Ik werk nu met een Yeasy-FT-8900r, De uitgang die ik gebruik is de data uitgang van mijn set, met name de 1k2 packet uitgang, deze is onafhangkelijk van het volume een squelch op de set zelf.
Dit signaal was te zwak, ik heb dit door middel van een kleine audio-versterker van Velleman een beetje versterkt tot een hoorbaar niveau.
Nu zijn de meeste van de ontvangen meldingen in orde , maar af en toe komt er wat onzin tussen door
Zit er ook een 9600 bps datauitgang op? De 1200 bps-uitgang is waarschijnlijk teveel gefilterd.
Staat de versterker tussen je FT8900r en de geluidskaart? Die versterker voegt ook vervorming toe, omdat hij niet voor digitale signalen bedoeld is. En die versterker is bovendien niet nodig; je kunt het signaal van je Yaesu rechtstreeks aan de line- of microfooningang van je PC aanbieden.
Rene
Er zit ook een 9k6 aansluiting op, dat klopt. Maar ik meen die al geprobeert te hebben, héél in 't begin, en toen gaf dat geen ontvangst, maar toen (een weer geleden

) was ik ook nog een leek

Deze week ook nog aans die versterker er tussenuit halen, maar dan is het signaal toch héél zwak denk ik.
Maar dit verklaart dan toch nog niet waarom ik die 2 meldingen met exact dezelfde 'onzi' ontvang, dat zou dan toch echt toeval moetne zijn hé.
Mij lijkt POCSAG ook véél storingsgevoeliger dan FLEX, want dit ontvang ik zonder één foutmelding (maar dit kan eraan liggen dat flex maar 1600bd is en POCSAG 2400).
Ik ga het in ieder geval eens proberen, eerst op de 1k2 aansluiting ZONDER versterker werken, en dan eens op de 9K6, ik houd kullie op de hoogte.