Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 150508 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Jupiter Pro pager (v9.1)
« Reactie #360 Gepost op: 17 augustus 2009, 12:51:55 »
Citaat van: "dannyij"
Is het met de woordfilter ook mogelijk als je bijvoorbeeld het woord 'GRIP' erin zet, dat je dan alle grip-meldingen uit het hele land krijgt en niet alleen die van de geprogrammeerde  capcodes?

Nee zo werkt een pager niet. Een pager kan alleen geprogrammeerde codes ontvangen en als een bericht (aan de hand van die codes) eenmaal is ontvangen DAN gaat hij door het woordfilter. Dat betekent dus automatisch dat berichten altijd worden ontvangen, maar anders worden behandeld aan de hand van het woordfilter. Het is dus niet zo dat berichten waar dat woord (of tekst) niet in voorkomt niet worden ontvangen, ze kunnen bijvoorbeeld wel "stil" binnen komen, indien juist ingesteld.

Je kunt natuurlijk wel de groepscodes programmeren en daarbij vervolgens filteren op "GRIP", maar enerzijds ontvang je dan alsnog ALLE groepsoproepen (je pager zal dan toch echt wel na 1 of 2 dagen leeg zijn) en anderzijds, ik vraag me af wat veel mensen met "GRIP" hebben. GRIP staat los van de operationele inzet, er kan sprake zijn van een relatief klein incident, maar toch GRIP-1. Sterker nog, toen de film van Wilders uit kwam schaalden veel regio's op naar GRIP-3 terwijl er nog helemaal niets aan de hand was. De classificatie van een incident is bepalend voor de grootte ervan. GRIP zegt alleen iets over hoeveel bobo's er in aktie moeten komen...

Offline MR3

• Gevorderd Lid
« Reactie #361 Gepost op: 29 augustus 2009, 23:40:39 »
Ik heb sinds een tijdje een Jupiter Pro 9.1. Alleen ik probeer net de woord filter uit alleen ik kreeg ook een melding maar daar stond dat woord wat ik had ingesteld niet in. Hoe kan ik dit oplossen ?.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #362 Gepost op: 30 augustus 2009, 01:01:05 »
Welk woord heb je ingesteld en wat was de alarmering?

Offline RS

• Top Lid
« Reactie #363 Gepost op: 30 augustus 2009, 08:04:05 »
Citaat van: "MC_MH"
Ik heb sinds een tijdje een Jupiter Pro 9.1. Alleen ik probeer net de woord filter uit alleen ik kreeg ook een melding maar daar stond dat woord wat ik had ingesteld niet in. Hoe kan ik dit oplossen ?.

Een woordfilter blokkeert geen alarmering, maar maakt het mogelijk een andere alarmtoon te laten horen, als het woord van het filter in de melding voorkomt.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #364 Gepost op: 30 augustus 2009, 09:19:40 »
Citaat
Een woordfilter blokkeert geen alarmering, maar maakt het mogelijk een andere alarmtoon te laten horen, als het woord van het filter in de melding voorkomt

.
Mogelijkheden woordfilter:
Je kunt woordfilter koppelen aan één of meerdere CAP-codes.
Ook kun je woordfilter laten behandelen als prio (dus altijd geluid bij alarm), of juist geen geluid, of als maildrop.
Daarnaast kun je geluiden componeren, of helemaal stil 00000000.

Toepassingsvoorbeelden:
Je kunt woordfilter gebruiken als uitbreiding van CAP-codes i.c.m. een monitor code.
Op deze manier kun je 3 extra plaatsen toevoegen.

Of een alarm juist niet laten gaan op het woord OMS of PAC (pas op met plaatsnamen).

Coördinaten van jouw woonplaats voor de Lifeliner ingeven.

Meldingen in maildrop laten komen.

Etc. Bij slim gebruik zijn er veel mogelijkheden.

Offline MR3

• Gevorderd Lid
« Reactie #365 Gepost op: 30 augustus 2009, 11:18:14 »
Citaat van: "Remon"

Ik had Opschaling ingesteld en hij stond op stil. Maar toch kreeg ik deze melding met geluid.

00:51:14 30-08-09GROUP-112154 A2 STUMPHIUSSTRAAT 7 BEVERWIJK RITNR 35415
0126154Ambu 12-154 (Ambulance Dienst Kennemerland - Heemskerk)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #366 Gepost op: 30 augustus 2009, 11:53:59 »

Ik had Opschaling ingesteld en hij stond op stil. Maar toch kreeg ik deze melding met geluid.

Een suggestie: capcode op prio gezet? Dan komt n.l. meestal een melding op die capcode met toeters en bellen binnen. Er staat dan een P op de capcodepositie. Is de capcode niet prio dan volgt hij de regels van de instellingen die je erbij gemaakt hebt.
Zit het filterwoord in de tekst, dan worden die instructies afgewerkt

Offline MR3

• Gevorderd Lid
« Reactie #367 Gepost op: 30 augustus 2009, 14:26:58 »
Citaat van: "Leen Ansems"

Een suggestie: capcode op prio gezet? Dan komt n.l. meestal een melding op die capcode met toeters en bellen binnen. Er staat dan een P op de capcodepositie. Is de capcode niet prio dan volgt hij de regels van de instellingen die je erbij gemaakt hebt.
Zit het filterwoord in de tekst, dan worden die instructies afgewerkt

Ik zal het meteen proberen bedankt.

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #368 Gepost op: 7 september 2009, 17:12:01 »
Citaat van: "Hans Peter"
Goede avond, wat mij opvalt bij de Jupiter pro 9.1 is dat de rubberen knoppen best snel slijten, ik heb hellaas nu in de hoofd knop door slijtage al een scheurtje zitten...

Mvg Hans Peter

Update, ik heb zaterdag een nieuw voorkantje per post van de P2000shop binnen gekregen....

Zonder kosten, alleen misschien heb ik een goed idee ivm slijtage....

De knoppen zijn aan binnenzijde niet geheel rubber gevuld misschien iets meer rubber in de randen van de knopjes dan komen er minder snel scheurtjes in...is maar een idee  ;)

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #369 Gepost op: 9 september 2009, 14:13:38 »

Er staat een vinkje in de software nabij het woordfilter "blabla woordfilter as prio" ofwel als dat vinkje aan staat zal hij altijd herrie maken.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #370 Gepost op: 15 september 2009, 03:51:51 »
Is er al wat bekend over een nieuwe versie van de Jupiter? Versie 9.1 is alweer bijna een jaar op de markt. Wil hem nu niet kopen omdat er straks misschien weer een betere versie is.

Ben benieuwd wat voor vernieuwingen of verbeteringen we kunnen verwachten, of is alles al uitontwikkeld in V9.1?

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #371 Gepost op: 15 september 2009, 05:35:26 »
Is er al wat bekend over een nieuwe versie van de Jupiter? Versie 9.1 is alweer bijna een jaar op de markt. Wil hem nu niet kopen omdat er straks misschien weer een betere versie is.
Ben benieuwd wat voor vernieuwingen of verbeteringen we kunnen verwachten, of is alles al uitontwikkeld in V9.1?

Ik heb er al heel lang niets van gehoord.
Enige wat ik nog mis in de Jupiter (en Galaxy) is dat je het woordfilter via het normale menu kan in en uitschakelen. Dat batterij uithalen elke keer vind ik wat omslachtig, vooral bij de Galaxy met die schroefjes die je steeds los moet draaien.
(en meer capcode plaatsen, maar daar is wel vaker over gesproken in andere topics)
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #372 Gepost op: 15 september 2009, 09:43:34 »
wat ik ook wel makkelijk zou vinden is gewoon 16x woordfilter dus voor elke capcode apart. Ook zou ik het handig vinden om voor iedere capcode apart het woordfilter in te geven.

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #373 Gepost op: 15 september 2009, 10:17:30 »
Citaat van: "IkWilbert"
wat ik ook wel makkelijk zou vinden is gewoon 16x woordfilter dus voor elke capcode apart. Ook zou ik het handig vinden om voor iedere capcode apart het woordfilter in te geven.

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze geen mogelijkheid vanaf het menu hebben gemaakt bij cap aan/uit/prio om woordfilter in of uit te schakelen....

Mvg Hans Peter :|

Offline Duiker1971

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #374 Gepost op: 14 oktober 2009, 19:08:51 »
Hallo,

ik ben nieuw in het forum,

heb vorige week de jupiter pro gekocht en als ik het mag zeggen vind hem super.

alleen kan iemand mij vertellen of iemand een pagina heb waar je verschillende toontjes in de jupiter kan zetten en daar bedoel ik de multitone mee

alvast bedankt