 maart 2025, 08:59:24 »

Je bent toch echt de enige die dit heeft. Dat maakt het ook zo lastig op te lossen.

Ik zie 2 opties:
1) Originele bestand wat in de software directory staat direct in je pager schrijven.
Deze wijzigen.
Dan deze wijzigingen in je pager schrijven.

2) En het dringende advies ook een andere PC te proberen.
Dan heb je een schone software installatie, en de juiste versie.
Originele bestand wat in de software directory staat direct in je pager schrijven.
Deze wijzigen.
Dan je pager schrijven.

Ik heb vrijdagavond nog 1 bug in de software aangemeld.
Die heeft betrekking op maildrop, zal binnenkort ook opgelost worden.
Die info komt dan weer op de website, met link naar de nieuwste versie.

Hoii

Kun je optie 1 voor mij iets makkelijker in stappen uitleggen hoe ik dit moet doen?

Optie 2 moet ik op zoek naar een oud pc-tje.

• Top Lid
« Reactie #19 Gepost op: 29 maart 2025, 09:38:32 »
Citaat
Hoii
Kun je optie 1 voor mij iets makkelijker in stappen uitleggen hoe ik dit moet doen?

Software starten.
Pager in de craddle.
File => Open  In de installatie directory: "C:\Program Files (X86)\Gold Apollo" staat een bestand default.tbl, deze openen.
Pager => Write.
Batterij in de pager, kijken of alles naar wens is, welkomsttekst Informer Pro, zie je CAP 1 t/3 aan staan, zijn CAP code labels allemaal aanwezig etc.

Batterij uit de pager, batterij erin doen en gelijktijdig meest rechtse toets ingedrukt blijven houden.
Dan moet je V0.4 in display zien, dat is de firmware.
Batterij uit de pager, pager in de craddle leggen.
Codes, labels, geluiden aanpassen naar wens.
Pager => Write.
File => Save As.

Batterij in de pager, kijken of alles naar wens is.

Software afsluiten, en weer opstarten.
File Open, kijken of er niks spontaan veranderd is.

Pager in de craddle, read, kijken of er niks spontaan veranderd is.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #20 Gepost op: 29 maart 2025, 21:04:26 »
Citaat
Hoii

Software starten.
Pager in de craddle.
File => Open  In de installatie directory: "C:\Program Files (X86)\Gold Apollo" staat een bestand default.tbl, deze openen.
Pager => Write.
Batterij in de pager, kijken of alles naar wens is, welkomsttekst Informer Pro, zie je CAP 1 t/3 aan staan, zijn CAP code labels allemaal aanwezig etc.

Batterij uit de pager, batterij erin doen en gelijktijdig meest rechtse toets ingedrukt blijven houden.
Dan moet je V0.4 in display zien, dat is de firmware.
Batterij uit de pager, pager in de craddle leggen.
Codes, labels, geluiden aanpassen naar wens.
Pager => Write.
File => Save As.

Batterij in de pager, kijken of alles naar wens is.

Software afsluiten, en weer opstarten.
File Open, kijken of er niks spontaan veranderd is.

Pager in de craddle, read, kijken of er niks spontaan veranderd is.

Vanavond weer bezig geweest met de Informer 2.0
Helaas is het me niet gelukt.
Bij de regel die je schrijft 'Dan moet je VO.4 in display zien, dat is de firmware' gaat het fout. Dit zie ik niet in de display.
Wat ik zie bij de batterij erin doen en de rechtste knop ingedrukt houden is de tijd en datum, maar geen versie van de firmware.

Hij blijft de alert instellingen niet vast houden, de rest wel.

Had bij de vorige Informer en software nooit problemen, zo vaak de instellingen gewijzigd en hij deed het altijd.

Of ik zie iets over het hoofd of er klopt iets niet met de Pager of Prog unit of software gaat niet samen met de laatste windows 11 versie.

• Top Lid
« Reactie #21 Gepost op: 30 maart 2025, 08:38:00 »
Citaat
Bij de regel die je schrijft 'Dan moet je VO.4 in display zien, dat is de firmware' gaat het fout. Dit zie ik niet in de display.

Even opnieuw doen.
Rechtse knop indrukken en ingedrukt blijven houden terwijl je de batterij plaatst.
Ver 0.4 + datum zie je dan, ook wanneer je de knop loslaat blijft dit staan.
Email of app even filmpje, kijk ik mee.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #22 Gepost op: 30 maart 2025, 15:54:10 »
Citaat

Even opnieuw doen.
Rechtse knop indrukken en ingedrukt blijven houden terwijl je de batterij plaatst.
Ver 0.4 + datum zie je dan, ook wanneer je de knop loslaat blijft dit staan.
Email of app even filmpje, kijk ik mee.

Vanmiddag weer bezig geweest. Bovenstaande wederom uitgevoerd en geeft in display Ver 0.4 aan.
Ik heb alle codes geluiden etc weer ingevoerd en write en save as.
Pager eruit, kabel eruit, alles weer opstarten en Read maar instellingen van Alert (capc 2 /m 7 allemaal weer op beep.

Ook de optie Direct show lamp on (Alert en Status) die op 60 sec staat en als ik die wijzig op 30sec blijft niet staan.

Om moedeloos van te worden.....

• Top Lid
« Reactie #23 Gepost op: 30 maart 2025, 16:23:24 »
Staan de instellingen ook in de pager fout? Dat was de bedoeling van onderstaande aktie.
Dus nog niet de read doen.
Laat maar weten.

Software starten.
Pager in de craddle.
Pager => Write.

Advies blijft om ook even andere PC te proberen.

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #24 Gepost op: 30 maart 2025, 16:47:51 »
Ik heb de Informer 2.0 vrijdag binnen gekregen met de programmering zoals opgegeven.

Wie heeft er met de pager in deze weken ervaring? Welk geluid word geactiveerd als capcode plek 1, 2 en 3 worden geactiveerd? op welke plek geluid reageert de pager (wie van de drie)?

Mvg Pe

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #25 Gepost op: 30 maart 2025, 16:53:42 »
Staan de instellingen ook in de pager fout? Dat was de bedoeling van onderstaande aktie.
Dus nog niet de read doen.
Laat maar weten.

Software starten.
Pager in de craddle.
Pager => Write.

Advies blijft om ook even andere PC te proberen.

Bovenstaande uitgevoerd, Ik zie in de Pager dan bij invoer batterij de welkomtekst Informer Pro en via Capcode menu Cap 1 t/m 3. De rest zie ik niet.
Waar kan ik dan die labels zien dan?

• Top Lid
« Reactie #26 Gepost op: 30 maart 2025, 17:01:09 »
Ok, dat is perfect.
Alleen labels van CAP 1 t/m 3 zijn zichtbaar, rest zijn streepjes.
Pager is dus goed.

Wat zie je in de software wanneer je hem nu uitleest?

• Top Lid
« Reactie #27 Gepost op: 30 maart 2025, 17:05:52 »
Ik heb de Informer 2.0 vrijdag binnen gekregen met de programmering zoals opgegeven.
Wie heeft er met de pager in deze weken ervaring? Welk geluid word geactiveerd als capcode plek 1, 2 en 3 worden geactiveerd? op welke plek geluid reageert de pager (wie van de drie)?
Mvg Pe

Ik heb de vraag uitstaan, laat het hier weten, kreeg net ook vraag via email van iemand ook al.
De Informer is iedere week uitverkocht, we verkopen ze meer dan dat ze aangeleverd worden, de laatste 12 gaan nu weer de deur uit.
(Eind van de maand is het altijd wat drukker i.v.m. St. Salaria, maar we hadden dit onderschat).
Hoop later deze week er weer voldoende te hebben om dit zelf te kunnen testen.
Progsets hetzelfde verhaal, verkochten we voorheen erg weinig, nu neemt bijna iedereen een progset erbij.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #28 Gepost op: 30 maart 2025, 19:38:42 »
Ok, dat is perfect.
Alleen labels van CAP 1 t/m 3 zijn zichtbaar, rest zijn streepjes.
Pager is dus goed.

Wat zie je in de software wanneer je hem nu uitleest?

Wat ik nu in de software zie is hetzelfde als ik de file open in de directory van software.

• Top Lid
« Reactie #29 Gepost op: 30 maart 2025, 20:08:46 »
Dus de pager laat het juiste zien.
De software laat nu het juiste zien wanneer je de pager uitleest.

Dan kun nu 16 codes met 16 labels ingeven.
Verder even niks veranderen.
Pager => Write.

Batterij in de pager, kijken of alles naar wens is, zijn CAP code labels allemaal aanwezig etc?