Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336721 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #435 Gepost op: 13 december 2009, 12:48:52 »
Citaat van: "x-fader"
Ik heb hier binnenshuis bijna geen ontvangst, de meter komt nog niet aan het eerste bolletje. Daarom wou ik het eens proberen met een buitenantenne.

Als je inderdaad de meter van PDW bedoelt, dat ding meet geen HF-signaal maar datasignaal :)
Als hij het pocsag protocol herkent, dan pas slaat hij uit. Had ook een lampje kunnen zijn; signaal ja/nee.

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #436 Gepost op: 13 december 2009, 13:19:52 »
Ik heb hier binnenshuis bijna geen ontvangst, de meter komt nog niet aan het eerste bolletje.

Lijkt mij, gegeven de omstandigheden, een normaal en herkenbaar fenomeen. Pdw draait immers niet door een probleem met de drivers.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #437 Gepost op: 13 december 2009, 18:30:06 »
Citaat van: "Asterix900"
Ik heb hier binnenshuis bijna geen ontvangst, de meter komt nog niet aan het eerste bolletje.

Lijkt mij, gegeven de omstandigheden, een normaal en herkenbaar fenomeen. Pdw draait immers niet door een probleem met de drivers.

Dit  probleem met de drivers is ondertussen opgelost.  Even andere pc gezocht waar de PCI-kaart rechtstreeks op het moederbord zit en het is gelukt om de driver te installeren.  :?

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #438 Gepost op: 14 december 2009, 01:13:12 »
Welke hard- en software bevat die pc? Ik heb hetzelfde voor met Windows XP: heel af en toe een bericht en een wijzertje dat amper uitslaat, louter en alleen vanwege softwareprobs.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #439 Gepost op: 14 december 2009, 07:09:56 »
Op de pc die ik normaal ging gebruiken voor PDW lukt het niet om de xp-driver te installeren.  Na een halve dag zoekwerk zou het aan de PCI-kaart liggen.  Om deze driver te kunnen installeren is het nodig dat het PCI-kaartje rechtstreeks op het moederbord zit, en niet (zoals bij mij) achteraf bijgestoken op het moederbord.

Dus heb ik een andere pc geprobeerd en daar is het gelukt, maar de RX quality blijft 0,0%.  En aangezien de bijgeleverd kabel van de blackbox niet langs is, kan ik niet proberen deze op een andere plaats te zetten.

PS: op beide pc's staat win xp home edition

grtz
Yves

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #440 Gepost op: 15 december 2009, 10:42:41 »
het kan ook zijn dat ik in een regio woon waar weinig gebeurt en zodoende geen berichten binnen krijg.

Kan ik berichten lezen van andere regio's bvb Gent of zo? Of is het bereik zo groot niet?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #441 Gepost op: 15 december 2009, 10:55:00 »
het kan ook zijn dat ik in een regio woon waar weinig gebeurt en zodoende geen berichten binnen krijg.

Kan ik berichten lezen van andere regio's bvb Gent of zo? Of is het bereik zo groot niet?

In Nederland worden de berichten in heel het land uitgezonden en in Belgie zal het niet veel anders zijn bij Astrid. Als je een code neemt en daarop gebeurd weinig, kan je inderdaad lang wachten. Je zal dan een code moeten nemen van een grote stad die ook met Astridpaging werkt. Daar gebeurd meer en zal dan ook meer berichten op moeten leveren. Het minimale wat je correct zou moeten ontvangen is de testcode van het systeem. Regelmatig zijn er lijsten met codes op dit forum  te vinden. Mogelijk dat iemand zo kan zeggen, op welke code je het meeste verkeer hebt.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #442 Gepost op: 15 december 2009, 11:49:13 »

ASTRID-paging is een landelijk dekkend netwerk. Alle berichten worden landelijk uitgezonden.

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #443 Gepost op: 15 december 2009, 12:31:32 »
Dus ik moet gewoon de codes invoegen in de filter list? En eventueel de naam erbij zetten van de gemeente/stad?

grtz
Yves

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #444 Gepost op: 15 december 2009, 14:14:24 »
Dus ik moet gewoon de codes invoegen in de filter list? En eventueel de naam erbij zetten van de gemeente/stad?

Yves,

verschillende mensen hebben HIER deze vragen van jou al eens beantwoord. Ik begrijp niet goed waarom je ze nog eens een tweede keer stelt.

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #445 Gepost op: 15 december 2009, 21:23:32 »
Citaat van: "rik56"
mm, als je de meter van het programma PDW bedoeld is dit niet meer dan normaal,
echter bij ontvangst van een signaal dient deze volledig naar rechts te slaan, zou zeg maar bijna alle minuten moeten gebeuren bij de heartbeat (test xxxx).

enigste voordeel van een buitenantenne zou je kunnen hebben mocht het stoorniveau van pc en randapparatuur erg hoog liggen.

Grtz, Rik

Ik heb deze meter van PDW eens in het oog gehouden maar deze slaat nooit eens naar rechts, die blijft bibberen aan de linkerkant :-)

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #446 Gepost op: 21 december 2009, 20:00:54 »
Is er iemand uit mijn streek? Zoja kan er iemand bij me thuis eens komen kijken waar het probleem ligt?

grtz
Yves

exLid057

• Gast
« Reactie #447 Gepost op: 23 december 2009, 00:00:23 »
Is er iemand uit de streek van Aalst-Denderleeuw? Zoja kan er iemand bij me thuis eens komen kijken waar het probleem ligt?

grtz
Yves

Wil je op passen met deze vraag te stellen het is namelijk in Belgie niet toegestaan om mee te kijken zo als bij ons in Nederland

Verder zal ik je graag willen helpen heb je toevalig MSN ?

Offline x-fader

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #448 Gepost op: 23 december 2009, 07:32:28 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Is er iemand uit de streek van Aalst-Denderleeuw? Zoja kan er iemand bij me thuis eens komen kijken waar het probleem ligt?

grtz
Yves

Wil je op passen met deze vraag te stellen het is namelijk in Belgie niet toegestaan om mee te kijken zo als bij ons in Nederland

Spijtig genoeg heb ik geen msn (meer), lukt het mss via een andere weg?

exLid057

• Gast
« Reactie #449 Gepost op: 23 december 2009, 09:53:01 »
Citaat van: "lpz-nl13161"

grtz
Yves

Spijtig genoeg heb ik geen msn (meer), lukt het mss via een andere weg?

Doe me maar ff mail NL13161@upcmail.nl