Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336805 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Kiekeboevdc

• Beginnend Lid
  • **
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #480 Gepost op: 29 mei 2010, 14:44:56 »
Denk niet dat het aan onderhoud zal liggen...
Is bijna dagelijks dat ik het merk in deze periode. En tegen het najaar is dit probleem er niet. Dus denk echt wel dat het iets met zon of weer te maken heeft waar de Blackbox gevoeliger voor is. Op de Pilot pager heb ik bijna nooit problemen...

Groetjes

Offline Alonzo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #481 Gepost op: 3 juni 2010, 07:54:08 »
Hallo iedereen,

Ik weet helemaal niet hoe het komt maar deze morgen lukt het nu wel om berichtjes binnen te krijgen.
Ik heb helemaal niets veranderd aan instellingen en plots verschijnen er nu toch berichtjes op het scherm.
Ik heb er geen flauw idee van wat de reden hiervan is.

beste dank aan iedereen voor de reacties.

mvg,
Alonzo

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #482 Gepost op: 3 juni 2010, 11:48:54 »
Voor een paar jaren toen ik mijeen een blackbox aanschafte had ik hetzelfde probleem.VAnaf het ogenblik dat de temperatuur oploopt in mijn kantoor valt het beestje uit. Hij is niet voor de warmte. ik ben dan overgeschakeld op een draagbare scanner en heb geen problemen meer.
Dus blackbox alleen in de winter gebruiken.

Offline Kiekeboevdc

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #483 Gepost op: 12 juni 2010, 01:07:36 »
Hazo, jij denkt dat het iets met temperatuur te maken zou hebben. Is mogelijk, ga ns proberen komende week als ik merk dat het signaal weg is om voor een oplossing te zorgen...

Offline Kiekeboevdc

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #484 Gepost op: 3 juli 2010, 14:28:50 »
Het is nu warm, heel warm geweest...
En, toch ontvangst in de meeste gevallen gehad. Niet erger dan anders wil ik zeggen.

Ik denk nog steeds dat het eerder iets met lichtinval te maken heeft, zonnestraling ?

Offline sjef48

• chauffeur int.
  • Beginnend Lid
  • **
  • ben een hollandsebelg
    • welkom bij Sjef
« Reactie #485 Gepost op: 21 juli 2010, 11:26:23 »
hallo ik heb een slechte ontvangst van de PDW,er zijn geen veranderingen toegepasst maar de ontvangst is wel dermate slecht tot niets dat ik maar weinig berichten ontvang.
wie kan mij hier een verklaring voor geven en of helpen dat de pagging weer naar behoren werkt groetjes
DE BRANDWEER DOET HET ALS ZE ZIJN UITGERUKT,

KEEP ON TRUCKING.

NAC BREDA, DE PAREL VAN HET ZUIDEN.

EENS BREDANAAR ,ALTIJD BREDANAAR.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #486 Gepost op: 21 juli 2010, 12:16:25 »
Even voor alle duidelijkheid: PDW ontvangt niks, dat doet de ontvanger waar je de data uithaalt en in je pc stopt om door het programma PDW te laten verwerken. Het kan zijn dat de signaal sterkte op de antenne te zwak is. Verplaats die ontvanger eens en kijk of er verbetering komt. Het kan ook zijn dat er iets de ontvangst verstoort, misschien wel je PC zelf.

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #487 Gepost op: 22 juli 2010, 00:54:25 »
Kijk zeker eens in het PDW-gedeelte van het forum.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Alonzo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #488 Gepost op: 13 augustus 2010, 15:48:41 »
Hallo,

Kan iemand mij helpen?
Ik heb een jaar geleden een astrid data ontvanger (gekocht bij Vandijkenelectronica) die aangesloten is via de geluidskaart. In het begin werkte het systeem niet maar na een tijdje lukte het wel, zonder dat er iets aan de instellingen werd veranderd. Sedert een paar dagen werkt het systeem terug niet meer.
Het metertje slaat lichtjes uit maar er komt nooit een tekstberichtje op het scherm.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

mvg,
Alonzo

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #489 Gepost op: 13 augustus 2010, 16:05:03 »
zoeken met het verplaatsen van de antenne. Eventueel gebruikmaken van een oude schuifantenne van een draagbare radio en gewoon verbinden met een draadje. Op die wijze kon ik mij vroeger behelpen met mijn blackbox.

Offline Alonzo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #490 Gepost op: 14 augustus 2010, 09:58:46 »
Bedankt voor de info maar het lukt ook niet.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #491 Gepost op: 14 augustus 2010, 17:34:17 »
Citaat van: "Alonzo"
Bedankt voor de info maar het lukt ook niet.

Probeer eerst eens even of je data kan horen uit die blackbox door het geluidskabeltje op een versterker aan te sluiten. Je moet ruis en met regelmaat die datareutel horen. Werkt dat niet dan kan je computer er ook niks mee. Die blackbox is 100% zeker voor Astrid, want er zijn ook Nederlandse en Duitse versies die op andere frequenties werken? Verplaats desnoods die antenne eens. Hoor je wel data, dan kan je de beste plaats voor je antenne bepalen aan de hand van het geluid.

Offline Alonzo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #492 Gepost op: 15 augustus 2010, 10:23:51 »
Er komt geluid uit het bakje. Op het schermpje in de rechterbovenhoek is er lichte beweging maar ik herinner mij (van in de periode dat het wel ging) dat er bij binnenkomende berichtjes het metertje helemaal rechts uitslaat. Dat gebeurt dus nu niet.
Ik heb de antenne reeds op verschillende plaatsen geplaatst (zelfs buiten) maar dat verandert niets aan de zaak.

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #493 Gepost op: 5 september 2010, 20:10:38 »
Ik weet niet om welke reden maar ik stel vast dat al mijn instellingen van PDW gewist zijn. De meeste heb ik al kunnen opnieuw instellen maar ik stel vast dat de logfils niet meer worden opgeslagen op het kladblok. Kan iemand mij zeggen waar ik dat kan instellen. Dank u.

Online Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #494 Gepost op: 5 september 2010, 20:16:51 »
Logfiles, kladblok?? De map waarin de logfiles worden opgeslagen is in te stellen via Options => General