Auteur Topic: Info over locaties stations en schepen KNRM  (gelezen 181623 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

uitkijk

• Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #180 Gepost op: 8 april 2006, 22:37:18 »
Nu ligt de Christien er in ieder geval wel ter vervanging van de JP die een rondje Dover doet als endurance test.
Een foto van de aankomst afgelopen middag staat op het lifeboat forum.

Kees  ;)

reddingwezen

• Gast
« Reactie #181 Gepost op: 9 april 2006, 19:38:59 »
Citaat van: "uitkijk"
Nu ligt de Christien er in ieder geval wel ter vervanging van de JP die een rondje Dover doet als endurance test.

Kees  ;)

Christien is de reserveboot voor de "Zuid" en heeft als ligplaats sinds enkele weken Stellendam mits hij geen boot vervangt in de "Zuid".

reddingwezen

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: 9 april 2006, 20:21:03 »
Citaat van: uitkijk

Kees  ;)

Welk "lifeboat forum" Kees?

Groet,

Jan

Rescue-Boy

• Gast
« Reactie #183 Gepost op: 14 april 2006, 08:57:31 »
Er zijn 4 nieuwe Atlantics onderweg, de namen en bijbehorende stations (behalve Oudorp) zijn bij mij nog niet bekend.
Wat wel bekend is zijn de call-signs en bijbehorende MMSI nummers.

Atl757  -PF2303- MMSI 244050987
Atl758  -PF2317- MMSI 244060041
Atl759  -PF2320- MMSI 244060127
Atl7510-PF2329- MMSI 244060227

Ook de call-sign van de Joke Dijkstra (arie-visser voor station Den Helder) is bekend:

Joke Dijkstra PHJD- MMSI 246514000

Als de bijbehorende stations en namen van de Atlantic's bekend zijn dan weten we dit in ieder geval alvast.

Res ( die niet weet of dit wel informatie is)

uitkijk

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: 15 april 2006, 07:01:07 »
Citaat van: "reddingwezen"
Welk "lifeboat forum" Kees?

http://lifeboats24-7.co.uk/

Kees

opdekoffie

• Gast
« Reactie #185 Gepost op: 15 april 2006, 09:06:26 »
Is dat niet iets voor de KNRM zelf om dit op hun website bij te houden.
Dan zie je de info die zij ZELF wel of niet kwijt willen.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #186 Gepost op: 15 april 2006, 09:32:35 »
Ik denk niet dat je op de site van de KNRM info te zien krijg die ze niet kwijt willen of denk ik nu verkeerd?
mvg,
Leen

opdekoffie

• Gast
« Reactie #187 Gepost op: 15 april 2006, 14:24:51 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik denk niet dat je op de site van de KNRM info te zien krijg die ze niet kwijt willen of denk ik nu verkeerd?
mvg,
Leen

Zeker vwb de nieuwe boten en dergelijke denk ik dat de KNRM zijn donateurs via http://www.knrm.nl op de hoogte zou moeten houden ipv via dit medium waar denk 99% van die mensen het bestaan iet van weet.

Sander123

• Gast
« Reactie #188 Gepost op: 15 april 2006, 14:30:06 »
Citaat van: "opdekoffie"
Citaat van: "Leen Ansems"
mvg,
Leen

Zeker vwb de nieuwe boten en dergelijke denk ik dat de KNRM zijn donateurs via http://www.knrm.nl op de hoogte zou moeten houden ipv via dit medium waar denk 99% van die mensen het bestaan iet van weet.

Dit bericht is ook niet uit naam van de knrm geschreven, dus geen dingen door elkaar halen. Dit is naar buiten gebracht door een insider die meer weet dan de outsider.

opdekoffie

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: 15 april 2006, 14:35:26 »
Juist daarom denk ik dat de insiders hun informatie IN moeten houden  :)
om de outsiders meer de kant van de KNRM site op te sturen ... zo kom je aan donateurs.

Ik lees hier soms specifieke info die voor bemanning van de buurstations door het HK wordt verzonden (dus min of meer operationele info).

Sander123

• Gast
« Reactie #190 Gepost op: 15 april 2006, 14:42:07 »
Citaat van: "opdekoffie"
Juist daarom denk ik dat de insiders hun informatie IN moeten houden  :)
om de outsiders meer de kant van de KNRM site op te sturen ... zo kom je aan donateurs.

Ik lees hier soms specifieke info die voor bemanning van de buurstations door het HK wordt verzonden (dus min of meer operationele info).

Idd, ben ik het ook mee eens. Wat is jouw link met de KNRM?

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #191 Gepost op: 15 april 2006, 15:16:37 »
Citaat
Juist daarom denk ik dat de insiders hun informatie IN moeten houden  

Alleen moet de KNRM dat dan wel doen. Ik ben al jaren donateur maar op een email, met vraag omtrent gegevens is nooit een antwoord gekomen!! Al zouden ze een mailtje sturen met een antwoord dat ze bepaalde gegevens liever niet openbaar maken, dan zou dat al netjes zijn.
Maar het totaal niet antwoorden van een vraag van een (jarenlange) donatuer vind ik persoonlijk niet netjes.

En 99% weet misschien het bestaan niet, maar ik denk dat daar zeker 80% van er toch geen h*l van zou begrijpen. Dus laten we het lekker hier doen met mensen die weten waar ze over praten. Tenslotte staan er hier wel meer dingen op het forum waarvan "men" niet zou willen dat dat openbaar zou zijn.
(Dus kan dit er ook nog wel bij... :P )
Met vriendelijke groet,
Arlé

Sander123

• Gast
« Reactie #192 Gepost op: 15 april 2006, 15:22:53 »
Citaat van: "Arlé"
Alleen moet de KNRM dat dan wel doen. Ik ben al jaren donateur maar op een email, met vraag omtrent gegevens is nooit een antwoord gekomen!! Al zouden ze een mailtje sturen met een antwoord dat ze bepaalde gegevens liever niet openbaar maken, dan zou dat al netjes zijn.
Maar het totaal niet antwoorden van een vraag van een (jarenlange) donatuer vind ik persoonlijk niet netjes.

En 99% weet misschien het bestaan niet, maar ik denk dat daar zeker 80% van er toch geen h*l van zou begrijpen. Dus laten we het lekker hier doen met mensen die weten waar ze over praten. Tenslotte staan er hier wel meer dingen op het forum waarvan "men" niet zou willen dat dat openbaar zou zijn.
(Dus kan dit er ook nog wel bij... :P )

Bellen kan ook altijd nog hè ;) Email is niet de enige manier van communiceren, ook al is het eeeeeeeerg makkelijk :)

uitkijk

• Gast
« Reactie #193 Gepost op: 15 april 2006, 21:10:49 »
Als het om namen, callsigns en MMSI nummers gaat, dit is gewoon openbare info die je kunt vinden op de site van de International Telecommunication Union
http://www.itu.int/cgi-bin/htsh/mars/ship_search.sh

type gewoon ff atl in en de rest volgt vanzelf, zie je gelijk wanneer er af en toe een bootje bij komt.

Kees

Rescue-Boy

• Gast
« Reactie #194 Gepost op: 16 april 2006, 09:20:35 »
Kijk en dat ben ik dan weer helemaal met Kees eens, er is aan deze info niets geheim of operationeel (de geheime of operationele zaken klap ik natuurlijk niet op het net), de info komt gewoon uit een openbare database.
En omdat we in dit topic alle namen met rugnummers samen willen brengen dacht ik het alvast maar te publiceren.

Res ( die reeds in zijn onderschrift de nieuwswaarde van e.e.a aan de kaart stelde)