Goedenavond, hele draadje doorgelezen en er waren 2 vragen die nog open stonden:
- Wat is ACG (ProScan)? Die vraag is beantwoord(Automatic Controle Gain), maar ik wou natuurlijk weten wat het doet:
ACG is een functie die automatisch het volume of audiogain aanpast op basis van het inkomende signaal. Dit helpt om:
• Zwakke signalen te versterken
• Te luide signalen te dempen
• Een gelijkmatig audiovolume te behouden bij het afspelen of streamen van scanneraudio
Als je audio streamt via ProScan (bijv. naar Broadcastify of Icecast), kan ACG handig zijn om volumeverschillen tussen Marifonie, luchtvaart te egaliseren. Maar voor signaalanalyse of logging is het soms beter om ACG uit te zetten, zodat je de originele signaalsterkte hoort.
2de vraag en gelijk het antwoord: Er is geen software voor de iMac anders dan via een Windows Emulator of VM of via Wine (heel complex).
Alle deelnemers van dit draadje bedankt voor de tips, voorbeelden, de vragen en de antwoorden, heel erg bedankt en zeker de starter

.
Er wordt met regelmaat op MP een 3600 aangeboden en zo vertelde degene van wie ik het kocht (zendamateur) dat hij het heel complex vond en al veel geprobeerd had maar er was niks op te luisteren. Ik ben daarom zelf begonnen met Clear User Data en vandaar uit de instellingen uitproberen/aanpassen. Morgen Butel en ProScan verder onderzoeken. Ik ga het advies volgen van Johan: Firmware Sentinel, Programmeren Butel en VC ProScan. Sinds vorige week is de 160/260dn ook ProScan geschikt dus komt mooi uit. Butel deed ik al.
Zelf heb ik (voorlopig) 1 klein vraagje: Na de Clear User Data is ook de locatie gewist, maar staat de afstand op 0. Gevoelsmatig heb ik de Range maar weer op 80km gezet. Is dit verstandig of gewoon weer op nul houden?