Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België  (gelezen 757111 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #450 Gepost op: 10 juni 2007, 20:20:20 »
De omschrijvingen die je op de P2000 site van PD5HW ziet zijn het gevolg van een zelf gemaakt script voor die site. Dat heeft dus niks te maken met een manier van opmaak of verzenden door een centralist.
Dat script zorgt er dus voor dat wel alle codes te zien zijn die zijn uitgezonden maar de melding is maar 1 keer te zien.

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #451 Gepost op: 10 juni 2007, 20:23:46 »
@ Schranze: ik denk niet dat de ontvanger de RIC mee kan lezen.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #452 Gepost op: 10 juni 2007, 20:25:28 »
Citaat van: "Asterix900"

hoe bedoel je  :?:oops:

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #453 Gepost op: 10 juni 2007, 20:26:51 »
Citaat van: "schranze"

Hij krijgt wel zijn tekst maar alles voorafgaand (zoals de RIC) wordt door het systeem gebruikt en kan je meelezen via pdw maar krijgt de ontvanger niet te zien.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #454 Gepost op: 10 juni 2007, 20:28:54 »
Citaat van: "Johan Beck"
De omschrijvingen die je op de P2000 site van PD5HW ziet zijn het gevolg van een zelf gemaakt script voor die site. Dat heeft dus niks te maken met een manier van opmaak of verzenden door een centralist.
Dat script zorgt er dus voor dat wel alle codes te zien zijn die zijn uitgezonden maar de melding is maar 1 keer te zien.

maar hij moet toch op een bepaald manier aan de straat naam , en wat de melding is dat heeft toch niets te maken met de script of ben ik mis

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #455 Gepost op: 10 juni 2007, 20:30:15 »

Hij krijgt wel zijn tekst maar alles voorafgaand (zoals de RIC) wordt door het systeem gebruikt en kan je meelezen via pdw maar krijgt de ontvanger niet te zien.

pfff  :oops::oops:
da ga boven me petje

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #456 Gepost op: 10 juni 2007, 20:44:55 »
@ Schranze: de operator tikt in wat hij wil dat de ontvanger te lezen krijgt. Als er geen straatnaam bijstaat, wil dit gewoon zeggen dat men in de kazerne die info zal krijgen. Sowieso moet elke BW-man bij een oproep naar de kazerne gaan om daar te verzamelen. Enkel indien geen opvang voorzien is in de kazerne zal men alle info al naar de pager sturen zodat men direct kan vertrekken.
Dus die straatnaam hoeft er niet bij te staan als die later in de kazerne wordt gegeven.

Wat betreft die ?? (want dat snap je ook niet goed)

Stel dat Knokke-Heist individuele code heeft zoals

01580010158002
0158003etc

is het gemakkelijker "01580??" in te geven. Die ?? dienen dan als wild cards. Zo zullen alle meldingen beginnende met "01580.." door het systeem gemarkeerd worden als komende van Knokke-Heist. Je hebt zo dus maar één individuele code nodig.

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #457 Gepost op: 10 juni 2007, 20:50:25 »
@ Schranze: de operator tikt in wat hij wil dat de ontvanger te lezen krijgt. Als er geen straatnaam bijstaat, wil dit gewoon zeggen dat men in de kazerne die info zal krijgen. Sowieso moet elke BW-man bij een oproep naar de kazerne gaan om daar te verzamelen. Enkel indien geen opvang voorzien is in de kazerne zal men alle info al naar de pager sturen zodat men direct kan vertrekken.
Dus die straatnaam hoeft er niet bij te staan als die later in de kazerne wordt gegeven.

01580010158002
0158003etc

is het gemakkelijker "01580??" in te geven. Die ?? dienen dan als wild cards. Zo zullen alle meldingen beginnende met "01580.." door het systeem gemarkeerd worden als komende van Knokke-Heist. Je hebt zo dus maar één individuele code nodig.

roger
ik versa het
juist nog iets over het bovenste
bw knokke-heist is een beroeps korps du veel straat namen zuller er niet op komen denk ik
heb eens zitten denken als ik aan de porsoonlijke ric code van de hoogte in rang kan komen , hij zit niet altijd in de kazerne bij grote branden ga hij van thuis te plaatse ...

versta je wat ik bedoel ?? :?

Offline rubenket

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #458 Gepost op: 10 juni 2007, 21:35:09 »

01580010158002
0158003etc

roger
ik versa het
bw knokke-heist is een beroeps korps du veel straat namen zuller er niet op komen denk ik
heb eens zitten denken als ik aan de porsoonlijke ric code van de hoogte in rang kan komen , hij zit niet altijd in de kazerne bij grote branden ga hij van thuis te plaatse ...

het berricht wat de officier krijgt is ook meestal een standaard berricht (zonder adres) deze moet ook meestal langs de kazerne gaan ovor zijn interventiekleren aan te doen. of eventueel zal deze onderweg telefonisch contact opnemen met de kazerne voor het adres...

AlfA145

• Gast
« Reactie #459 Gepost op: 10 juni 2007, 23:22:59 »
Klopt, je bent gewoon afhankelijk van wat de operator als bericht intinkt, en dit verschilt nogal eens per regio denk ik.
Men krijgt de eerste info via de pager, de rest volgt via de portofoon (wat helaas niet te volgen is)

En over de RIC codes, met PDW op de PC zie je die codes voorbij komen, omdat deze de "raw data" laat zien, maar op de pagers zelf zal de brandweerman in kwestie alléén zijn bericht zien, zonder die RIC code ervoor, dat is voor hem geen relevante info.

Om samen te vatten dus : Je moet gewoon hopen dat je lokale brandweerkorps een goeie operator heeft die véél info intikt bij de pager meldingen.

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #460 Gepost op: 10 juni 2007, 23:38:45 »
roger
ik versa het

Het gemeentelijk brandweerkorps van Knokke-Heist is een gemengd korps. Dit houdt in dat er zowel beroeps als vrijwillige brandweermannen de dienst vullen.
Het beroepspersoneel bestaat uit 41 leden opgedeeld in 2 ploegen, die in een 24u-systeem werken. Naast de 41 leden, zijn er nog 6 leden die in dagdienst werken. Om permanent 7-9 man te kunnen uitsturen naar een interventie (afhankelijk van toeristische activiteit) wordt beroep gedaan op vrijwilligers. Deze omvat zo'n +- 17tal leden, die hoofdzakelijk instaan om de ambulancedienst te verzekeren. De vrijwilligers komen elke weekdag op van 's avonds 17u tot de volgende morgen 7-8u (zomer-winter) en tijdens weekends en feestdagen 24 uren, om het beroepspersoneel te versterken.

Citaat

*zucht* Je hoeft toch niet de persoonlijke code van de hoogste in rang te kennen. Typ nu gewoon de 0-code en de 1-code in die ik je gegeven heb (inclusief de ??) en je hebt alle codes voor het korps.....

BW Leuven (zuiver beroepskorps) is sinds vandaag ook beginnen oefenen met pagers. Deze enkele toestellen dienen echter enkel om bij zeer ernstige incidenten de off. van wacht te contacteren en dan enkel nog wanneer zijn persoonlijke portofoon en gsm niet zouden werken.....

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #461 Gepost op: 11 juni 2007, 14:43:30 »
:oops:

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #462 Gepost op: 11 juni 2007, 14:51:11 »
roger
ik versa het

Het gemeentelijk brandweerkorps van Knokke-Heist is een gemengd korps. Dit houdt in dat er zowel beroeps als vrijwillige brandweermannen de dienst vullen.
Het beroepspersoneel bestaat uit 41 leden opgedeeld in 2 ploegen, die in een 24u-systeem werken. Naast de 41 leden, zijn er nog 6 leden die in dagdienst werken. Om permanent 7-9 man te kunnen uitsturen naar een interventie (afhankelijk van toeristische activiteit) wordt beroep gedaan op vrijwilligers. Deze omvat zo'n +- 17tal leden, die hoofdzakelijk instaan om de ambulancedienst te verzekeren. De vrijwilligers komen elke weekdag op van 's avonds 17u tot de volgende morgen 7-8u (zomer-winter) en tijdens weekends en feestdagen 24 uren, om het beroepspersoneel te versterken.

Citaat

*zucht* Je hoeft toch niet de persoonlijke code van de hoogste in rang te kennen. Typ nu gewoon de 0-code en de 1-code in die ik je gegeven heb (inclusief de ??) en je hebt alle codes voor het korps.....

BW Leuven (zuiver beroepskorps) is sinds vandaag ook beginnen oefenen met pagers. Deze enkele toestellen dienen echter enkel om bij zeer ernstige incidenten de off. van wacht te contacteren en dan enkel nog wanneer zijn persoonlijke portofoon en gsm niet zouden werken.....

ja van knokke weet ik da maar voor brand enz worden vrijwilligers zelden gebruikt ze worden meer gebruikt voor de 100 . ik dek als je vrijw... 2 keer da maand moet gaan zitten . heb er voor gekeken om te combineren met me job maar was niet intersant , dus heb ik me in geschreven bij bw blankenberge da een vrijw... korps daar mag je ook voor alles op komen .

en voor de twee (??) ze heb da eens gevraag op het forum en de twee ?? kan ik niet in me pilot steken ik zal moeten kiezen vrees ik en het is dat dat een beetje me probleem is

grtz

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #463 Gepost op: 14 juni 2007, 20:46:55 »
132260021:22:38 14-06-07 POCSAG-1  ALPHA  2400 (2417101) Vanaf heden zijn de astrid biepers aktief eveneens gedurende 2 weken de oude pagers !
194288521:22:39 14-06-07 POCSAG-1  ALPHA  2400 Test page 7
021303821:22:40 14-06-07 POCSAG-1  ALPHA  2400 (2417101) Vanaf heden zijn de astrid biepers aktief eveneens gedurende 2 weken de oude pagers !
132260021:23:38 14-06-07 POCSAG-1  ALPHA  2400 (2417101) Vanaf heden zijn de astrid biepers aktief eveneens gedurende 2 weken de oude pagers !
194288521:23:39 14-06-07 POCSAG-1  ALPHA  2400 Test page 8
021303821:23:40 14-06-07 POCSAG-1  ALPHA  2400 (2417101) Vanaf heden zijn de astrid biepers aktief eveneens gedurende 2 weken de oude pagers !

Bovenstaande berichten betreffen Waasmunster

Offline schranze

• Gevorderd Lid
« Reactie #464 Gepost op: 17 juni 2007, 22:33:15 »
hallo

kan iemand mij helpen aan een Algemeene code van de bw knokke, bw blankenberge , waar alle berichten paseren .
ik heb maar 8 plaasten in me pilot
dank u

grtz mano