Auteur Topic: Info over locaties stations en schepen KNRM  (gelezen 181527 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Colin

• Beginnend Lid
  • **
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #210 Gepost op: 20 mei 2006, 07:21:56 »
De knrm heeft een nieuwe Atlantic 75 voor de reservevloot, de naam van van de boot is Maria Paula. Hij ligt nu in Veere ter vervanging van de John Stegers die een paar weken weg is voor onderhoud. ;)
Groeten, Colin

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
« Reactie #211 Gepost op: 18 juli 2006, 23:30:42 »
Citaat van: "Colin"
De knrm heeft een nieuwe Atlantic 75 voor de reservevloot, de naam van van de boot is Maria Paula. Hij ligt nu in Veere ter vervanging van de John Stegers die een paar weken weg is voor onderhoud. ;)

Inmiddels foto geplaatst en nieuwe wijzigingen vermeld  ;)

bontkes

• Gast
« Reactie #212 Gepost op: 8 augustus 2006, 21:36:02 »
goedeavond,

weet iemand ook waneer de reddingsboten van de knrm op Urk worden vervangen??
want deze zijn al lekker oud.

de vriendelijke groeten

Robert Bontkes uit Urk

Offline Discuscs

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #213 Gepost op: 28 september 2006, 17:28:13 »
Citaat
1. G-JSAR voor de OFFSHORE om bij problemen op een booreiland uit tevliegen (Heeft nog nooit een werkelijke SAR vlucht gedaan).

Vorige week nog een mooie actie gehoord van de G-JSAR. Twee jonge catamaranzeilers naar het ziekenhuis gebracht die al een dag in de Noordzee lagen.

De Lynx heli moest helaas voortijdig terug wegens brandstofgebrek. G-JSAR was gelukkig nog steeds on-scene.

http://www.knrm.nl/70reddingstations/ijmuiden/06reddingrapporten/?TheArticle=7865
BC780XLT, Icom R5, Commtel 205, Yaesu FRG100

Rescue-Boy

• Gast
« Reactie #214 Gepost op: 29 september 2006, 12:12:34 »
Nou dat was niet de reden hoor, de J-sar heeft gewoon meer ruimte om twee s.o's mee te nemen.

De Kikker en de Dokter zijn ook met J-sar mee gevlogen naar EHKD.

Res ( die het een leerzame dag vond)

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #215 Gepost op: 1 oktober 2006, 13:01:37 »
01/10 Reddingboot Christien tijdelijk op station Breskens

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #216 Gepost op: 3 oktober 2006, 09:34:13 »
<b>Nieuwe reddingboot voor reservevloot KNRM</b>

<b>IJMUIDEN - De KNRM heeft de beschikking gekregen over een nieuwe reddingboot die is toegevoegd aan de reservevloot. De reddingboot met de naam Maria Paula (type Atlantic 75) is op maandag 2 oktober gedoopt door mevrouw Van de Weerd-Jansen. De reddingboot kon worden gebouwd dankzij een nalatenschap van mevrouw Maria Paula van Poelvoorde-Scheepers. </b>

De kleinere reddingboten van de KNRM gaan iedere drie jaar in onderhoud en verdwijnen daarmee voor enige weken van het reddingstation. Om het reddingstation volledig operationeel te houden wordt een reserve reddingboot ingezet. Door de komst van het relatief nieuwe reddingboottype Atlantic 75 werd ook de behoefte voor een dergelijke reddingboot in de reservevloot groter. Met de komst van de Maria Paula kan de KNRM haar reddingstations een volwaardige vervanger aanbieden.

<b>Achtergrondinformatie reddingboot Maria Paula </b>

De Atlantic 75 is een rubberboot met vaste bodem met een lengte van 7,50 meter, een breedte van 2,64 meter en een diepgang van 0,70 meter. De twee motoren van elk 75 pk geven de reddingboot een maximum snelheid van 32 knopen. Aan boord is plaats voor drie bemanningsleden en twaalf geredden. De Maria Paula is uitgerust met twee marifoons, een kaartplotter met GPS, een echolood, een portofoon en een vloeistofkompas. De belangrijkste inventaris zijn een EHBO-uitrusting, twee zoeklichten, ankergerei, een stopzak, sleeptrossen en parachutefakkels. De Maria Paula is de achtste reddingboot van het type Atlantic 75 in de vloot van de Redding Maatschappij.

Bron: KNRM

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #217 Gepost op: 5 oktober 2006, 16:36:43 »
Martijn Koenraad Hof vervangt Alida

Op 4 oktober 2006 is de reserve reddingboot Martijn Koenraad Hof in Hindeloopen aangekomen.

Deze boot wordt tijdelijk in Hindeloopen gestationeerd omdat de stationsboot Alida binnenkort voor een grote onderhoudsbeurt naar de werkplaats in Ijmuiden gaat.

Bron: KNRM

Offline Jelmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #218 Gepost op: 8 oktober 2006, 20:21:37 »
Zag vanmiddag de Alida de haven van IJmuiden in varen en afmeren bij het hoofdkantoor van de KNRM. Dus de melding klopt.

uitkijk

• Gast
« Reactie #219 Gepost op: 9 oktober 2006, 00:36:27 »
Voor de liefhebbers heb ik een gpx bestandje gemaakt met KNRM stations, type vaartuig en scheepsnaam wat weergegeven kan worden in google earth middels http://www.gpsvisualizer.com/map?form=google.
Je plaatst het bestandje KNRMstations.gpx op je computer en kiest de file aan in "Upload your GPS data files here:".
Tip, zet de schermbreedte (width) op 1000 en kies in "Generate waypoint list:" voor Waypoint names. Naam van het station met type vaartuig komt tevoorschijn als men de muis over het station beweegt, aanklikken geeft de scheepsnaam.
Bij dicht bij elkaar liggende stations gelieve men in te zoomen of de stationsnaam aan te klikken aan de zijkant van de kaart.

Veel plezier verder,

Kees

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #220 Gepost op: 17 oktober 2006, 15:25:52 »
Vandaag wat aanvulling geplaatst aangaande de roepnummers van de KNRM.

Enja, er zit logica in de capcodes en de roepnummers  ;)

http://www.maritiemewereld.nl/veilighei ... pcodes.htm

Groeten van Michel

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #221 Gepost op: 17 oktober 2006, 17:14:37 »
Citaat van: "Bleij"
Vandaag wat aanvulling geplaatst aangaande de roepnummers van de KNRM.

Enja, er zit logica in de capcodes en de roepnummers  ;)

http://www.maritiemewereld.nl/veilighei ... pcodes.htm

Groeten van Michel

Yep, ik zie de logica. Alleen even ter info voor jou; in HvH ligt nog maar één reddingboot; de Jeanine Parqui (volgens mij 7172) en Ter Heijde valt niet onder Rotterdam-Rijnmond, maar onder Haaglanden.
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #222 Gepost op: 17 oktober 2006, 18:36:39 »
Kijk ik net met Shipplotter bij Den Helder, zie ik daar de IJmuidense Koos van Messel liggen! Ik dacht eerst dat er wat met het programma was. Maar nee hoor, hier in IJmuiden blijkt in ene de Dorus Rijkers te liggen. Zal misschien wel voor tijdelijk zijn.

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #223 Gepost op: 17 oktober 2006, 18:57:20 »
Citaat van: "Arlé"
Yep, ik zie de logica. Alleen even ter info voor jou; in HvH ligt nog maar één reddingboot; de Jeanine Parqui (volgens mij 7172) en Ter Heijde valt niet onder Rotterdam-Rijnmond, maar onder Haaglanden.

thanks  ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #224 Gepost op: 17 oktober 2006, 20:37:09 »
Citaat van: "Johan Beck"
Kijk ik net met Shipplotter bij Den Helder, zie ik daar de IJmuidense Koos van Messel liggen! Ik dacht eerst dat er wat met het programma was. Maar nee hoor, hier in IJmuiden blijkt in ene de Dorus Rijkers te liggen. Zal misschien wel voor tijdelijk zijn.

En om 21.20 vertrok de Dorus Rijkers weer naar Den Helder en om 21.30 vertrok de Koos van Messel weer naar IJmuiden. Dat was van zeer korte duur dus.