Auteur Topic: UBC 3500 XLT  (gelezen 66717 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline GB

• Beginnend Lid
  • **
    • BuTel software
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #75 Gepost op: 5 december 2006, 12:49:06 »
Citaat van: "MTH"
Ben ook trouwens nog nooit een officiele webstite tegengekomen voor Europese UBC modellen !!!

Zie scanner manual: http://www.racescanner.eu

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #76 Gepost op: 9 december 2006, 21:39:52 »
Vandaag mijn exemplaar opgehaald bij elopta. De eerste bevindingen na een paar uur zijn toch wel behoorlijk positief. Als eerste de Close Call getest in de winkel; de 3500 zonder antenne pakte zonder probleem een PMR portootje op een paar meter afstand. Een ook aanwezige Opto-frequentiecounter lukte dat niet. Thuis aangekomen was er toch wel enige teleurstelling wat Close Call betreft, maar wat wil je ook, een DAB zender op zo'n 600 meter afstand en een C2000 mast daar een 300 meter vandaan geven zo'n RF gordijn dat zwakkere signalen daar bijna niet doorheen komen. Aangesloten op een buitenantenne lukte het de CloseCall soms een paar politieportofreqenties te detecteren waaronder de Algemene en IJtunnel.
De gevoeligheid op UHF is toch duidelijk wat minder dan de 780 en de IcomR20. Het hier zwakke ArenA datasignaal op 428.125 was op de 3500 nauwelijks te ontvangen (met uitgeschakelde squelch) terwijl op zowel de 780 als de Icom het heel redelijk doorkwam.
De gevoeligheid op de VHF luchtvaartband daarentegen lijkt weer een stukje beter . 126.200 bijvoorbeeld kwam met een een heel stuk minder ruis door op de 3500 dan beide andere scanners.
Wat ook 100% meeviel is het audio. Bij laag volume lijkt het inderdaad wat blikkerig te klinken, maar het volume wat op stand 15(max) uit het kleine speakertje komt is zeer indrukwekkend (nog net geen Motorola)
Uiteraard wordt er de komende weken verder getest en zal ik proberen er weer een aardig verslagje van te maken begin 2007.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #77 Gepost op: 9 december 2006, 21:50:52 »
Gefeliciteerd Mark! UHF heb ik nog niet getest....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #78 Gepost op: 10 december 2006, 09:54:13 »
Heey allemaal,wat ik nou heb meegemaakt met de ubc-3500 xlt , is echt een raadsel voor zo'n beetje iedereen denk ik,het zit zo  de ontvangst is heel slecht,zodra ik het stekkertje van mijn adaptor in mijn scanner doe is het signaal 10 x beter dan normaal,zelfs als hij niet in het stopcontact zit,(dus als hij niet zit te laden,er komt dus geen spanning af) ik vind dit een hele vreemde zaak,maar geloof me het is echt waar,weet iemand of dit theoretisch zou kunnen,door bijvoorbeeld een verkeerd kontakje???
Ik hoor het graag,Groetjes Ben. :P

Gert Jan

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: 10 december 2006, 15:32:20 »
Citaat van: "Ben-scan"
Heey allemaal,wat ik nou heb meegemaakt met de ubc-3500 xlt , is echt een raadsel voor zo'n beetje iedereen denk ik,het zit zo  de ontvangst is heel slecht,zodra ik het stekkertje van mijn adaptor in mijn scanner doe is het signaal 10 x beter dan normaal,zelfs als hij niet in het stopcontact zit,(dus als hij niet zit te laden,er komt dus geen spanning af) ik vind dit een hele vreemde zaak,maar geloof me het is echt waar,weet iemand of dit theoretisch zou kunnen,door bijvoorbeeld een verkeerd kontakje???
Ik hoor het graag,Groetjes Ben. :P

Terug naar de leverancier ermee zou ik zeggen.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #80 Gepost op: 14 december 2006, 16:16:46 »
Ja,dat lijkt mij ook de meest logische oplossing,maar ja ik moet wel zeker weten dat er echt wat aan mankeert,want op sommige frequenties,ontvangt hij wel redelijk,heel raar,vaak heeft hij heel raar gedrag,maar aangezien je op de scanner maar een paar maanden garantie heb,moet ik even gaan beslissen wat ik ermee ga doen.
Groetjes,Ben :P

Gert Jan

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: 14 december 2006, 16:26:34 »
Ja,dat lijkt mij ook de meest logische oplossing,maar ja ik moet wel zeker weten dat er echt wat aan mankeert,want op sommige frequenties,ontvangt hij wel redelijk,heel raar,vaak heeft hij heel raar gedrag,maar aangezien je op de scanner maar een paar maanden garantie heb,moet ik even gaan beslissen wat ik ermee ga doen.

Kan je nou nog stééds niet quoten?
Hoevaak moet ik je nog zeggen waar het quote knopje zit?

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #82 Gepost op: 14 december 2006, 16:42:56 »
Sorry hoor, maar als Ben gewoon reageert op het laatste item in de thead dan doet hij toch niets verkeerd?

On topic, terug naar je leverancier Ben!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 14 december 2006, 17:36:20 »
aangezien je op de scanner maar een paar maanden garantie heb,moet ik even gaan beslissen wat ik ermee ga doen.

Volgens mij kan dat niet. Een jaar garantie is heel gewoon, soms is dat langer als we het hebben over nieuwe toestellen. Gebruikte toestellen hebben vaak 3 maanden garantie. Toch even uitzoeken Ben.
Mvg,
Leen

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #84 Gepost op: 14 december 2006, 18:33:07 »
Er zaten 6 maandjes garantie op (Inmiddels 5)
en ja ik weet allang hoe het zit met de ''Quote'' knop,maar als ik tijd heb doe ik het gewoon zo.
Leverancier is  trouwens scanman,en die heeft volgens mij altijd maar standaard 6 maanden garantie.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 15 december 2006, 06:34:25 »
Er zaten 6 maandjes garantie op (Inmiddels 5)
en ja ik weet allang hoe het zit met de ''Quote'' knop,maar als ik tijd heb doe ik het gewoon zo.
Leverancier is  trouwens scanman,en die heeft volgens mij altijd maar standaard 6 maanden garantie.

Het is niet de verkoper die garantie geeft, maar de fabriek. Dus als de fabriek dat 1 jaar geeft, kan een leverancier dat niet zelf inkorten. Maar misschien dwalen we teveel van het topic af. Wel nuttig om dit te bespreken (vind ik).
Mvg,
Leen

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #86 Gepost op: 15 december 2006, 09:55:59 »
ja,vind ik ook,in ieder geval bedankt groetjes,Ben :P

Offline Bartje

• Gevorderd Lid
« Reactie #87 Gepost op: 15 december 2006, 14:00:36 »
Wellicht hoort dit meer thuis onder algemeen maar toch:

Garantie?

Er zijn twee soorten garanties. De eerste is de (fabrieksgarantie) vaak vermeld in algemene voorwaarden: 3,6, 12 maanden. Als het apparaat binnen die termijn kapot gaat dan bestaat aanspraak op kostenloos herstel van het defect of vervanging van het apparaat. Let wel: de verkoper kan zich niet achter de fabriek verschuilen, wat nog al vaak gebeurd. De koopovereenkomst wordt gesloten met de verkoper, niet met de fabrike. De verkoper dient dan ook te zorgen voor een deugdelijk apparaat.

Ten tweede is er de wettelijke garantie. Ook na afloop van de fabrieksgarantieblijft gedurende zekere (niet nader omschreven tijd) een garantie bestaan. Gaat het apparaat kapot dan kan toch nog garantie bestaan. Dit is afhankelijk van de leeftijd van het apparaat, de aard van het defect en de wijze waarop het defect is ontstaan. De vraag is: kan verwaxht worden dat bij een normaal gebruik en gelet op de leeftijd van het apparaat het defect optreed.
Daarnaast zijn er bij de wettelijke garantie naast kostenloos herstel of vervanging van het apparaat, onoch andere mogelijkheden. Namelijk korting op reparatiekosten fo vervanging van het apparaat door hetzelfde of vergelijkbaar model tegen bijbetaling. Ooik hier geldt weer: de verkoper kan zich niet achter de fabriek verschuilen.

Tenslotte:
-voor het uitvoeren van reparaties kan aan de verkoper een termijn worden gesteld, met daaraan verbonden voorwaarden mocht die termijn niet gehaald worden.
-ook op uitgevoerde reparaties zit een garantie.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #88 Gepost op: 15 december 2006, 21:00:16 »
Bedankt voor je uitgebreide toelichting.
Groetjes,Ben. :P

*ALLEMAAL PRETTIGE FEESTDAGEN EN EEN GELLUKUG,MAAR BOVENAL EEN GEZOND 2007*

Scanfreak

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: 18 december 2006, 22:29:44 »
Heeft er ondertussen al iemand ervaring met programeren?