Auteur Topic: Frequentielijst Friesland  (gelezen 873715 keer)

0 leden (en 13 gasten) bekijken dit topic.

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Frequentielijst Friesland
« Reactie #825 Gepost op: 20 september 2008, 11:30:47 »
even ter verduidelijking : ik heb niks tegen op uitluisteren en een lijst samen stellen, want ook ik heb die hobby en luister graag mee.
waar het om gaat is dat bepaalde figuren in dit topic ons moedwillig proberen te narren en daardoor staan wij zo in verweer.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #826 Gepost op: 20 september 2008, 11:38:28 »
Citaat van: "Michel-nl"
waar het om gaat is dat bepaalde figuren in dit topic ons moedwillig proberen te narren en daardoor staan wij zo in verweer.

Indien je je aangevallen voelt kan je dit als eerste via PB proberen op te lossen. Werkt dit niet of onvoldoende dan kan je bij de Admin je beklag doen. Dergelijke discussies zijn offtopic en horen hier dan ook niet thuis. Helaas is het voor het team achter dit forum ondoenlijk om alle onderwerpen continu te volgen, ook wij hebben een prive leven en zijn dan ook wel eens afhankelijk van waarschuwingen door anderen. Mijn standpunt is en blijft in ieder geval dat we het hier over frequenties moeten hebben en dat de gebruikte CTCSS/DCS er gewoon bij kan worden vermeld. Als iemand daar moeite mee heeft is dat zijn probleem.

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
« Reactie #827 Gepost op: 20 september 2008, 11:40:33 »
ja daar heb je wel gelijk in als anderen daar dan ook in mee gaan, maar TQ doorgeven hoort hier niet bij johan.
frequenties is daarentegen een ander geval.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #828 Gepost op: 20 september 2008, 11:43:57 »
ja daar heb je wel gelijk in als anderen daar dan ook in mee gaan, maar TQ doorgeven hoort hier niet bij johan.
frequenties is daarentegen een ander geval.

Kan je mij dat eens uitleggen? Ik zie niet in waarom we geen DCS/TQ mogen vermelden.

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
« Reactie #829 Gepost op: 20 september 2008, 11:45:50 »
omdat je er dan voor zorgt dat mensen die het niet zelf kunnen uitlezen die info ook krijgen en vrolijk mee kunnen gaan zenden.
als ze het niet weten en ook niet kunnen meten zelf, hebben diegene in elk geval nog een drempel.
oftewel kwaadwillenden zien dat soort informatie graag ergens te lezen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #830 Gepost op: 20 september 2008, 11:48:28 »
omdat je er dan voor zorgt dat mensen die het niet zelf kunnen uitlezen die info ook krijgen en vrolijk mee kunnen gaan zenden.
als ze het niet weten en ook niet kunnen meten zelf, hebben diegene in elk geval nog een drempel.

Argumentatie van lik me vessie.

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
« Reactie #831 Gepost op: 20 september 2008, 11:50:40 »
mag jij vinden maar ik vindt het reden genoeg, dat jij er **** aan hebt is jouw probleem als we het dan toch zo moeten uitleggen.
maar bedrijfstechnisch mag ik er tegen ingaan als ik vindt dat het me schade kan opleveren, dan buigen de instanties zich er maar over.
jij hebt niet het geld betaald voor onze 2 vergunningen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #832 Gepost op: 20 september 2008, 11:56:39 »
mag jij vinden maar ik vindt het reden genoeg, dat jij er **** aan hebt is jouw probleem als we het dan toch zo moeten uitleggen.
maar bedrijfstechnisch mag ik er tegen ingaan als ik vindt dat het me schade kan opleveren, dan buigen de instanties zich er maar over.
jij hebt niet het geld betaald voor onze 2 vergunningen.

Ik heb geen probleem hoor, jij hebt een probleem en probeert dat op anderen te verhalen. Jarenlang zijn er al mensen met scanners bezig als hobby, er is al heel veel over geschreven en gedaan, talloze scanners waren er online mee te beluisteren, dit heeft nooit problemen opgeleverd. En nu zal jij even zeggen dat het publiceren van DCS/TQ niet toegestaan is? Ik wens je veel succes en dit is het laatste wat ik er over zeg.

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
« Reactie #833 Gepost op: 20 september 2008, 12:00:04 »
ik probeer niets te verhalen maar probeer wat te beschermen tegen kwaadwillenden. das heel iets anders dan wat jij ermee bedoeld, en ja ik kan me voorstellen dat jij er tegen in gaat omdat je al jaren dit soort informatie op papier hebt gezet.
dat daar nog nooit iemand tegenin is gegaan zal je doen denken dat het dan ook niet aanvechtbaar is, maar goed ik zou zeggen probeer het uit. dan krijg je er vanzelf bericht over.
dat is wat ik er als laatste over zeg....

Offline auke

• Gevorderd Lid
« Reactie #834 Gepost op: 20 september 2008, 12:18:35 »
het is idd op verzoek van mij door de ADMIN verwijderd hier, elsinga heeft het van zijn eigen lijst verwijderd.
want ja het doorgeven van die sleutel valt ook nog eens onder bedrijfs informatie daar het geregistreerde TQ bij AT is.
en dus strafbaar bij de wet!

iedereen kan het uit lezen
hoe oud is de 9000xlt
en daar kan het al op
het is vrij om dat uitlezen en te vermelden
staat geen straf op
wie het wil weten dan maar een pb naar mij
AOR sr2000   frg 8800    kenwood    uniden 9000xlt

twitter   hvnijsinfo

PD1EU

• Gast
« Reactie #835 Gepost op: 20 september 2008, 13:07:50 »
ik probeer niets te verhalen maar probeer wat te beschermen tegen kwaadwillenden. das heel iets anders dan wat jij ermee bedoeld, en ja ik kan me voorstellen dat jij er tegen in gaat omdat je al jaren dit soort informatie op papier hebt gezet.
dat daar nog nooit iemand tegenin is gegaan zal je doen denken dat het dan ook niet aanvechtbaar is, maar goed ik zou zeggen probeer het uit. dan krijg je er vanzelf bericht over.
dat is wat ik er als laatste over zeg....

Over normen en waarden gesproken.
Het "linken" naar 112-sites zit ook op het randje van wat kan en niet kan.
Al die publicaties zijn er toch alleen maar voor bedoeld om sensatiewellust te bevredigen.
Zijn jullie nu opeens roomser dan de paus geworden ?
Ed.

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
« Reactie #836 Gepost op: 20 september 2008, 16:45:38 »
sja ieder mag een mening hebben over wat ie vindt van onze site's , wij hebben daar een andere mening over maar dit heeft niks met het feit te maken wat we nu bespreken.
maar goed deze discussie hoeven we hier niet verder meer te voeren, dit heeft verder niks meer met een lijst samen stellen te maken.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #837 Gepost op: 20 september 2008, 17:13:07 »
Laten we er inderdaad maar over ophouden, want deze discussie leidt nergens naar. Ikzelf zet in mijn lijsten gewoon de TQ neer, tenzij de gebruiker van die frequentie me netjes vraagt om dat niet te doen. In dit geval heb ik die afspraak met FE Geluid (voor hun eigen frequenties, maar ook de stadions waar zijn de communicatie verzorgen zoals Cambuur en Heerenveen) en Michel-nl. Van FE Geluid heb ik wel al hun gebruikte TQ's en kanaalindeling gekregen, in ruil voor de medewerking (maar die zet ik niet in de lijst, als onderdeel van de afspraak). En zo werkt een goede afspraak twee kanten op. ;)

Ik snap dat Michel-nl het niet leuk vindt dat iemand zo mee kan gaan zenden op "hun" frequentie (want het zijn gewoon landelijke kanalen die door veel meer bedrijven worden gebruikt). Maar met het niet publiceren van de TQ los je dat niet op volgens mij en de drempel wordt er maar marginaal hoger van omdat zo ongeveer iedereen die mee wil *zenden* ook de TQ wel kan scannen. Maar aangezien ik niemand moedwillig in de wielen wil rijden heb ik de TQ niet in mijn lijst gezet (maar gebruik 'm zelf in mijn scanner wel om die gebruiker te identificeren).

Ik begrijp uit Johan zijn berichten dat hij niet tegen heeft op vermelden van de TQ en dat is Johan zijn goed recht.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #838 Gepost op: 20 september 2008, 20:12:36 »
Ik was trouwens vandaag op het Skarster Treffen (open dag van de gemeente en allerlei instellingen/verenigingen) en daar liep o.a. het Rode Kruis rond. De porto's stonden afgestemd op NRK B, maar van communicatie heb ik niks gemerkt. Verder hadden zo ongeveer alle gemeentelijke (vracht)auto's een mobilofoon aan boord en een VHF antenne op het dak. Het lijkt erop dat 152.58750 nog tot de mogelijkheden behoort, al heb ik er nog nooit wat op gehoord.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline quicky

• Gevorderd Lid
« Reactie #839 Gepost op: 21 september 2008, 09:56:54 »
Robert,
Misschien op 155.8625 .
Bert