Auteur Topic: TrunkView: MPT1327 zien en horen.  (gelezen 63968 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #120 Gepost op: 29 november 2005, 10:51:18 »
Citaat van: "Fr33k0ut"
Als je dan de bitstroom weer uit elkaar haalt dan krijg je:

10010101(zou 15h of 21d zijn voor "prefix requesting radio unit")
0001000001001(zou 209h of 521d zijn voor de "called party")

1
000
10
110

1111111111101(zou 1FFDh of 8189d zijn voor "ident of requesting radio unit")

11011 (status 1Bh of 27d)

0001010011010000Ik krijg die clear-down berichten ook alleen als m'n filter op 1 staat, bij 2 of hoger komen ze niet voorbij. Misschien kijk ik er overheen of zijn de specs veranderd (ik gebruik http://www.ofcom.org.uk/static/archive/ ... pt1327.pdf) maar dit viel me even op en misschien heeft de programmeur er wat aan.

Mzzl.

Dit zou wel kunnen kloppen want ik meen me te herinneren van de 30 dagen dat ik TrunkSniffer draaide (dat dure pakket, trial) dat ik idd andere meldingen kreeg. Ik zal dit weer eens installeeren en mee laten draaien want wel leuk om fouten te vinden.

Hoe kwam je zo op het idee ?

Trouwens die data stroom uit de logfile dat is toch exact wat de ontvanger wat het netwerk weergeeft. Dan zou de software alleen de verkeerde info weergeven :) Kijk eens in mij bovenstaande posting in de MPT1327.C daar zie je ook alle meldingen staan die op het scherm komen.  Volgens mij is het gewoon te complieren met DEV C++ (gratis) want alle *.c en *.h files zitten erbij.

Offline leimpie

• Gevorderd Lid
« Reactie #121 Gepost op: 29 november 2005, 12:03:40 »
Citaat van: "Wopper"
Ik heb het idee dat Gerrit gewoon tegen de basis software van TrunkSnort aan progt omdat hierbij ook de source files zitten. Dus mocht het echt een protocol fout zijn dan zijn er wel source files beschikbaar.

Maar als Gerrit meer tijd heeft kan het ook aardig opschieten, alleen hij gaf aan dat hij het druk had...

Druk, ach..
Ik heb inmiddels al wel weer een nieuwe versie, met ongelimiteerd aantal netwerken dat ingevoerd kan worden, geen master mute maar selectief line-in en mic, plus een netter voice channel veld met daarin een spraakkanaal maar éénmaal genoemd.

Eind van de week moet dit wel beschikbaar zijn.
Ofwel ik ben er nog steeds (veel) mee bezig.

Ik gebruik wel degelijk de sources zoals bij Trunksnort en compileer die mee. Als er daarin nog protocol-technische foutjes zitten kan ik die uiteraard verbeteren.

U hoort nog...

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #122 Gepost op: 29 november 2005, 12:08:29 »
Toppie Gerrit ! Ik zie hem graag!

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #123 Gepost op: 29 november 2005, 14:14:26 »
Perfect Gerrit!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #124 Gepost op: 29 november 2005, 20:47:26 »
Citaat van: "leimpie"
Ik heb inmiddels al wel weer een nieuwe versie, met ongelimiteerd aantal netwerken dat ingevoerd kan worden, geen master mute maar selectief line-in en mic, plus een netter voice channel veld met daarin een spraakkanaal maar éénmaal genoemd.

Kijk eens aan, keep on the good work  ;)

Groeten, Peter.

Offline Fr33k0ut

• Beginnend Lid
  • **
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
« Reactie #125 Gepost op: 29 november 2005, 21:09:56 »
Dit zou wel kunnen kloppen want ik meen me te herinneren van de 30 dagen dat ik TrunkSniffer draaide (dat dure pakket, trial) dat ik idd andere meldingen kreeg. Ik zal dit weer eens installeeren en mee laten draaien want wel leuk om fouten te vinden.

Ben benieuwd of er verschil inzit.

Citaat
Hoe kwam je zo op het idee ?

Na een tijdje monitoren op zender Breda kwamen eigenlijk alleen Registration parameters, Call maintenance en Move control channel voorbij (filter level 3). Niets spannends dus. Omdat de bitstroom ervoor staat ben ik met het mpt1327 pdfje een beetje gaan kijken hoe de data in elkaar zit. Toen ik hem later op level 1 zette kwamen ineens die clear-down berichten voorbij, de rest is bekend.

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2 december 2005, 15:53:30 »
Is het met de laatste versie ook mogelijk om iets van users-id's te achterhalen? Dan kunnen ook gaan puzzelen naar users en id's. Indien dit mogelijk is natuurlijk.
Met vriendelijke groet,
Arlé

Gert Jan

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: 2 december 2005, 15:55:45 »
Citaat van: "Arlé"
Is het met de laatste versie ook mogelijk om iets van users-id's te achterhalen? Dan kunnen ook gaan puzzelen naar users en id's. Indien dit mogelijk is natuurlijk.

Dat was met de eerste versie ook al mogelijk:
- ACKI | Intermediate ack, more follows | ( 22)  Org: 1201       Tar: 1327
- SAM  | Single address messages        |    Group: (22) Tar: (1327)
- GTC | Go To Channel Voice            | ( 22)  Org: 1201       Tar: 1327

In bovenstaand voorbeeld is 1201 het ID nummer van de CP Stadstoezicht Utrecht.

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #128 Gepost op: 3 december 2005, 05:37:02 »
OK, nu snap ik het een beetje....  ;)
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #129 Gepost op: 17 december 2005, 21:55:39 »
Ik heb hier 2 ontvangers die via RS232 aangestuurd kunnen worden. Een AOR8000 en een AOR3000a. Kan ik dus met deze apparaten het spraakkanaal meelaten schakelen aan de hand van het datakanaal?

Gert Jan

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: 17 december 2005, 22:14:19 »
Dat hangt er vanaf, je moet zorgen dat in de settings van TrunkView de comport en baudrate overeenkomen met hetgene wat de scanner doet.
Mijn AOR5000 schakelt perfect mee op 9600 baud dus ik denk dat jouw 3000A dat ook wel doet.
Als de instellingen kloppen kan je het nakijken door in het hoofdscherm van TrunkView bij Sites (of Networks als je een vorige versie hebt) een ander netwerk te kiezen, de ontvanger moet dan meeschakelen.
Als hij dat doet schakelt hij ook met een gesprek mee en na afloop weer terug naar het datakanaal.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #131 Gepost op: 19 december 2005, 01:39:33 »
Nou ik heb het geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat hoor. Op welk kanaal moet ik hem zetten? 00 ? 99 ?
Als het werkt werkt het echt heel gaaf denk ik.

Maar waar luisteren we dan naar? Naar 1 gespreksgroep? Kan je ook specifiek luisteren ? Dus voor Schiphol alleen naar de gespreksgroep van de beveiliging bijvoorbeeld? Dat zou helemaal te gek zijn!

Offline leimpie

• Gevorderd Lid
« Reactie #132 Gepost op: 19 december 2005, 12:35:00 »
Citaat van: "D a a f"
Nou ik heb het geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat hoor. Op welk kanaal moet ik hem zetten? 00 ? 99 ?

TrunkView stuurt bij een AOR het RF-command (radio frequency) om de scanner op de juiste freq te zetten.
Van Gert Jan weet ik dat het op een AOR5000 goed werkt.

Zelf heb ik het nog niet met een AOR kunnen testen, maar eerst moet je dus de RS232-communicatie met de AOR werkend krijgen.
In de TV-settings de juiste comport en baudrate selecteren, radio type op AOR. Zorg dat er minstens één site in de lijst staat.
Na Close klik je in het hoofdscherm op 'Network' en kies je de (een) site.
Nu moet de AOR naar het control channel van de ingevoerde site schakelen. Als dit werkt kun je wachten totdat er een Go to Traffic Channel (GTC) voorbij komt en moet de radio meeschakelen.

Ik weet niet of de AOR mag scannen of stil moet staan om RS232-commando's te kunnen ontvangen. (Iemand anders wel??)

Succes,

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #133 Gepost op: 19 december 2005, 12:39:52 »
Citaat van: "leimpie"
Citaat van: "D a a f"

TrunkView stuurt bij een AOR het RF-command (radio frequency) om de scanner op de juiste freq te zetten.
Van Gert Jan weet ik dat het op een AOR5000 goed werkt.

Zelf heb ik het nog niet met een AOR kunnen testen, maar eerst moet je dus de RS232-communicatie met de AOR werkend krijgen.
In de TV-settings de juiste comport en baudrate selecteren, radio type op AOR. Zorg dat er minstens één site in de lijst staat.
Na Close klik je in het hoofdscherm op 'Network' en kies je de (een) site.
Nu moet de AOR naar het control channel van de ingevoerde site schakelen. Als dit werkt kun je wachten totdat er een Go to Traffic Channel (GTC) voorbij komt en moet de radio meeschakelen.

Ik weet niet of de AOR mag scannen of stil moet staan om RS232-commando's te kunnen ontvangen. (Iemand anders wel??)

Succes,

Als hij scant pakt hij toch geen controller data ? Of ga je ervanuit dat je met een tweede ontvanger het controlle kanaal beluisterd?

Het moet eigenlijk wel met een 2e want als de AOR een TV audio stekkertje in de speaker uitgang heeft laat de AOR niets meer horen. Of maakt TV de line-in vrij bij een GTC bericht ? En daarna mute hij hem weer ?

Daaf denk je aan de RMT schakelaar achterop  ?

Offline leimpie

• Gevorderd Lid
« Reactie #134 Gepost op: 19 december 2005, 12:56:16 »
Als hij scant pakt hij toch geen controller data ? Of ga je ervanuit dat je met een tweede ontvanger het controlle kanaal beluisterd?

Het moet eigenlijk wel met een 2e want als de AOR een TV audio stekkertje in de speaker uitgang heeft laat de AOR niets meer horen. Of maakt TV de line-in vrij bij een GTC bericht ? En daarna mute hij hem weer ?

Daaf denk je aan de RMT schakelaar achterop  ?

Als mijn UBC3300 scant en hij (zij?) ontvangt van TV een RS232-command dan schakelt 'ie naar het geprogrammeerde kanaal en gaat daar staan ontvangen.

TV maakt inderdaad de line-in vrij bij een GTC-bericht. Heb je zeker nog nooit op deze manier gebruikt?? ;)

Daaf, staat de RMT-schakelaar goed?    :)