Laten we er inderdaad maar over ophouden, want deze discussie leidt nergens naar. Ikzelf zet in mijn lijsten gewoon de TQ neer, tenzij de gebruiker van die frequentie me netjes vraagt om dat niet te doen. In dit geval heb ik die afspraak met FE Geluid (voor hun eigen frequenties, maar ook de stadions waar zijn de communicatie verzorgen zoals Cambuur en Heerenveen) en Michel-nl. Van FE Geluid heb ik wel al hun gebruikte TQ's en kanaalindeling gekregen, in ruil voor de medewerking (maar die zet ik niet in de lijst, als onderdeel van de afspraak). En zo werkt een goede afspraak twee kanten op.

Ik snap dat Michel-nl het niet leuk vindt dat iemand zo mee kan gaan zenden op "hun" frequentie (want het zijn gewoon landelijke kanalen die door veel meer bedrijven worden gebruikt). Maar met het niet publiceren van de TQ los je dat niet op volgens mij en de drempel wordt er maar marginaal hoger van omdat zo ongeveer iedereen die mee wil *zenden* ook de TQ wel kan scannen. Maar aangezien ik niemand moedwillig in de wielen wil rijden heb ik de TQ niet in mijn lijst gezet (maar gebruik 'm zelf in mijn scanner wel om die gebruiker te identificeren).
Ik begrijp uit Johan zijn berichten dat hij niet tegen heeft op vermelden van de TQ en dat is Johan zijn goed recht.