Auteur Topic: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl  (gelezen 165224 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #45 Gepost op: 16 augustus 2006, 23:41:21 »
Zou het niet zo zijn dat brandweer Nederland niet wil dat deze pager aan particulieren wordt verkocht als zei deze pager als standaard zouden gaan gebruiken?

(net zoals de infostream deze is ook niet leverbaar voor particulieren)

Niet dat dit zo'n enorme ramp is want met de  jupiter pro heb je als hobbyist ook een zéér goede pager!

Offline ikkuh

• Gevorderd Lid
« Reactie #46 Gepost op: 16 augustus 2006, 23:49:09 »
Wat voor een display heeft deze galaxy eigenlijk, zo'n krasgevoelige als de juipter/pilot of met een beschermlaag zoals de mercurius?

Offline cappie

• Gevorderd Lid
« Reactie #47 Gepost op: 17 augustus 2006, 00:05:50 »
Da,s een goeie. aangaande het kras probleem, maar dan is mijn vraag zit er bij de prog-unit deze keer dan een USB aansluiting op? of weer een zgn oude printer verbinding, want dan is ie ook veel makkelijker aansluitbaar op bv. een laptop. (mijn laptopje heeft namelijk geen printer uitgang vandaar) of zijn de capcodes met de hand programeerbaar gelijk bij bv. een MERCURIUS welke ik gebruik. Mvg, Henk

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 17 augustus 2006, 06:27:09 »
De programmer is nog steeds uitgevoerd als aansluitbaar op de printerpoort. Een USB versie is er nog niet, maar de vraag ligt reeds bij Apollo op tafel. De programmer is een volledig fabrieksmodel compleet met kabel en heeft een zeer pittige prijs. Bij beroepsmatige toepassing kan je als leverancier niet aankomen met een handmatig in elkaar gezet programmertje. De codes zijn als het moet handprogrammeerbaar. Wanneer je de beschikking hebt over een pager die je kan voorzien van labels en allerlei andere instellingen dan is het handprogrammeren hier een aanfluiting.
De pager is daar ook niet voor gemaakt. Normaal is het dat een pager na programmering in gebruik genomen wordt voor een lange tijd. Hoogstens kan er nog een wijziging plaatsvinden en moet de pager even opnieuw open. Dan heb je het bij beroepsmatige toepassing wel gehad. Er is alle moeite gedaan om de vocht en waterdichtheid te garanderen. Door die battertijklep open/dicht, open/dicht enz te doen gaat de rubber afdichtring naar z`n moer en kan de afdichting in het geding komen. Als deze pager ingezet wordt in korpsen zal de beheerder waarschijnlijk de handmatige programmering uitschakelen en de gegevens beveiligen met een pincode. In dat geval kan je er zelf niks meer aan veranderen en is er ook geen enkele reden om die batterijklep open te maken.
Mvg,
Leen

Klaas Goossensen

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 17 augustus 2006, 06:35:52 »
Kijk dat is vaktaal.. daar heb je wat aan en nu maar hopen dat de pager geaccepteerd wordt .. door BZ,
en je de juiste personenen ''gefeteerd'' hebt op de juiste plaats.
Of K&H neemt P2000Shop over voor een flink bedrag.
If you cannot beat them, them eat them.
Or better no pain in the ass then and loose some money..

Klaas [ vanuit een WARM vakantie land 30 graden + ]

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 17 augustus 2006, 06:52:24 »
Klaas je mag een eigen mening hebben, maar voor wat je nu schrijft kan ik geen waardering voor opbrengen.
Mvg,
Leen

Offline brandweergek

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.112Groningen.nl
« Reactie #51 Gepost op: 17 augustus 2006, 15:07:09 »
Ik kan van Klaas zijn  reactie ook niks maken. Proef ik hier jaloezie?
Eerlijk is eerlijk, ik heb een pro-one prof, deze kwam mij budgettair het beste uit en voldoet goed inmiddels. Ook vond ik het een paar maand geleden jammer dat Klaas vanuit vrijwel alle hoeken bestookt werd. Het leek er op dat aleen de Jupiter/apollo pagers geaccepteerd werden op dit forum. Inmiddels is mij wel duidleijk dat de appollo pager de voorkeur geniet van het overgrote deel van de gebruikers, maar ook de pro-one wordt geaccepteerd. Ik ben het niet altijd eens met Klaas zijn uitspraken, zijn vaak nogal scherp van toon en dat kan aversie opwekken.
Iedereen heeft uiteraard recht op zijn eigen mening, maar breng die dan niet zo dat ie "beschuldigend" wordt, dit proef ik uit : "en je de juiste personenen ''gefeteerd'' hebt op de juiste plaats."

Als ik er naast zit Klaas, dan zie ik je uitleg graag tegemoet. Begrijp me niet verkeerd, dit is geen aanval maar voor mijzelf (en wellicht ook voor anderen) gewoon onduidelijk.

Groeten :D
Wie ik?

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #52 Gepost op: 17 augustus 2006, 15:19:31 »
Kunnen we het in dit topic gewoon over de niewe galaxy pager hebben? Wel zo makkelijk en overzichtelijk.  :)

Offline cappie

• Gevorderd Lid
« Reactie #53 Gepost op: 17 augustus 2006, 15:43:30 »
Goedenmiddag een ieder. Laten we het AUB in dit topic over de Nieuwe Pager hebben. Daar heeft ondergetekende het juist voor geopend, Tuurlijk er zijn liefhebbers van de JUPITER pagers, maar ook van de PRO-one laten we elkaars keuse respecteren hierin. Met Vriendelijke Groet, Henk Limburg

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #54 Gepost op: 17 augustus 2006, 15:59:35 »
Om nog even terug te komen op de pager, zo'n ledje lijkt mij wel een handige optie... mocht je een keer een melding missen dan zie je aan het ledje dat je iets gemist hebt. Zoiets heeft de infostream toch ook?

Offline chatjozef

• Gevorderd Lid
« Reactie #55 Gepost op: 17 augustus 2006, 16:19:50 »
als het zelfde letje ook werkt met de auto nachtstand.

dus dat je dan een lichtje ziet knipperen in het donker weetje dat je wat gemist hebt :)

ipv meteen je pager te moeten pakken.

en persoonlijke kwesties, lekker via pb ofzo, niet hier.
Groet,
Stephan

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #56 Gepost op: 17 augustus 2006, 16:25:50 »
Citaat van: "IkWilbert"
Om nog even terug te komen op de pager, zo'n ledje lijkt mij wel een handige optie... mocht je een keer een melding missen dan zie je aan het ledje dat je iets gemist hebt. Zoiets heeft de infostream toch ook?

Wat ik van het bericht van "vuurvreter63" begrijp is dat het leDje alleen knippert tijdens alarm en daarna weer uitgaat, niet echt functioneel vind ik.

PS @cappie: Henk, zie je Hielco Giessen nog weleens? Volgens mij is hij een beetje minder met brandweer bezig, of heb ik het mis?

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #57 Gepost op: 17 augustus 2006, 16:36:22 »
Citaat van: "D a a f"

Wat ik van het bericht van "vuurvreter63" begrijp is dat het leDje alleen knippert tijdens alarm en daarna weer uitgaat, niet echt functioneel vind ik.

PS @cappie: Henk, zie je Hielco Giessen nog weleens? Volgens mij is hij een beetje minder met brandweer bezig, of heb ik het mis?

Ja, en Wopper zegt weer heel wat anders als ik zijn post lees...

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #58 Gepost op: 17 augustus 2006, 16:37:44 »
Ja, en Wopper zegt weer heel wat anders als ik zijn post lees...

En ik hoop dat Rob gelijk heeft.

DonaldDuck

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 17 augustus 2006, 17:23:51 »
Kan iemand nu ook vertellen hoe het met het display zit van de pager? Is deze beter bestand tegen krassen? Eigenlijk zou er ook een soort bescherming over moeten net zoals bij de Pro One.
Groeten