Auteur Topic: uniden usc230  (gelezen 179929 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Hinkelbein

• Gast
Re: uniden usc230
« Reactie #150 Gepost op: 4 september 2007, 11:18:14 »
Citaat van: "bbruggers"
even een klein vraagje waar hebben jullie deze scanner gekocht?
want standaard zie ik incl 2 antennes maar bij een andere post zie ik 3 antennes??

gr bram

Ik heb hem via eBay uit Duitsland gekocht. Er zat bij mij een hele kleine rubberen antenne bij, een langere rubberen en een antenne met een magneet, die je bijv. op je auto kunt zetten.

Offline pa5082

• Nieuw Lid
  • *
    • http://www.pa5082.nl
« Reactie #151 Gepost op: 4 september 2007, 17:23:01 »
Citaat van: "Hinkelbein"
Citaat van: "bbruggers"
even een klein vraagje waar hebben jullie deze scanner gekocht?
want standaard zie ik incl 2 antennes maar bij een andere post zie ik 3 antennes??

gr bram

Ik heb hem via eBay uit Duitsland gekocht. Er zat bij mij een hele kleine rubberen antenne bij, een langere rubberen en een antenne met een magneet, die je bijv. op je auto kunt zetten.

ik heb hem bij cor de scanman in eindhoven gekocht kl/gr rubberduck accus lader big headset.
              hans
diverse scanners en pdw in gebruik
intresse enkel West brabant

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #152 Gepost op: 4 september 2007, 19:29:41 »
Citaat van: "pa5082"
ik heb hem bij cor de scanman in eindhoven gekocht kl/gr rubberduck accus lader big headset.

Geen programmeerkabel?

Offline pa5082

• Nieuw Lid
  • *
    • http://www.pa5082.nl
« Reactie #153 Gepost op: 4 september 2007, 20:00:11 »
Citaat van: "Remon"
Citaat van: "pa5082"

Geen programmeerkabel?

ja hoor sorry vergeten hi.
             73   hans
diverse scanners en pdw in gebruik
intresse enkel West brabant

Offline ScanWeb

• Gevorderd Lid
« Reactie #154 Gepost op: 19 september 2007, 07:50:16 »
Ik heb net alle geprogrammeerde FM frequenties veranderd van modulatie: van FM naar NFM.

Ik hoor de zenders nu veel sterker qua audio en heb veel minder last van stoorzenders, vooral rond de 168-170 MHz.

Mvg

Marcel

Offline Maj

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #155 Gepost op: 30 september 2007, 19:37:27 »
Hoi,

Ik heb na het lezen van al deze positieve berichten rond de usc230 mij er ook eentje aangeschaft. Compleet met software enzo. Leuk toestel.
MAAR ! thuisgekomen blijkt mijn laptopke niet over een seri ėle poort te beschikken enkel usb shit even de usb kabel bestellen en nog een week wachten lijk me niks dus een verloopkabel serieel naar usb gehaald bij de plaatselijke computerboer (in de handleiding spreekt men immers ook over zoiets) De prijs loopt op  35 euro voor software die ik niet kan gebruiken en 15 voor een verloopkabel. Diver voor usb gedownload alles aangesloten en NIKS; het lukt niet enkel de melding, usc 230 niet gevonden.

Dus  :( HELP!! iemand die raad weet?

73
Maj

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #156 Gepost op: 30 september 2007, 21:36:09 »
De drivers voor een USB naar RS232 verloopkabel, simuleren een extra compoort op de computer. Meestal COM3, COM4, COM5, enz.

Zie je via configuratiescherm, systeem, hardware en apparaatbeheer een compoort bij het kopje "poorten (com & lpt)"?

Deze COM-poort moet je dan selecteren in ARC230 bij: USC230 > RS232 Communication Setup.

Offline Maj

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #157 Gepost op: 1 oktober 2007, 18:20:17 »
Danke voor de hulp , is bij mij dus "com 5 " maar bij autodedect steeds de boodschap "software has not detected your scanner....."
mijn computer herkend de kabel maar ziet het toestel niet. nogthans netje de volgorde van instellen gevolgd, snap er geen bal van.
Trouwens wel flauw dat men er niet onmiddelijk een usb kabel bijsteekt ik las overal nieuw, nieuw, nieuw maar nu de meeste computers over usb beschikken wel een verouderde seriele aansluiting enfin we zien wel alle hulp blijft welkom.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #158 Gepost op: 1 oktober 2007, 18:31:37 »
Als het goed is, krijg ik deze week een USB to RS232 converter van Sitecom binnen. Ik zal mijn bevindingen daarvan posten.

Offline Maj

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #159 Gepost op: 2 oktober 2007, 16:34:47 »
Ik kijk er naar uit want mij lukt het niet.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 2 oktober 2007, 17:23:46 »
Citaat van: "Maj"
Ik kijk er naar uit want mij lukt het niet.

Bij sommige software is het belangrijk om van com 1 t/m 4 te kiezen.
Wellicht kan dit nog geprobeerd worden.
Mvg,
Leen

Offline Maj

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #161 Gepost op: 2 oktober 2007, 18:43:07 »
Dat heb ik ook al geprobeerd, alles aangepast naar com1/2/3/4 maar nog steeds niks, ligt misschien aan mij enfin ik blijf proberen/hopen.
alle tips blijven welkom.

Offline Marcel-Almere

• Gevorderd Lid
« Reactie #162 Gepost op: 2 oktober 2007, 20:51:59 »
Citaat van: "Maj"
Dat heb ik ook al geprobeerd, alles aangepast naar com1/2/3/4 maar nog steeds niks, ligt misschien aan mij enfin ik blijf proberen/hopen.
alle tips blijven welkom.

Ik gebruik zelf ook naar alle tevredenheid de converter van Sitecom.
Bautrate op 57600 en AutoDetect en het werkt. (in mijn geval op Com 7)

Offline Maj

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #163 Gepost op: 3 oktober 2007, 19:05:55 »
De kabel die ik gebruik is er eentje van quip.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #164 Gepost op: 5 oktober 2007, 15:21:35 »
Zojuist stond de pakketjesman met een doosje voor de deur. In het doosje de Sitecom CN-104 USB naar RS232 adapterkabel.

Ik heb de boekjes en CDROM in het zakje laten zitten en de nieuwste drivers van de website van Sitecom gedownload, daarna deze bestanden uitgepakt in een (tijdelijk) mapje.

Toen het kabeltje in mijn USB-hubje geprikt en toen zag Windows het Sitecom kabeltje en ging automatisch naar drivers zoeken. Hij vroeg naar een .sys bestandje, waarna ik de nieuwe hardware setup naar het zojuist aangemaakte mapje heb gedirigeerd. Nog een paar keer op OK klikken en het Sitecom kabeltje was klaar voor gebruik.

Daarna naar het configuratiescherm gegaan (in klassieke weergave) en op Systeem geklikt. Toen naar het tabje hardware en daarna op apparaatbeheer geklikt. Even gezocht naar "Poorten (COM & LPT)" en daar stond de Sitecom kabel tussen.

Het nummer van de compoort stond standaard ingesteld op COM10, dit veranderd door rechts te klikken op het Sitecom kabeltje in de apparaatbeheer en daarna op Eigenschappen geklikt. Daarna naar het tabje Poortinstellingen en op Geavanceerd geklikt.

Daar heb ik het nummer van de compoort verlaagd naar COM2. Daarna restte er nog twee keer op OK klikken en alles was klaar en gereed voor gebruikt.

Kabeltje van de 230XLT op de Sitecom adapterkabel aangesloten, ARC230 opgestart, COM2 aangevinkt in de "RS232 Communication Setup" en op Read Data (F5) geklikt en er werd begonnen met het lezen van de gegevens uit de scanner.

Tot zover mijn "verslag".  :P

Mocht iemand deze kabel ook willen kopen, let dan goed op de prijs. Bij Media Markt zag ik dit kabeltje voor 49,99 euro. Ik heb 'm gekocht bij http://www.empc.nl voor 15,66 euro + 7,75 euro verzendkosten. Een besparing van zo'n 60 procent.