Auteur Topic: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl  (gelezen 159297 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

peen van dienst

• Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #75 Gepost op: 19 augustus 2006, 16:07:35 »
Citaat van: "sat-star"
bij deze nog 1.. :P

Hmm; wil niet vervelend doen, maar:

ik weet dat er tot op heden alleen voor de hulpdiensten deze pager beschikbaar is

onmiddelijk gevolgd door een aantal mensen die roepen 'ik wil hem (desondanks) ook !'

Beetje zinloze discussie lijkt me. Volgens mij was dit een discussie over het apparaat en zijn voors- en tegens; geen bestellijst waar je moet inschrijven. Toch ?

Pas als de leveranciers zeggen 'nu komt de levering zodanig goed op gang dat we onze grote afnemers (=korpsen) goed hebben kunnen helpen, en we hebben er nog over voor de privé markt, dus kom maar op met je bestellingen' lijken dit soort berichten me nuttig worden. En richt ze dan direct als PM of email aan de bewuste leverancier, lijkt me.

Peen

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #76 Gepost op: 19 augustus 2006, 16:32:53 »
Citaat van: "peen van dienst"
Beetje zinloze discussie lijkt me. Volgens mij was dit een discussie over het apparaat en zijn voors- en tegens; geen bestellijst waar je moet inschrijven.

Helemaal mee eens! Als er staat dat hij vooralsnog alleen aan hulpdiensten wordt geleverd dan wordt hij vooralsnog alleen aan hulpdiensten geleverd. Nergens is sprake van een wachtlijst, mocht hij ooit beschikbaar komen voor de hobbyist dan kun je hem bestellen en niet eerder.

Voordat er mensen in paniek raken omdat ik in het verleden weleens wat 'deed' voor de P2000-shop en misschien denken dat ik nu makkelijk kan praten, maar ook ik heb nog geen Galaxy en zelfs niet eens tijdelijk ter test in mijn bezit gehad. Ook ik zal moeten wachten en stel me nuchter op, wat in het vat zit verzuurt niet! Als hij geld wil verdienen, dan komt hij echt wel voor de hobbyist ter beschikking, maar op dit moment zijn veel regio's geinteresseerd in dat apparaat. Enerzijds valt er aan de hulpdiensten natuurlijk veel meer te leveren en om te KUNNEN leveren moet je de hobbyisten even opzij zetten. Jammer, maar niet meer dan logisch. Anderzijds is de Galaxy er juist met name voor de hulpdiensten gekomen, dus is het handig dat je hun eerst kunt voorzien.

Het wachten zal beloond worden. Het samenstellen van zogenaamde wachtlijsten of het opstellen van petities om die pager ook voor particulieren beschikbaar te stellen is werkelijk zinloos...

Groeten, Peter.

Offline sat-star

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #77 Gepost op: 19 augustus 2006, 18:46:55 »
pppfffffffff.. :x:x

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #78 Gepost op: 19 augustus 2006, 18:49:39 »
Citaat van: "sat-star"
pppfffffffff.. :x:x

Doe eens niet zo raar....  :? Lijkt me toch vrij duidelijk en logisch wat Hunter en Peen schrijven.

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #79 Gepost op: 19 augustus 2006, 19:01:27 »
Precies, begin dit jaar had Anton mij al eens gezegt dat ze bezig waren met het ontwikkelen van deze pager en dat ie in principe alleen voor de hulpdiensten bedoeld zou zijn in eerste instantie.

Ik vind het ook een goede zaak dat deze pager eerst geleverd gaat worden aan de hulpdiensten, wordt namelijk eens tijd dat Nederlandse hulpverlening eindelijk eens goede pagers krijgt!

Want zoiets kan ook weer alleen in Nederland dat hobbyisten beter pagers hebben dan de hulpdiensten zelf.  :?

Van mij mag heel hulpverlenend Nederland overschakelen op de galaxy, en als dat betekend dat wij hobbyisten 2 jaar moeten wachten om ook deze pager te kunnen hebben dan is me dat wel waard.
Weet ik tenminste zeker dat de brandweer komt als mn huis in brand staat  ;)

En we hebben als hobbyisten nu zeer goede pagers, dus dat wachten moet geen probleem zijn!

Offline amstaf3

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #80 Gepost op: 19 augustus 2006, 22:23:36 »
Want zoiets kan ook weer alleen in Nederland dat hobbyisten beter pagers hebben dan de hulpdiensten zelf.  

dat kan je de hobbyisten niet kwalijk nemen.
moet je bij diegene zijn die domme afspraken met leveranciers maakt van onze centen.
moet je opletten als diegene persoonlijk financieel aansprakelijk word gesteld dan worden de afspraken ineens wel beter.

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #81 Gepost op: 19 augustus 2006, 22:47:49 »
Citaat van: "amstaf3"
Want zoiets kan ook weer alleen in Nederland dat hobbyisten beter pagers hebben dan de hulpdiensten zelf.  

moet je bij diegene zijn die domme afspraken met leveranciers maakt van onze centen.
moet je opletten als diegene persoonlijk financieel aansprakelijk word gesteld dan worden de afspraken ineens wel beter.

Zeg ik dan dat ik dit de hobbyisten kwalijk neem??

arjan

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 19 augustus 2006, 23:48:38 »
Maar wat de Galaxy is geworden is ook d.m.v. de hobbyisten.  Maar wel een pluim als de pager echt goed is.

Offline Mr.T

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #83 Gepost op: 20 augustus 2006, 09:40:20 »
Citaat

En dan mag jij gokken wie daar de grootste hand in heeft gehad...

Grt, T

peen van dienst

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 22 augustus 2006, 16:25:43 »

Is het niet zo dat die afspraken tussen het rijk en de leveranciers jaren geleden gemaakt zijn; toen er nog helemaal geen sprake was van Jupiters en Galaxies ?

Tuurlijk is het nu makkelijk om te roepen dat de Galaxy en Jupiter beter zijn (en dat zijn ze ook); maar ten tijde van het afsluiten van dat Infostream contract (zeg: een jaar of 5 geleden) lagen die 2 apparaten bij wijze van spreken nog niet eens op de tekentafel....

Peen

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #85 Gepost op: 22 augustus 2006, 16:56:02 »
Citaat van: "peen van dienst"

Is het niet zo dat die afspraken tussen het rijk en de leveranciers jaren geleden gemaakt zijn; toen er nog helemaal geen sprake was van Jupiters en Galaxies ?

Tuurlijk is het nu makkelijk om te roepen dat de Galaxy en Jupiter beter zijn (en dat zijn ze ook); maar ten tijde van het afsluiten van dat Infostream contract (zeg: een jaar of 5 geleden) lagen die 2 apparaten bij wijze van spreken nog niet eens op de tekentafel....

Peen

Volgens mij is het infostream contract geen 5 jaar oud hoor.

De eerste pager contract zover ik het weet is afgesloten in 2001 ofzo met respond!  (netvox 688) pager.
Deze pager is ingebruik bij Amsterdam eo.
In zuid limburg hadden ze inmiddels al gekozen (2003) voor een andere pager dit werd de duretech daf110 flexer dit zou toen de landelijke pager worden, maar deze voldeed ook niet.
Toen is pas besloten voor de infostream, en toen bestonden de af-924 en af-a25 pagers wel al hoor alleen niet met de laatste nieuwe sofware van tegenwoordig.
De galaxy af-a27 bestond nog niet inderdaad.

Offline Mr.T

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #86 Gepost op: 22 augustus 2006, 21:59:33 »
Voor de landelijke aanbesteding van de pagers is 1 leverancier aangewezen. Hiervoor is een contract afgesloten
met alle regio's muv de startregio's A'dam en LZ. Deze hebben een vrije keus in de aanschaf van hun pagers.
De overige regio's dienen zich te houden aan het contract.
De leverancier had destijds maar 1pager in de aanbieding nl. de DAF. Dit was letterlijk een onding. Zoals een goed leverancier betaamt dienen ze te zorgen voor een oplossing. Deze leverancier is in zee gegaan met een Australische producent van pagers, Infostream, en hebben getracht een pager op de markt te brengen die aan de eisen zoals die gesteld zijn te voldoen. 1 van de voorwaarden is IP54. Dat zou deze pager zijn en is daar op goedgekeurd. Voor de rest kent men het verhaal rond de infostream wel een beetje. Niet je van het en Kwalitatief Uiterst Teleurstellend in sommmige opzichten.
Gaandeweg zijn er meer pagers op de "consumenten"markt gekomen. Door waarschijnlijk de aardige afname in ons landje wordt er toch nog geinvesteerd in pagers die voldoen aan het Flex-protocol die door Motorola niet meer wordt ondersteund. Dit alles heeft tot gevolg dat er aardig wat pagers op de markt zijn, waar de regio's alleen maar naar mogen kijken maar niet kopen totdat het contract beeindigd is (eind dit jaar).

Groet, T

Arie

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: 26 augustus 2006, 07:05:31 »
Zijn er al resultaten bekent over de testen door de diverse korpsen ??

Ik ben wel benieuwd wat die er van vinden ??

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #88 Gepost op: 26 augustus 2006, 07:44:29 »
Citaat van: "Arie"
Zijn er al resultaten bekent over de testen door de diverse korpsen ??

Ik ben wel benieuwd wat die er van vinden ??

In heel heel heel veel van de gevallen waar een test exemplaar naar toe is gestuurd kwam ook de vraag om een offerte te maken, dus zegtal vrij veel ;-) Het grote probleem is voor veel korpsen wat doen we met de X3 en dan met name de kosten, maar sommige korpsen hebben hun buik er zo vol van dat kosten ook geen probleem meer is.

arjan

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: 26 augustus 2006, 10:27:51 »
Er zijn ook korpsen die al overgestapt zijn naar de jupiter of de pro-one.  Deze komen in een moeilijk pakket als ze ze zelf moeten bekostigen. Twee pagers betalen voor je zelf is toch wel iets teveel van het goede.