Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 151531 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
Re: Jupiter Pro pager (v9.1)
« Reactie #285 Gepost op: 29 maart 2009, 00:13:33 »
Citaat van: "Hans Peter"
en de technische dienst van de P2000shop heeft probleem geconstateerd en opgelost en netjes dit in een brief vermeld.

Mvg Hans Peter

Wat was het probleem?
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Pe

• Gevorderd Lid
« Reactie #286 Gepost op: 29 maart 2009, 12:25:34 »
Citaat van: "vuurvreter63"
en de technische dienst van de P2000shop heeft probleem geconstateerd en opgelost en netjes dit in een brief vermeld.

Mvg Hans Peter

Wat was het probleem?

Probleem was uitvallen en dat zou nu opgelost moeten zijn

mvg Hans Peter

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #287 Gepost op: 29 maart 2009, 21:50:01 »

Mvg Hans Peter

Wat was het probleem?

Probleem was uitvallen en dat zou nu opgelost moeten zijn

mvg Hans Peter

Is er nog een reden opgegeven waarom de pager uitviel? want dat willen de meeste (en ik ook) weten.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #288 Gepost op: 30 maart 2009, 06:23:35 »
Is er nog een reden opgegeven waarom de pager uitviel? want dat willen de meeste (en ik ook) weten.

Ik snap niet waarom hier zo op gehamerd wordt? Het probleem is opgelost, waarom moeten de details op tafel komen te liggen? Het is absoluut niet zo dat ik het stiekum ook weet, maar als iemand een bug meldt in PDW, dan verhelp ik die. Wordt er dan achteraf ook gevraagd wat nu precies het probleem was? Dat doet er ook niet toe, waarom nu wel???

Groeten, Peter.

brandweer-fotograaf

• Gast
« Reactie #289 Gepost op: 30 maart 2009, 06:34:28 »
Citaat van: "hunter"

Ik snap niet waarom hier zo op gehamerd wordt? Het probleem is opgelost, waarom moeten de details op tafel komen te liggen? Het is absoluut niet zo dat ik het stiekum ook weet, maar als iemand een bug meldt in PDW, dan verhelp ik die. Wordt er dan achteraf ook gevraagd wat nu precies het probleem was? Dat doet er ook niet toe, waarom nu wel???

Groeten, Peter.

iderdaad peter !

Het probleem had ik ook.  het is nou al bij vele overkomen dus zouden mensen toch wel is willen weten wat de oorzaak is geweest.

maar ik geef je wel gelijk het is opgelost je pieper doet het weer goed wat wil je nog meer !

groeten

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #290 Gepost op: 30 maart 2009, 10:11:10 »
Wat men nog meer wil?

Ik zal graag ook een pieper willen kopen, maar wel met de garantie dat ik deze niet heen en weer moet sturen om hem in 100% functionerende staat te krijgen. Ik zie nu bij diverse gebruikers in dit topic dezelfde problemen voorbij komen en de pieper wordt telkens hersteld teruggestuurd, dus het probleem lijkt mij bekend bij P2000shop. Anders hadden ze geen oplossing natuurlijk.

Ik weet zeker dat er veel potenti ėle kopers zijn die net als mij niet zitten te wachten op heen en weer sturen van een nieuw product en liever wachten op een nieuwe versie/revisie waarin het probleem definitief de wereld uit is geholpen.

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #291 Gepost op: 30 maart 2009, 10:43:02 »
Sorry, maar in tegenstelling tot wat veel mensen denken heb ik absoluut geen aandelen bij de P2000shop, ik doe weinig meer voor ze dus ben gewoon objectief met mijn mening. Welke is dat er volgens mij een hoop stampij wordt gemaakt om niets. In vergelijking met 5 jaar geleden zijn de huidige pagers om de vingers bij af te likken. Vroeger had ik een NEC A10 voor wat interessante Callmax codes, man wat kon dat ding weinig. Robuust ding, piepen en trillen blijf ik beter vinden dan van de Apollo's, maar verder heeeel erg beperkt. Nu, na jaren van tevredenheid, uitstekende service, is er dan een bepaalde serie die wat problemen vertoont en vervolgens zijn er een aantal lieden die menen dat de onderste steen boven moet komen. Nog even en er wordt gepleit voor een parlementaire enquete omtrent deze vermeende mysterieuze gang van zaken. Doe lekker normaal, als een auto kuren vertoont, hetgeen kosteloos wordt verholpen door de dealer, eis je dan ook een verklaring omtrent de betreffende mankementen? Stel je eens voor dat je buurman dezelfde auto koopt en met dezelfde mankementen te kampen krijgt...

Ik vind het allemaal erg ver gezocht hoor. Nogmaals, na jaren van aanpassingen, updates en veel testen vraag ik me af wat er nog meer bij kan. Van PDW weet ik als geen ander dat je het nooit iedereen 100% naar de zin kunt maken, maar de huidige firmware benadert dat toch wel aardig. Ook al wordt er veel getest, sommige problemen komen helaas pas aan het licht als grote aantallen worden uitgezet.

Wat wil je precies met dat probleem? Om op die auto terug te komen, stel nu dat de radio uitvalt als je met 185 km/h toetert terwijl de achterruitverwarming aan staat, ga je dat dan soms ook uittesten???

Groeten, Peter.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #292 Gepost op: 30 maart 2009, 11:21:45 »
Citaat van: "Remon"
Wat men nog meer wil?

Ik zal graag ook een pieper willen kopen, maar wel met de garantie dat ik deze niet heen en weer moet sturen om hem in 100% functionerende staat te krijgen. Ik zie nu bij diverse gebruikers in dit topic dezelfde problemen voorbij komen en de pieper wordt telkens hersteld teruggestuurd, dus het probleem lijkt mij bekend bij P2000shop. Anders hadden ze geen oplossing natuurlijk.

Ik weet zeker dat er veel potenti ėle kopers zijn die net als mij niet zitten te wachten op heen en weer sturen van een nieuw product en liever wachten op een nieuwe versie/revisie waarin het probleem definitief de wereld uit is geholpen.

Waarom mail je de p2000shop dan niet even met de vraag of als je hem nu koopt de problemen eruit zijn? Beetje zinloos om hier speculaties af te wachten en daar je keuze op te baseren.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #293 Gepost op: 30 maart 2009, 11:23:06 »
Wat wil je precies met dat probleem? Om op die auto terug te komen, stel nu dat de radio uitvalt als je met 185 km/h toetert terwijl de achterruitverwarming aan staat, ga je dat dan soms ook uittesten???
Groeten, Peter.

Ik noem hem briljant ;-)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #294 Gepost op: 30 maart 2009, 11:53:36 »
Sommige gebruikers testen die 185 km/h in z'n achteruit......

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #295 Gepost op: 30 maart 2009, 13:11:54 »
Citaat
maar als iemand een bug meldt in PDW, dan verhelp ik die. Wordt er dan achteraf ook gevraagd wat nu precies het probleem was? Dat doet er ook niet toe, waarom nu wel???

PDW is gratis, een Jup Pro V9.1 kost 125 euro.
Als je veel geld neertelt voor een product, wil je zeker weten dat ie goed is.
Of het nu een pager is of een auto.
Toen mijn 9.1 steeds uitviel heb ik hem inderdaad ook teruggestuurd. Netjes teruggekregen na een week of twee / drie en sindsdien (al maanden) doet ie het prima. Mijn gevoel van, als er maar niet meer met dat ding aan de hand is, wat ik in het begin wel had, is nu wel weg.
Maar dat gevoel had men al veel eerder weg kunnen nemen (en ook bij andere mensen hier op het forum als ik het zo lees) als er niet zo krampachtig over de oorzaak wordt gedaan.
Ik zeg krampachtig omdat ik zelf zowel in een begeleidende brief bij de gerepareerde pager, als in een mail het verzoek kreeg mijn bevindingen toch maar vooral alleen met hen (P2000shop) te delen. En dus bijv. niet hier op het forum. (Opvallend was ook dat ik ineens in de correspondentie veranderde van "Beste Marcel" in "Geachte heer" toen ik een keer hier op het forum schreef geļrriteerd te zijn over steeds terugkomende berichten als was er helemaal niets aan de hand, lig ik niet wakker van, maar vond het wel opvallend)

Ik snap best dat men geen slechte publiciteit wil omtrent deze pager, men wil natuurlijk graag zoveel mogelijk verkopen, ook aan overheidsdiensten. Maar dan zeg ik: heb gewoon vertrouwen in je product, zeg gewoon wat er mis was als je hem gerepareerd hebt en er is verder geen haan die er naar kraait. Door er geheimzinnig over te blijven doen, voed je alleen berichtjes zoals die hier telkens verschijnen.

Naar mijn mening is het gewoon een mooie goede pager en kun je hem rustig kopen. Als er al iets mis mee is, dan wordt het prima opgelost.
Maar men moet, in mijn ogen, de klant niet verwijten dat hij het verkeerd doet. De klant is altijd koning.

vr.gr.
Mars

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #296 Gepost op: 30 maart 2009, 17:13:44 »
Verheldering van het probleem en de oplossing.

Mensen ik ben in contact getreden met de P200shop en heb navraag gedaan over alle geruchten. Het blijkt inderdaad dat er gevraagd is, tijdens het onderzoeken, om de informatie niet publiek te maken. Nu er een oplossing beschikbaar is en het probleem gevonden hoeft dit echter niet meer, we blijken dus te speculeren op oude feiten.

De P2000shop geeft onderstaande aan om alle speculaties  uit de wereld te
helpen:

Het probleem heeft zich voorgedaan bij de allereerste batch 9.1 pagers, hierbij is een fout geconstateerd in de timing van het geheugen. Een aantal van de gebruikte geheugen modules zaten net op de rand van de marge waardoor er soms een pager reset ontstond. Door het vervangen van deze geheugen modules zijn alle problemen, zoals ook bevestigd op het forum, verleden tijd.

P2000shop benadrukte nog wel dat het alleen de eerste batch pagers is geweest, de op dit moment nieuw geleverde modellen hebben geen last van het beschreven probleem.

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #297 Gepost op: 30 maart 2009, 17:19:04 »
Wat ik niet begrijp, er blijven maar mensen zeuren dat ze meer duidelijkheid willen omdat ze zeker willen weten of ze een goed produkt kopen. Volgens mij gaat het er om of het probleem is opgelost en niet wat het probleem WAS. Het zou immers niet van enig verstandelijk vermogen getuigen als een bedrijf een produkt blijft verkopen welke overduidelijk kuren vertoont. We zitten dus in het verleden te spitten en hoe ernstig het probleem ook is geweest, het is verleden tijd. En dat is geen reaktie op het bovenstaande bericht van Wopper, het is juist dat oeverloze gezeur over dat probleem waardoor het produkt in een negatief daglicht wordt geplaatst, niet het probleem zelf, dat is er immers niet meer...

Groeten, Peter.

combofoontje

• Gast
« Reactie #298 Gepost op: 30 maart 2009, 17:46:19 »
Wat ik niet begrijp, er blijven maar mensen zeuren dat ze meer duidelijkheid willen omdat ze zeker willen weten of ze een goed produkt kopen. Groeten, Peter.

Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl    gaat een wereld voor je open

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #299 Gepost op: 30 maart 2009, 18:18:27 »
Het gaat niet om gezeur, maar we zijn in onwetendheid gelaten. Wellicht niet de mensen die de pager gerepareerd retour hebben ontvangen, maar wel de potenti ėle kopers.

Nu duidelijk is wat het probleem was, hoe ze de problemen van de eerste batch hebben verholpen en hoe het probleem definitief is verholpen, neemt deze kwestie alle twijfels weg bij deze potenti ėle kopers die geļnteresseerd zijn in een Jupiter Pro v9.1.

Mijn mening is dat met iets meer transparantie naar de klanten toe, deze hele discussie niet had hoeven te bestaan.

Het is dat ik momenteel (door omstandigheden) geen pager kan financieren, maar anders had ik er nu meteen een besteld!