Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 336478 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline maikelv

• Gevorderd Lid
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #285 Gepost op: 22 december 2008, 22:01:57 »
Staat hij wel op de goede frequentie ??

Edit : Probleem opgelost, veel plezier met je pager  ;)

Offline maikelv

• Gevorderd Lid
« Reactie #286 Gepost op: 22 december 2008, 22:04:20 »
Als je op F12 drukt kun je zien hoe goed je ontvangst is  ;)  Misschien dat dit zeer slecht is  :)

Offline mumu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #287 Gepost op: 23 december 2008, 13:10:03 »
Citaat van: "maikelv"
Als je op F12 drukt kun je zien hoe goed je ontvangst is  ;)  Misschien dat dit zeer slecht is  :)

Bij mij heeft dat er in ieder geval niets mee te maken.
Ik heb de indruk dat je daar de kwaliteit kunt zien van wat je ontvangt...
Wat ik ontvang zit meestal rond de 95% kwaliteit en toch mis ik meer dan 90% van de boodschappen...
mumu

Offline schorvoort

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #288 Gepost op: 23 december 2008, 17:23:02 »
als ik op f12 druk komt boven in het scherm ,
rx quality 0,0 % .  wil dat zeggen dat ik geen ontvangst heb?
toch gaat het metertje bovenaan recht lichtjes heen en weer .
pff ik wordt er hier gek van . hopelijk heeft iemand de goede oplossing voor me.

Offline Erik

• Top Lid
« Reactie #289 Gepost op: 23 december 2008, 19:15:26 »
Citaat
rx quality 0,0 % . wil dat zeggen dat ik geen ontvangst heb?
pff ik wordt er hier gek van . hopelijk heeft iemand de goede oplossing voor me.

Ik zou toch eens kijken of de juiste com poort is in gesteld in PDW.
Probeer des noods een te wissellen tussen com 1 en 2.

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #290 Gepost op: 23 december 2008, 19:52:06 »
Citaat van: "schorvoort"
rx quality 0,0 % .  wil dat zeggen dat ik geen ontvangst heb?

zoals ik in een eerdere post al vermelde... heb je slycer.sys geïnstalleerd???

Offline schorvoort

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #291 Gepost op: 23 december 2008, 20:01:35 »
ja net nog eens nagekeken slycer.sys is geïnstalleerd.

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
« Reactie #292 Gepost op: 23 december 2008, 20:47:46 »
ja net nog eens nagekeken slycer.sys is geïnstalleerd.

Heb je hem de install  wel eerst uit de map xp_driver rechtsteeks in de map van PDW gekopieerd en van daaruit geinstalleerd?
Vul anders in je profiel even je woonplaats in misschien kan dan een forumlid die in de omgeving woond en waar bij het wel goed werkt eens bij je  langs komen om te helpen.
Als het zo op het forum niet lukt .

Offline schorvoort

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #293 Gepost op: 24 december 2008, 09:39:41 »
even een overzicht.
ik heb alles van in het begin nog eens nagezien .
 slycer.sys is geïnstalleerd in de juiste map.
ik werk op de juiste compoort( op com 2 staat het meterje rechtsboven stil dus das ook in orde)
alle instellingen in pdw staan juist.
hoe kan je juist zien als je op f12 drukt welke ontvangst je hebt? want in de blauwe balk staat rx quality 0.0% heb ik dan geen goede ontvangst ?
ik werk met een pentuim 4 1800 mhz het systeem is windows xp met service pack 2
als iemand de oplossing weet geef ik hem een bak bier of wat hij graag lust . lol
want ik wordt er hier na drie dagen zot van .

Offline schorvoort

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #294 Gepost op: 24 december 2008, 09:40:48 »
oh ja ik woon in turnhout . als er iemand hier in de buurt woont en wil helpen laat maar weten . dank bij voorbaat

Offline mumu

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #295 Gepost op: 24 december 2008, 10:35:23 »
hoe kan je juist zien als je op f12 drukt welke ontvangst je hebt? want in de blauwe balk staat rx quality 0.0% heb ik dan geen goede ontvangst ?
.

Als je nog geen enkel paging ontvangen hebt is het normaal dat die op 0.0% staat.
Ik heb dat ook... Van zodra ik er (een paar) ontvang staat die op 85-95%, maar ik mis wel zeer veel pagings...

Ik wordt er ook zot van. Heb je al eens geprobeerd wat te schuiven met je blackbox ?
Bij mij werkt hij (soms) als ik hem 20 cm verder zet op tafel...
Aan het raam plaatsen geeft dan weer geen verbetering..

Ik vraag me trouwens af of de blackbox in ontvangst niet gestoord wordt door de PC..?
Als ik de netvoeding van de box gebruik, dan merk ik trouwens ook grote storingen op het audiosignaal.

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
« Reactie #296 Gepost op: 25 december 2008, 18:38:46 »
Het probleem is al gekend sinds de opkomst van de blackbox. Tot op heden heeft er nog niemand een correct antwoord kunnen formuleren. Ikzelf woon op amper 500 m van een astrid antenne en ik heb er ook last van. Als sinds de aankoop enkele jaren geleden deed dit probleem zich voor. Soms heb je maanden geen probleem en soms heb je iedere dag een probleem. Dan ligt het niet aan de hardware. Daardoor staat de box hier bij mij ook nog maar weinig op. Daarnet ben ik nog wat aan het proberen geweest. Zonder de antenne heb ik ontvangst en krijg ik de berichten op het scherm en met antenne heb ik ook ontvangst maar geeft PDW geen berichten (ofwel af en toe eens eentje). Dus laat ik de antenne momenteel weg en alles draait perfect. Er liggen hier ook twee Pilots van mijn huisgenoten en die werken hier altijd zonder problemen. Het is dus geen probleem van ontvangst doch eerder een probleem van omzetting door PDW denk ik. Maar zeker weten doe ik het ook niet . . .
Vrgr
Brbds
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #297 Gepost op: 25 december 2008, 19:08:54 »
Citaat van: "Barbados"
Daarnet ben ik nog wat aan het proberen geweest. Zonder de antenne heb ik ontvangst en krijg ik de berichten op het scherm en met antenne heb ik ook ontvangst maar geeft PDW geen berichten (ofwel af en toe eens eentje). Dus laat ik de antenne momenteel weg en alles draait perfect.
Vrgr
Brbds

Ik denk dat het te maken heeft met de ontvanger. Bij sterke signalen wordt hij overstuurd en moet versterking terugregelen. Pagers hebben maar een heel kleine antenne en daardoor geen problemen. Bij 500 meter afstand tot een Astridantenne heb je een vorstelijk signaal en eigenlijk helemaal geen buitenantenne nodig. Mischien voor andere mensen ook de oplossing van een oud probleem.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #298 Gepost op: 25 december 2008, 19:20:30 »
Citaat van: "Barbados"
Het is dus geen probleem van ontvangst doch eerder een probleem van omzetting door PDW denk ik

Je zegt zelf al dat het op bepaalde momenten wel goed werkt en op andere niet. Waarom zou PDW de data op het ene moment wel goed omzetten en op het andere moment niet? Dat dat gebeurt is natuurlijk een feit, je ervaart het immers, maar PDW is dus gewoon in staat om de data goed "om te zetten", mits de aangeboden data correct is. Het enige wat kan varieren dat is de ontvangst. Een pager heeft veel minder last van eventuele schommelingen in de ontvangst. Ook al verplaatsen de masten nooit en zal de blackbox ook op dezelfde plek blijven liggen/hangen dan nog kunnen radiosignalen door tig factoren beinvloed worden. Enerzijds heeft een pager een specifiek voor 1 frequentie geoptimaliseerde ontvanger, anderzijds heeft hij een processor specifiek voor het te decoderen protocol. Wat er precies in een blackbox zit weet ik niet, maar een scanner is natuurlijk breedbandig, zal sneller last hebben van andere signalen en vervolgens moet de data eerst door een modem (of geluidskaart) voordat de uiteindelijk verkregen eentjes en nulletjes door PDW geanalyseerd kunnen worden. Dit traject is in een pager korter, eenvoudiger en betrouwbaarder. Een maat van mij heeft het ook regelmatig met de ontvangst van het Nederlandse Callmax (Pocsag-2400). Regelmatig moet hij zijn scanner en/of (binnen)antenne een stukje verplaatsen om de ontvangst weer goed te krijgen. Shit happens...

Groeten, Peter.

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
« Reactie #299 Gepost op: 25 december 2008, 19:28:26 »
Shit happens...

Groeten, Peter.[/quote]
Inderdaad  ;)
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum