Hallo Jan,
Mijn complimenten hoor, voor dit pracht stukje handwerk.
Ik heb er zelf, voor div. frequenties, vroeger ook wat gebouwd, dus ik weet wat voor tijdrovende arbeid dit is.
Mijn eerste had ik gemaakt met dunne koperen leiding die in de koeltechniek wordt gebruikt. Kreeg ik op rol, was verder een kwestie van oprollen tot gewenste diameter en daarna uittrekken tot de juiste spoed.
Daarna ben ik overgegaan op dunne coaxkabel. Erg simpel, gewoon de buiten- en binnenmantel aan beide uiteindes met elkaar kortsluiten en bij het reflectorscherm op de middenpen v.d. N-connector solderen. Stukken goedkoper en meer flexibel bij montage aan de afstandhouders. Ook qua gewicht scheelde het enorm.
Voor 260 MHZ wordt hij inderdaad wel erg groot. Ik heb na ca. 2 mnd gebruik de antenne (8 turns) weer gesloopt. Kon niet bij mij in de mast vanwege ruimte.
Heeft in de tuin op een 3 poot gestaan te hebben en op verzoek van mijn eega afgebroken. Ik moet ook bekennen dat de milsatcomontvangst met de 4 el. Yagi in de antennemast net zo goed ging, althans voor mij voldoende.
Ik ben nu bezig met een kleinere uitvoering voor 1000 MHz (Voor monitoring Breeze-M) volgens de helixcalculator van VE3KL. Diameter is dan nog maar ca. 10cm en hooguit 50cm lengte. Dat valt nog in de mast te monteren op de horizontale boom van de elevatierotor.
Als reflector gebruik ik een groot rond aluminium dienblad gekocht voor 2 euro bij Action

.
Jan, ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen en neem echt mijn petje af voor je mooie uitvoering. Ziet er zeer professioneel uit.