Zojuist stond de pakketjesman met een doosje voor de deur. In het doosje de Sitecom CN-104 USB naar RS232 adapterkabel.
Ik heb de boekjes en CDROM in het zakje laten zitten en de nieuwste drivers van de website van Sitecom gedownload, daarna deze bestanden uitgepakt in een (tijdelijk) mapje.
Toen het kabeltje in mijn USB-hubje geprikt en toen zag Windows het Sitecom kabeltje en ging automatisch naar drivers zoeken. Hij vroeg naar een .sys bestandje, waarna ik de nieuwe hardware setup naar het zojuist aangemaakte mapje heb gedirigeerd. Nog een paar keer op OK klikken en het Sitecom kabeltje was klaar voor gebruik.
Daarna naar het configuratiescherm gegaan (in klassieke weergave) en op Systeem geklikt. Toen naar het tabje hardware en daarna op apparaatbeheer geklikt. Even gezocht naar "Poorten (COM & LPT)" en daar stond de Sitecom kabel tussen.
Het nummer van de compoort stond standaard ingesteld op COM10, dit veranderd door rechts te klikken op het Sitecom kabeltje in de apparaatbeheer en daarna op Eigenschappen geklikt. Daarna naar het tabje Poortinstellingen en op Geavanceerd geklikt.
Daar heb ik het nummer van de compoort verlaagd naar COM2. Daarna restte er nog twee keer op OK klikken en alles was klaar en gereed voor gebruikt.
Kabeltje van de 230XLT op de Sitecom adapterkabel aangesloten, ARC230 opgestart, COM2 aangevinkt in de "RS232 Communication Setup" en op Read Data (F5) geklikt en er werd begonnen met het lezen van de gegevens uit de scanner.
Tot zover mijn "verslag".

Mocht iemand deze kabel ook willen kopen, let dan goed op de prijs. Bij Media Markt zag ik dit kabeltje voor 49,99 euro. Ik heb 'm gekocht bij
http://www.empc.nl voor 15,66 euro + 7,75 euro verzendkosten. Een besparing van zo'n 60 procent.