Auteur Topic: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl  (gelezen 160171 keer)

0 leden (en 5 gasten) bekijken dit topic.

Offline rik

• Gevorderd Lid
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #195 Gepost op: 20 november 2006, 16:35:36 »
Leen, hoe kan je zien welke type Galaxy het is?
Uit jullie postings maak ik op dat er twee type Galaxy's zijn.
Een oud + nieuw model?
Groeten Rik.

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #196 Gepost op: 20 november 2006, 17:09:43 »
Citaat
Een oud + nieuw model?
Groeten Rik.

Ik ben geen Leen, maar weet het antwoord wel, aangezien ik zelf ook een Galaxy heb. De eerste "testversie" (die op de advertentie dus waarschijnlijk ook) had nog geen LEDje. Naar aanleiding van die eerste testversies zijn er nog een aantal kleine dingen verbeterd. Zoals dus het LEDje erbij, auto nachtstand kan nu ook op halve uren ingesteld worden, trilmotor aan/uit kunnen zetten in de software, wanneer hij in de lader staat, het alertmenu is eenvoudiger gemaakt, in de pager wordt gedetecteerd dat het toestel in de lader staat en geeft het laadproces aan.

Je kan het dus zien aan het LEDje of het de nieuwste versie is, en merken aan de verbeterde opties.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline rik

• Gevorderd Lid
« Reactie #197 Gepost op: 20 november 2006, 17:20:19 »
Ok ,Bedankt.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #198 Gepost op: 20 november 2006, 17:31:48 »
Citaat van: "Marco"
Citaat
Een oud + nieuw model?
Groeten Rik.

Ik ben geen Leen, maar weet het antwoord wel, aangezien ik zelf ook een Galaxy heb. De eerste "testversie" (die op de advertentie dus waarschijnlijk ook) had nog geen LEDje. Naar aanleiding van die eerste testversies zijn er nog een aantal kleine dingen verbeterd. Zoals dus het LEDje erbij, auto nachtstand kan nu ook op halve uren ingesteld worden, trilmotor aan/uit kunnen zetten in de software, wanneer hij in de lader staat, het alertmenu is eenvoudiger gemaakt, in de pager wordt gedetecteerd dat het toestel in de lader staat en geeft het laadproces aan.

Je kan het dus zien aan het LEDje of het de nieuwste versie is, en merken aan de verbeterde opties.

Tja ik moet je 90% gelijk geven, je kan het misschien beter omschrijven als zonder led is beta versie, en met led is uiteindelijke versie. Neemt niet weg dat ook, net als bij de jupiter, je van de galaxy misschien wel meer versie krijgt naarmate de ontwikkelingen doorgaan.

Dus met een ledje en V7.8 op de achterzijd heb je op dit moment de nieuwste ;-)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #199 Gepost op: 20 november 2006, 17:43:11 »
Op de achterkant van de pager zie je ook een stickertje. V7.1 is de testversie (zonder led) en V7.8 is momenteel de laatste versie (met led).
Mvg,
Leen

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #200 Gepost op: 20 november 2006, 17:48:12 »
Marco beschreef ook dat de nachtstand op de halve uren ingesteld kon worden bij de versie 7.8.
Ik denk dat het zelfs in minuten is. Heb dat nog niet geprobeerd. Eerst was dat op het volle uur. In ieder geval een verbetering.
Mvg,
Leen

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #201 Gepost op: 20 november 2006, 18:17:32 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Marco beschreef ook dat de nachtstand op de halve uren ingesteld kon worden bij de versie 7.8.
Ik denk dat het zelfs in minuten is. Heb dat nog niet geprobeerd. Eerst was dat op het volle uur. In ieder geval een verbetering.
Mvg,
Leen

Ik heb het uitgeprobeerd, instellen op de minuut is mogelijk.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #202 Gepost op: 20 november 2006, 21:42:34 »
Citaat van: "jordnijman"
Een collega (van de brandweer hier) heeft ook zo'n Galaxy, maar als je de melding afdrukt met de II-toets (de middelste) heb je het geluid wel afgedrukt, en ga je van de melding terug naar de 'normaalstand' maar blijft het bericht wel ongelezen, dus blijft de LED ook knipperen.

Klopt dat wel? want als ik dat bij de mijne doe, is het geluid en het lampje uit.
Of de melding als ongelezen blijft, daar heb ik niet opgelet.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #203 Gepost op: 20 november 2006, 22:25:19 »
Het afdrukken is ontworpen om te doen via de READ knop de grote.

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #204 Gepost op: 20 november 2006, 22:29:03 »
Citaat van: "Wopper"
Het afdrukken is ontworpen om te doen via de READ knop de grote.

Klopt, en zo doe ik het normaal ook, maar de wijze van Jord heb ik ook geprobeerd, en het resultaat was niet hetzelfde, ik vraag me dan ook af hoe dat kan.
We hebben over een en dezelfde pager,de uitkomst zou dan ook gelijkluidend moeten zijn.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: 21 november 2006, 14:37:09 »
De pagers zijn onderling met grote zekerheid ook anders geprogrammeerd en dan kan je toch kleine verschillen hebben. Soms kan er met de overdracht van een file ook een bitje omvallen. Dat had ik van de week. Lag niet aan de pager, want met een andere file werkte hij wel goed. File gewoon vanuit de standaardfile opnieuw opgebouwd en alles werkt nu wel goed. Is soms wat werk, maar daarom is een schone standaardfile belangrijk. Maak er een backup van voor het geval je hem per ongeluk verknald en bewaar je eigen aangemaakte file. Ook dat kan je een hoop werk in de toekomst besparen.
Mvg,
Leen

Offline willempie

• Gevorderd Lid
« Reactie #206 Gepost op: 21 november 2006, 14:40:23 »
Klopt wat Leen zegt.  Na het opnieuw programmeren (moesten wat andere dingen worden ingesteld) was dit 'probleem' verholpen.

Hans Peter

• Gast
Aanschaffen Galaxy voor sommige regio's niet mogelijk
« Reactie #207 Gepost op: 21 november 2006, 21:42:02 »
Hallo,

Ik volg de verhalen over de Galaxy al enige tijd en ook weet ik dat momenteel alleen hulpverleners c.q. dus de brandweer en ambulance diensten de Galaxy kunnen kopen. Eventueel blijkt ook dat fotograven die zijn ingeschreven bij brandweer korpsen deze pager te kunnen kopen.

Nu is mij verteld door mensen uit de brandweer uit de regio's Kennemerland/Noord-Holland Noord(o.a. Castricum) en Gooi en Vechtstreek dat men deze pager van hogere hand niet mag aanschaffen ivm loopende leveringen van de  infostream's.

Dus ik vind de houding van de leveransier in Taiwan een beetje vreemd.

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
Re: Aanschaffen Galaxy voor sommige regio's niet mogelijk
« Reactie #208 Gepost op: 21 november 2006, 22:47:37 »
Citaat van: "Hans Peter"
Hallo,

Ik volg de verhalen over de Galaxy al enige tijd en ook weet ik dat momenteel alleen hulpverleners c.q. dus de brandweer en ambulance diensten de Galaxy kunnen kopen. Eventueel blijkt ook dat fotograven die zijn ingeschreven bij brandweer korpsen deze pager te kunnen kopen.

Nu is mij verteld door mensen uit de brandweer uit de regio's Kennemerland/Noord-Holland Noord(o.a. Castricum) en Gooi en Vechtstreek dat men deze pager van hogere hand niet mag aanschaffen ivm loopende leveringen van de  infostream's.

Dus ik vind de houding van de leveransier in Taiwan een beetje vreemd.

Ik denk dat e.e.a. te maken heeft met het LARA project waarmee men een verbintenis heeft aangegaan voor 3 jaar. Na deze 3 jaar en het niet meer bestaan van het LARA staat men vrij om aan te schaffen wat men wil.

M.a.w. het ligt niet aan Taiwan, want die willen wel verkopen, maar gezien de afschrijftermijn van 3 jaar waar de meeste korpsen mee stoeien en veel te veel geld aan hebben uitgegeven, zijn ze nog even gebonden.

Korpsen met een wat ruimer budget kunnen dus best wel eens anders besluiten.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #209 Gepost op: 22 november 2006, 06:32:15 »
Ik weet dat de pagers zeer recent uit de LARA zijn gehaald. Een contract heeft twee kanten: de leverancier heeft een gegarandeerde afname van een hoeveelheid pagers tegen een afgesproken prijs en de hulpverleners zouden een pager krijgen die voldoet aan de vastgestelde eisen.  De X3 mist nog steeds berichten, is niet zo waterdicht is als wordt opgegeven en het geluid van het alarm is veel te zacht. Moet je dan nog spreken van goede kwaliteit na de derde officiele versie van dezelfde pager? In veel andere gevallen zou dat een reden zijn voor contractontbinding.
Mvg,
Leen