Hoe het precies werkt weet ik niet, het lijkt meer op een down conversie van het hoogfrequent waarbij hij een 85KHz (dacht ik) breed 'geluidssignaal' dumpt.
Ik verwoord het wat slecht maar de software doet volgens mij de demodulatie (sdrsharp e.d.) naar AM, FM en SSB.
Tenzij de software het ruwe signaal meteen om kan zetten naar tetra decodering lijkt mij de enige optie nog dat je de data demoduleert naar FM e.d. en met dit geluid een decodering doet.
Denk aan morse die eerst als USB signaal naar geluid omgezet wordt, daarna kun je dat geluid aan een ander programma doorgeven.
Er zijn dus blijkbaar ook plugins voor bijv. sdrsharp die vanuit dit programma dus iets anders met de data kunnen gaan doen ipv de normale demodulaties (AM/FM etc.).
Wellicht zijn er ook programma's die net als sdrsharp die meteen de dongle kunnen aansturen..
Als ik die dongle heb ga ik eerst even rustig met sdrsharp aan de gang en zie ik wel wat er nog meer mogelijk is.
Volgens mij is het wel zo dat alles wat binnen de bandbreedte aangepakt kan worden alleen nog maar op software niveau verwerkt hoeft te worden.
Stel je hebt nu een analoge scanner, voor tetra zou je dan een nieuwe scanner moeten kopen en voor dsr zou je alleen afhankelijk kunnen zijn van software.
Voor beide situaties kan dit problemen opleveren natuurlijk.
Zoals ik al zei, ik weet er nog geen bal van