Kuls, LPD of te wel Low Power Divice toen de Mac met de Mac Drive begon hadden ze headsets op de LPD band, je kunt je voorstellen dat dat niet lang goed ging.

Op de PMR is het zeker tijdens "kantoor uren" best druk
-huilende baby's

Babyfoons die daar op werken.
-Winkels (ik doe altijd twee oortjes in is het net alsof ik muziek luister

)
-Attractie parken (veel vakantie en bij baantjes, dus soms hoor je de vlees keuring van hitsige pubers als er een leuke dame komt die denken dat ze helemaal privé zitten.)
-Spelende kinderen " Red 1 red, 1 this is red leader over. Red leader this is red 1 over." En dan met mijn PMR porto en mijn beste Engels met een wat moet lijken op Russisch accent: "Unknown aircraft, turn around or we will open fire." Dan is het even stil en dan komt heel voorzichtig "wie ben jij?"
-Honden training school (hier traint men schijnbaar met spoor zoeken in de avond uren)
-BHV van bedrijven (PMR is vergunning vrij dus geen kosten anders dan de aanschaf).
-Bouwkranen
-Motor rijscholen
-EHBO bij kleine evenementen
-vakantiegangers die met meerdere auto's rijden (achter mij in de file aanschuiven en ik ze dan welkom heet in de file.

)
-Wanabe Boa's je gelooft het niet, hij te voet in een wandel gebied en zij op de flat als "meldkamer" ik herkende de stem en voornaam van een oud collega zeker als haar vriend een groene terreinwagen rijd met grote 112 stickers er op. Er kwamen mensen aan lopen en die ging hij aanspreken. Zij was dus heeeel verbaast toe in inbrak en haar vroeg hoe het met Beer (haar hond) was en ik dus liet merken dat ik wist wie zij was. Het BOA spelen was gelijk over en ze zouden de porto's terug brengen want het was niet wat ze gedacht hadden.

-Ballonvaarders met hun volg auto en die hoor je heel ver...
-Bekenden die hele gesprekken van flat naar flat voeren die denken dat ze door hun CTSS "privé" zitten.
-groepen motorrijders.
-Diverse bedrijfstoepassingen zoals TD en interne logistiek voor o.a. heftruck e.d. bouwlocaties.
-Drie landen punt in Vaals staat/stond een pannenkoeken huis en de serveerster die gaven aan de keuken de bestellingen door (jaren geleden)
-(winkel-)beveiliging zeker in winkel centra waar de winkels een PMR porto hebben om de beveiliger die daar rond loopt aan te roepen.
Het bereik is 1-2 km maar die dingen heb je ook al voor een paar tientjes en je UBC 125 laat de CTSS en DCS zien de CTSS moet je even een spiek lijstje maken naar code of sub channel voor die goedkope dingen.
De "speelgoed" dingen hebben alleen 38 CTSS tonen de duurdere meer pro versies hebben er 50 (dacht ik) en de DCS (Digital Code System).
Spreekt voor zich dat je een ander niet moet gaan hinderen, maar met spelende kinderen kun je een geintje uithalen en een sociaal gesprek in de file die lachen ook wel mee als je inbreekt.
Als mensen de indruk gaan wekken dat ze BOA of iets zijn wat ze zeker niet zijn dan ga ik ze de soep verzouten ja!
Ik ga hier even met mijn hond lopen kijken of ik de honden school kan vinden maar die laat ik met rust en laat ze ook niet merken dat ik mee luister.
Groetjes Rolf Limburg midden.