Auteur Topic: Info over locaties stations en schepen KNRM  (gelezen 181377 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Arle

• Top Lid
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #225 Gepost op: 18 oktober 2006, 06:20:55 »
Citaat van: "Bleij"
Citaat van: "Arlé"
Yep, ik zie de logica. Alleen even ter info voor jou; in HvH ligt nog maar één reddingboot; de Jeanine Parqui (volgens mij 7172) en Ter Heijde valt niet onder Rotterdam-Rijnmond, maar onder Haaglanden.

thanks  ;)

Aanvulling; Reddingboot Christien KNRM7712 Reserve Stellendam/Hoek van Holland en de Jeanine Parqui is idd KNRM7172.
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #226 Gepost op: 22 oktober 2006, 13:04:49 »
Citaat van: "Arlé"
Aanvulling; Reddingboot Christien KNRM7712 Reserve Stellendam/Hoek van Holland en de Jeanine Parqui is idd KNRM7172.

Op Shipplotter zie ik dat de Christien nu in Breskens ligt.

uitkijk

• Gast
« Reactie #227 Gepost op: 22 oktober 2006, 13:38:02 »
Citaat
Op Shipplotter zie ik dat de Christien nu in Breskens ligt.

Correct, Zeemanshoop is aantal weken ertussenuit i.v.m. groot onderhoud.

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
« Reactie #228 Gepost op: 22 oktober 2006, 14:00:32 »
Citaat van: "Bleij"
01/10 Reddingboot Christien tijdelijk op station Breskens

Klopt Johan, zie deze eerdere posting  ;)

Op pagina 1 worden de mutaties bijgehouden.

uitkijk

• Gast
« Reactie #229 Gepost op: 22 oktober 2006, 14:43:39 »
Nog wat aanvullingen en mogelijk correcties?

reserveboot Maria Paula (ATL758) heeft callsign PF2317, MMSI 244060041, ik heb geen C2000 nr beschikbaar

nieuwe atlantic voor Lauwersoog binnen (ATL759) krijgt callsign PF2320, MMSI 244060127

voor station Schiermonnikoog heb ik een paar andere getalletjes staan, Edzard jacob 7371 en de Ginaf 7375

ook voor de Johanna Margareta heb ik een ander nr. 7482

Ook het lijstje t.a.v. Terschelling roept bij mij wat vraagtekens op. Vuurleider en kleine boot op West Terschelling?
Texel De Cocksdorp eveneens Vuurleider en KHV?

De Martijn Koenraad Hof ontbreekt op de vlootlijst maar wordt wel als reservevaartuig ingezet keurig met rugnummer 09-02.
Wie werpt er meer licht op de betrouwbaarheid van de vlootlijst c.q. de "te koop" lijst.

Kees

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #230 Gepost op: 23 oktober 2006, 10:16:20 »
Bedankt Kees.

Hoe meer mensen meelijken en luisteren, hoe actueler de info  ;)

Groeten uit Vlissingen!

uitkijk

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: 23 oktober 2006, 11:41:39 »
Ik zag dat op je lijst ook nog een aantal vuurleiders ontbraken, alle stations met een KWV hebben ook een vuurleider in hun gelederen. De ontbrekenden:
Ameland Ballumerbocht
Egmond aan Zee
Petten
Wijk aan Zee
Zandvoort

groeten, Kees

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #232 Gepost op: 23 oktober 2006, 23:19:23 »
Citaat van: "uitkijk"
Ik zag dat op je lijst ook nog een aantal vuurleiders ontbraken, alle stations met een KWV hebben ook een vuurleider in hun gelederen. De ontbrekenden: Ameland Ballumerbocht, Egmond aan Zee, Petten, Wijk aan Zee, Zandvoort.    groeten, Kees

Oke  ;)

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #233 Gepost op: 5 november 2006, 22:47:21 »
Nieuwe reddingboot 'Palace Noordwijk'  

Zaterdag 04 November heeft reddingstation Lauwersoog de beschikking gekregen over een nieuwe reddingboot van het type Atlantic 75. De aanschaf van de reddingboot werd bekostigd uit de opbrengst van het KNRM benefietgala dat in 2005 gehouden werd in het Palace Hotel in Noordwijk aan Zee.

Tijdens het gala brachten dertig bedrijven het benodigde bedrag bijeen door deel te nemen aan een benefietveiling. Nadat mevrouw E. Mak de 'Palace Noordwijk' bij naam had aangesproken, behouden vaart had toegewenst en haar bakboordtube met witte wijn had bespoeld volgden toespraken van de voorzitter der KNRM, de heer C. van Duyvendijk en van de voorzitter van de plaatselijke commissie, mevrouw J.A.J. Stam. Hierop volgde de lunch. Het station is verguld met haar nieuwe schip.

Steur : Bedankt voor je trouwe dienst.  

Palace Noordwijk:  Lauwersoog binnen (ATL759) heeft callsign PF2320, MMSI 244060127

Iemand bekend of de Steur naar de reserve vloot zal gaan ?  ;)

uitkijk

• Gast
« Reactie #234 Gepost op: 6 november 2006, 10:27:47 »
Uit de pers:
Over 2 jaar komt er een grotere boot naar Stellendam en in Ouddorp komt er een boot bij voor de buitenzijde.

Kees

reddingwezen

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: 7 november 2006, 20:42:51 »
Citaat van: uitkijk
Uit de pers:
Over 2 jaar komt er een grotere boot naar Stellendam en in Ouddorp komt er een boot bij voor de buitenzijde.

Kees

Is het laatste voorlopig niet in de ijskast opgeborgen en of het er ooit uit betwijfel ik.
Misschien weet jij meer Kees.

Jan

uitkijk

• Gast
« Reactie #236 Gepost op: 8 november 2006, 11:38:38 »
Persbericht staat nu ook op de KNRM site trouwens.

Kees

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #237 Gepost op: 9 november 2006, 11:05:37 »
I.v.m. de reparatiewerkzaamheden van de reddingboot Anna Margaretha van Ameland is momenteel de reserve reddingboot Kapiteins Hazewinkel op station Ameland aanwezig.

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
« Reactie #238 Gepost op: 26 december 2006, 09:31:39 »
KNRM: Reddingboot Zeemanshoop terug op station
26 December 2006

BRESKENS - Na een grote onderhoudsbeurt van 10 weken is de Zeemanshoop terug gekeerd op station in Breskens. Elke grote reddingboot gaat een keer in de zes jaar naar de werf waar de boot geheel uit elkaar word gehaald. Bij scheepswerf Kuipers in het Friese Woudsend zijn alle draaiende delen van de boot uit elkaar gehaald voor kontrole en eventuele revisie.

De MAN motoren hebben een grote beurt gehad, Verstuivers vervangen. Dynamo's en pompen nagezien Olie vervangen. De Hamilton waterjets zijn geheel uit elkaar geweest en gereviseerd, Nieuwe lageringen en afdichtingen geplaatst.

De boot werd voorzien van een schuimblus installatie. Er zijn nieuwe kunstof ramen nog sterker geplaatst. De rubber Tube rond het schip werd geheel nagezien op eventuele beschadigingen. Alle radio apparatruren en radars werden nagezien. Daarna werd de boot onder- en boven water bijna geheel opnieuw geschilderd. Na diverse proefvaarten en trillingmetingen werd de boot vrijdagmorgen 22 December door schipper en bemanning uit Woudsend opgehaald. Een tocht over de Friese meren en het IJsselmeer en een stuk Waddenzee naar Den Helder langs de Nederlandse kust gaf dat de Zeemanshoop in de avond weer in Breskens werd afgemeerd.

Na een intensieve controle door de schipper kon de Zeemanshoop weer worden ingemeld bij de Kustwacht Den Helder zijnde inzetbaar. Als de Zeemanshoop aan de komende lange duurtest die de boot nog moet ondergaan heeft voldaan kan de reserve reddingboot Christien terug naar het volgend station waar deze nodig zou kunnen zijn.

(Bron: KNRM station Breskens)

Offline Jelmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #239 Gepost op: 14 januari 2007, 12:25:38 »
De nieuwe Arie Visser-boot van Den Helder de 'Joke Dijkstra' is gisteren gedoopt, volgens de KNRM site.